Gå til innhold

Uinteressert familie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler mye på utenforskap når det gjelder hele familien. Skilte foreldre, nye familier på begge sider. Og jeg og mine små da, jo, "dritten i midten". Alle er opptatt med sitt. Ingen kommer på besøk, ingen ber oss til seg. Vi blir utelatt når det bes inn til ulike selskap. Gjemt og glemt. Lever et selvstendig liv med min egen lille familie. Isolert og ensom.

Og det såreste er at dette ser jo barna mine og. De er jo ikke dumme. "Hvorfor ble ikke vi bedd på bursdagsfesten til oldemor, når alle andre var der", kommer det fra 13åringen som har fått snapchat og ser/får bilder fra f.eks søskenbarn eller andre.

Vi har ikke gjort noe vondt mot noen, er hyggelige og høflige mot alle når vi stikker innom de på eget initiativ. Men vi føler oss bare i veien når vi kommer, så nå har jeg sluttet mer og mer å drasse med meg ungene til andre som rett og slett ikke virker interessert i oss.

Har bare ikke et åpent forhold til de andre der slike ting kan taes opp. Begge familiesider - far og stemor, mor og stefar, med alle sine - er igrunn ganske reserverte. Dermed har nok jeg blitt det også, og ønsker å unngå ekle kleine situasjoner der slike ting blir nevnt.

Jeg orker ikke å være den som gir og gir hele tiden. Husker på alt og alle, gir bursdagsgaver til alle. Men far og mor kommer hit 2 ganger i året. I bursdagene til barna. Ingen andre. Bestemor/oldemor sender de pengegaver i posten, og bor kun en knapp time unna. Verdens sprekeste dame, som gjerne passer alle de andre barna bortsett fra mine.

Noen flere med slike opplevelser? Hvordan takler dere denne situasjonen?

Anonymkode: 48c3a...16e

Videoannonse
Annonse
Gjest studentmammaen
Skrevet

Jeg spør bare for å få deg til å tenke, og for å hjelpe deg.. Tror du du kan ha gjort noe for å fortjene det...? Er jo ikke helt normalt at familie dropper hverandre uten grunn?

Noen passer ikke sammen og da unngår man naturlig nok så mye tid sammen. Føler du at du har det bra rundt dem? Man trenger ikke omgås folk bare fordi de er familie, selv om jeg føler med deg og merker jeg føler på følelsene du sitter med. Familie er liksom de som skal være der.. 

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er dumt du ikke får flere svar ...

Anonymkode: 98ef0...1d4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil bare gi deg en klem og si at du ikke er alene. Vi har det akkurat likt her og det er utrolig sårenes. Alle sitter på sin egen tue og tenker ikke på familie lenger. Tror familie er på vei ut jeg. Nå er det det å realisere seg selv, være karrieremennesker, ta vare på venner, være sammen med andre med barn på samme alder for å skape seg en enda større sosialkrets, mens familie kommer helt sist. Trist, men sånn er det blitt. Kaldt og egoistisk. 

Anonymkode: a0eb2...f42

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er dumt du ikke får flere svar ...

Anonymkode: 98ef0...1d4

Du hadde jo ikke akkurat noe svar å gi du heller... 🤔

Gjest studentmammaen
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du hadde jo ikke akkurat noe svar å gi du heller... 🤔

Er det sånn du svarer andre..? Det synes jeg er leit. Er forøvrig meg som svarte første svar , men valgte være anonym på neste svar fordi jeg ikke ønsker være for pågående..

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, studentmammaen skrev:

Er det sånn du svarer andre..? Det synes jeg er leit. Er forøvrig meg som svarte første svar , men valgte være anonym på neste svar fordi jeg ikke ønsker være for pågående..

Det kunne da ikke jeg vite. At du valgte å være anonym på nr 2. Da virket det som noen andre og da virket kommentaren malplassert. Det burde da du også kunne se. 

Gjest studentmammaen
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kunne da ikke jeg vite. At du valgte å være anonym på nr 2. Da virket det som noen andre og da virket kommentaren malplassert. Det burde da du også kunne se. 

Ja ,men versegod for at jeg valgte svare deg iallefall 😊

AnonymBruker
Skrevet

Det er samme greia hos oss. Dritten i midten ja. Har bodd ett steinkast unna i mange år, de går daglig forbi,-rett forbi uten å si hei eller noe. De har aldri kommer på besøk uten å være bedt dvs to ganger i året når det er bursdag. Mine foreldre er ikke skilt. Nå har vi flyttet inn i nytt hus og de kommer ikke for å se hvordan vi har det. Jeg er kommet dithen at det får bare være dems tap. 

Anonymkode: 8b5e4...70c

• Liker 1
Gjest studentmammaen
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er samme greia hos oss. Dritten i midten ja. Har bodd ett steinkast unna i mange år, de går daglig forbi,-rett forbi uten å si hei eller noe. De har aldri kommer på besøk uten å være bedt dvs to ganger i året når det er bursdag. Mine foreldre er ikke skilt. Nå har vi flyttet inn i nytt hus og de kommer ikke for å se hvordan vi har det. Jeg er kommet dithen at det får bare være dems tap. 

Anonymkode: 8b5e4...70c

Men jeg tenker.. Noe må ha skjedd?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis forholdet er så dårlig kan du like gjerne konfrontere dem. Å invitere hele familien til et selskap bortsett fra en "gren" er uhørt, med mindre det er helt spesielle grunner som ligger bak.

Anonymkode: eef50...f1c

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, studentmammaen skrev:

Ja ,men versegod for at jeg valgte svare deg iallefall 😊

Forveksler du meg med TS? 🤔

Gjest studentmammaen
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forveksler du meg med TS? 🤔

Kan godt hende 😅

AnonymBruker
Skrevet

Like greit å bare la situasjonen være som den er, ts? Ikke tillegg familien en verdi den ikke har. Konsentrer deg om kjernefamilien og det dere har sammen, og la det være godt nok.

Anonymkode: b2824...46f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Tusen takk for alle svar. Jeg har mange ganger gått i meg selv og tenkt over om det kan være noe jeg har sagt eller gjort. Men av natur er jeg høflig, tar ikke stor plass, sier ikke rett ut ting uten å tenke meg om, jeg er like grei mot alle, blid, positiv, åpen og interessert i dem og deres. Ikke har jeg gjort noe som er alvorlig, ikke stjålet, ikke løyet, ikke ruset meg, osv.

Vi har også flyttet, men ingen har kommet for å se hvordan vi har fått det i nyhuset, annet enn mor på bursdagskaffe til minsten. Og da sa hun at "vi kunne nå slå sammen bursdagene til barna og feire de to sammen". Altså, for å slippe å måtte komme til oss 2 ganger på ett år liksom....

Anonymkode: 48c3a...16e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...