Gå til innhold

Har du noen gang gratulert en ikke-gravid?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest med stor munn
Skrevet

Hva er det korrekte å si etter at du feilaktig har gratulert noen med en graviditet? :oops:

Stakkars menneske, hun hadde bare fått en liten mage siden sist, altså lagt på seg litt, og der kommer jeg og min store munn :oops:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er noe jeg ALDRI tar sjansen på å si, uten å være heeeelt sikker på at vedkommende er gravid.

Min mann har gjort den tabben et par ganger, og det er jo veldig flaut.

Jeg ville nok bedt pent om unnskyldning og sagt at jeg var lei meg og at det ikke var vondt ment.

Gjest Anonymous
Skrevet

Nei det har jeg ikke, men jeg har overhørt slike komm. i selskaper og synes det er helt sykt hvor korttenkte noen mennesker kan være.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jo en bekjent av meg som er høy og slank møtte jeg igjen. Hun hadde fått barn 2 år i forveien,men nå så un akkurat slik hun var da hun var ca 5-6 mnd på veg.

det var første som slo meg også, Nei så hyggelig osv.....Bare lagt på seg. Flaut.

Komenterer det aldri noe mer inntil de sier det selv.

Gjest Gjest med stor munn
Skrevet

Jeg er egentlig helt enig at sånn sier man ikke, men jeg hadde ikke sett henne på en stund og hun hadde fått en liten mage. Også datt det ut av meg. :oops:

Jeg håper jeg har lært. Det var utrolig pinlig, for meg. Og sikker for henne, for hun hadde lagt på seg, og det er jo ikke noe gøy å bli minnet om det :roll:

Skrevet

Nei, det hadde jeg aldri turt uten å være helt sikker!!!

Da jeg selv var gravid nå sist, var det flere som ikke turde å spørre før magen struttet :ler:

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

det har jeg!! Hi hi! :ler:

Ikke gratulert, men fortalt med streng stemme at det ikke er greit å gjöre "bla bla" -en spesiell ting- da man er gravid. ..Noe som hadde med jobben min å gjöre tidligere.

ha ha!!!

Gjest Valhalla
Skrevet

Haha mamma gjorde det en gang når jeg hørte på, det var litt komisk.

Skrevet

jeg og min barnløse venninne stod i gangen etter spilleøvelse og prata, og jeg sa at jeg var jammen glad jeg ikke hadde baby lenger... omtrent da ordet baby kom ut av munnen min kom en rar dame på 60 år og begynte å stryke venninna mi på magen og smilte og smilte...venninna min så litt forundra på henne, og dama sa at det var såååååå koselig at hun skulle ha baby! venninna mi blei veldig formerma, og det skjønner jeg godt!

selv møtte jeg en klassekamerat på butikken en måned eller 2 etter jeg fikk første ungen. Da spurte han forundret om jeg ikke hadde fått ungen enda!!! grrr...greit jeg hadde lakt på meg, men så da ikke SÅ gravid ut som jeg da burde være! men turte ikke vise meg ute nesten på en måned etter dette!

Sier aldri noe sånt, og tør nesten ikke kommentere de som tydelig er gravide engang, itilfelle jeg tar feil :-?

Skrevet

Jeg hadde aldri turt å kommentere en som jeg ikke visste med sikkerhet at var gravid.. bare for å unngå å tråkke i den salaten. :wink:

Jeg for min del prøver å se så gravid ut som jeg bare klarer (er 4 mnd.. vurderer å blåse ut magen!), men ingen som har kommentert det ennå..... (og de som vet at jeg er gravid har begynt å mase om at "skal det ikke vises snart"???)

Skrevet
Jeg hadde aldri turt å kommentere en som jeg ikke visste med sikkerhet at var gravid.. bare for å unngå å tråkke i den salaten. :wink:

Signerer

Gjest seroxata
Skrevet

jeg har aldri komt i skade for det, heldigvis.. ville følt meg forferdelig flau..

Men mamma opplevde at noen spurte henne om hvor langt hun var på vei eigang.. nå var det jo bare litt synd at mamma hadde alvorlig bulimi på den tiden, og det var bare magen hennes :roll:

Skrevet

Jeg har gjort det en gang... Med vilje. :oops:

Ganske gement, men heksa fortjente det.

Skrevet

Nei det gjør jeg ikke!

Det får være grenser for å være korttenkt..

Skrevet

Jeg har bare et par-tre uker igjen, jeg nå - og i går da jeg var hos frisøren min sa jeg det selv; hun trodde jeg tullet for hun hadde ikke sett det. Og etter frisøren var ferdig og jeg reiste meg opp igjen sa hun; Ja, nå ser jeg jo det... :-) Så hun hadde nok trodd at jeg bare hadde lagt på meg endel siden jeg var hos henne sist...

En kamerat av kusinen min torde ikke si noe før jeg selv nevnte det. Og han sa rett ut han, at han ikke hadde tord å si noe fordi han var redd magen bare var at jeg var overvektig...hehe...

Men, jeg hørte om to bekjente som ble gravide samtidig. De kjente hverandre bare såvidt, så de hadde ikke daglig kontakt.

De møttes da de var 4-5 mnd på vei, og hun ene så på hun andre og bemerket at hun ikke hadde fått noe mage ennå - og den andre svarte at hun hadde mistet... :oops: :cry:

Skrevet
jeg og min barnløse venninne stod i gangen etter spilleøvelse og prata, og jeg sa at jeg var jammen glad jeg ikke hadde baby lenger... omtrent da ordet baby kom ut av munnen min kom en rar dame på 60 år og begynte å stryke venninna mi på magen og smilte og smilte...venninna min så litt forundra på henne, og dama sa at det var såååååå koselig at hun skulle ha baby! venninna mi blei veldig formerma, og det skjønner jeg godt!  

Det hadde nok jeg også blitt.. Huff så flaut.. :roll:

Din lille hendelse hadde jeg nok også blitt grundig fornærmet av.. Hdde muligens truet med å spise vedkommende.. :evil:

Skrevet

Det går jo an å tenke litt lengre da... er litt sjokkert over at folk bare plumper ut med slikt!

Hva med å spørre: "Hva er nytt med dere da siden sist..." Og se hva vedkommende forteller.

Sier de ingenting, sier du ingenting.

Gjest småfeit
Skrevet

Enn når de som plumper uti står på sitt og tror at du benekter graviditeten? Det var hva som skjedde meg.

Jeg er enda litt småfet selv to år etter fødselen. Nylig stakk jeg innom en venninne, og der var hennes svigermor kommet reisende på besøk. Vi er alle fra samme bygda men jeg har ikke sett denne svigermora på et par år.

Så sitter hun der og ser på meg, "er du i lykkelige omstendigheter igjen?". Jeg ble helt forbauset og sier "nei jeg er nok bare feit". Og da kommer hun med

"neida, du ER gravid!". Og jeg nekter igjen.

Min venninne humra og sa at jeg hadde nok helt sikkert ikke holdt det hemmelig om jeg var gravid.

Igjen - den som var flauest var meg (hvorfor det egentlig?) og ikke det påståelige svigermorhelvetet!

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er mange som kommer med råd om at du skal være like frekk tilbake og si ting som nei jeg er nok bare feit ol. Det høres veldig kult ut å si noe sånt, men det er gjerne du som sitter igjen med Svarteper.

Gjest lilletroll
Skrevet

Har jeg aldri gjort, men jeg kjenner ei som ble spurt om hun var gravid, noe hun ikke var, og da svarte hun kjekt: "Gravid jeg, nei. Er bare feit, jeg" :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...