Gjest Cirkeline Skrevet 16. august 2002 #1 Del Skrevet 16. august 2002 Trenger hjelp til å finne en effektiv søkemetode. Har hørt