Gå til innhold

Hvordan fikk du tilbake sexlysten etter barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et alvorlig problem. Jeg har mistet sexlysten etter graviditet og at barnet kom.

Barnet er nå tre år. Jeg og mannen gikk fra hverandre for ett år siden. Delvis derfor, delvis av andre årsaker.

Jeg forsøkte lenge å holde liv i sexlivet vårt, uten at jeg hadde lyst. Ikke hyppig sex, men et par ganger i måneden. 

Det var godt når han flyttet ut og jeg ikke lenger kjente på at jeg burde ha lyst på sex. 

Sist gang jeg faktisk var kåt, var før jeg ble gravid. Før var jeg en person som var glad i sex, men det er som en bryter er slått av.

Har ventet lenge på å få tilbake lysten nå, men nei. Jeg kan onanere om jeg bestemmer meg for det, har gjort det mye tidligere, men orgasmene er vanskelige å nå og oppleves mye svakere. Det er aldri slik at jeg onanerer fordi jeg vil, jeg gjør det fordi jeg føler jeg burde holde meg i live der nede. 😊

Jeg har et ukomplisert forhold til kroppen min, den er nesten tilbake til slik jeg var før graviditet, men jeg bare føler meg ikke sexy. Vil ikke at noen skal ta på meg på en seksuell måte, men vil gjerne ha kos. 

Flere som har opplevd dette? Tips og råd? Legen har lite forståelse. 

Anonymkode: 761aa...53a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kom av seg selv 3 uker etter fødsel ;)

Anonymkode: 097d7...f67

• Liker 1
Skrevet

Jeg mistet den aldri.

Men kan det være at hormonene dine er i ulage?  Er det sjekket? Har du vært veldig sliten etter fødselen da? Jeg tenker kanskje noe psykisk setter sperrer?

Det er jo ganske slitsomt å være småbarnsforeldre så kan hende dette ordner seg av seg selv. Om dere har gått fra hverandre, så trenger du kanskje ikke å jage etter lysten akkurat nå- gi det litt tid.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, visp skrev:

Jeg mistet den aldri.

Men kan det være at hormonene dine er i ulage?  Er det sjekket? Har du vært veldig sliten etter fødselen da? Jeg tenker kanskje noe psykisk setter sperrer?

Det er jo ganske slitsomt å være småbarnsforeldre så kan hende dette ordner seg av seg selv. Om dere har gått fra hverandre, så trenger du kanskje ikke å jage etter lysten akkurat nå- gi det litt tid.

Det er gått tre år siden fødsel. Som ikke var dramatisk på noen måte. Sjekket hormoner hos lege i høst, alt normalt. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kom av seg selv 3 uker etter fødsel ;)

Anonymkode: 097d7...f67

Takk for hjelpen. Fikk meg til å føle meg mye bedre. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler med deg. Vår nummer to kom for 8 måneder siden, kroppen har blitt verre oga delte magenuskler og bekkenplager. Vi har sex nå og da for å få liv i det igjen. Nå skal jeg starte trening om noen dager med pt, ingen ville ta meg inn før pga deg over og ks. Håper jeg kanskje skal få tilbake lysten.

Anonymkode: 57d0f...eb0

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er gått tre år siden fødsel. Som ikke var dramatisk på noen måte. Sjekket hormoner hos lege i høst, alt normalt. 

Du nevnte andre problemer i forholdet. Sånt kan jo ha mye å si.

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for hjelpen. Fikk meg til å føle meg mye bedre. 

Ja, ikke sant? Særlig med en smiley bak!

AnonymBruker
Skrevet

Her er mini snart 2 og jeg sliter med det samme. Vil gjerne ha fysisk kontakt, og det kan være veldig godt om vi først «kommer i gang», men jeg føler meg ikke sexy og har 0 sexlyst. Det er ikke noe greit 😢

Anonymkode: 6855b...b6e

AnonymBruker
Skrevet

Tidlig enda for meg, mini er bare 2,5 mnd, men for ei som alltid har elsket sex og initiert det ofte, var det et sjokk at all sexlyst bare kunne forsvinne.. vi hadde vel sex tre ganger ila graviditeten og etter fødsel har det ikke vært en aktuell problemstilling en gang 😕 Jeg håper det går seg til på sikt- for oss begge!

Anonymkode: 0fee2...597

AnonymBruker
Skrevet

Her kom første barnet for 2,5 år siden og jeg har faktisk ikke hatt lyst på sex siden før fødselen... Og vi har fått et barn til i mellomtiden, men for min del er lysten og delvis også gleden ved å ha sex borte. Var lenge ærlig med mannen om at jeg hadde mistet lysten og at det bare var vondt for meg, men det førte jo til at mannen sluttet å prøve seg siden han ikke ville he sex med en som ikke hadde lyst. Så nå prøver jeg å late som om jeg har lyst. 

Ble klippet under begge fødselene og syntes det er ubehagelig/vondt der hvor arret er. 

Anonymkode: 15735...855

• Liker 1
Skrevet

Hva dere enn gjør, ikke ha sex hvis det gjør vondt. Det kan utvikle seg til vestibulitt, som er et helvete. 

Oppsøk hjelp. Og hvis én lege er ubrukelig, så gå til den neste. Mange trenger fysioterapi ( med spesialkompetanse ) etter fødsel, men leger og helsepersonell snakker alt for lite om det. 

Dette er et tema som engasjerer og provoserer meg merker jeg. For min del er det en av hovedårsakene til at vi endte med skilsmisse. Jeg presset meg i mange år og til slutt sa det helt stopp. Jeg trodde at «sex avler sex» fordi det er det man hele tiden hører. Men resultatet kan bli det motsatte. Desverre var det ingen lege eller helsesøster som sa det når jeg var hos dem pga smerter og manglende lyst. 

For min del har lysten kommet tilbake, det skjedde mens jeg fortsatt var gift, men jeg orket ikke at mannen så mye som tok på meg, etter år med pliktsex. 

AnonymBruker
Skrevet

Altså jeg har ikke mistet lysten helt, men ganske mye. Før kunne jeg onanere hver dag og ønske sex nesten hver dag. Etter fødsel er det fremdeles noe jeg har lyst til, jeg blir fremdeles kåt. Bare ikke så ofte! En gang i uka er nå masse for meg. 

Hva med å begynne å onanere litt likevel? Se om det øker lysten? Det sies jo at jo mer sex man har jo mer lyst får man.

Anonymkode: 49b07...fd5

Skrevet

Mistet den aldri, er gift med en blanding av dette her; 

giphy.gif

giphy.gif

Hpåer det løser seg for deg, ts!

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor svare henne med at: vi mistet en aldri, når det er råd og støtte hun ber om? Hvorfor svare uten å svare på det hun spør om? Merkelig at noen har behov for det. 

Anonymkode: f0b59...915

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Tror det kan skje for noen som resultat av skade på nerver etc. For meg er det ikke godt når jeg er i gang heller så jeg har gitt opp.

Anonymkode: d6284...999

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fastlege? De har sjelden god peiling på dette. Virker som du kan lide av for lavt testosteronnivå. Jeg ville nok gått til en spesialist på dette, f.eks Ellen Skjelbred på MediWave i Oslo. Hun er en av de med aller mest kunnskap om dette i Norge. 

http://www.mediwave.no/om-oss/ansatte/

Anonymkode: 67005...0e9

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fastlege? De har sjelden god peiling på dette. Virker som du kan lide av for lavt testosteronnivå. Jeg ville nok gått til en spesialist på dette, f.eks Ellen Skjelbred på MediWave i Oslo. Hun er en av de med aller mest kunnskap om dette i Norge. 

http://www.mediwave.no/om-oss/ansatte/

Anonymkode: 67005...0e9

Ville vært litt forsiktig med dette. Prøvde testosteron selv og endte opp med å miste store deler av håret. Jeg sier ikke at dette skjer alle, men greit å være obs på.

Anonymkode: d6284...999

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Opplevde det samme. For meg skyldtes det skade i underlivet tross en ukomplisert fødsel.

Anonymkode: d14df...607

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Wonders skrev:

Mistet den aldri, er gift med en blanding av dette her; 

giphy.gif

giphy.gif

Hpåer det løser seg for deg, ts!

Sykt sympatisk innlegg. Så trikset er å være gift med en man synes er sexy?

Min mann har bare blitt flottere og mer sexy etter at vi fikk barn, men det hjelper ikke. 

Anonymkode: 6855b...b6e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...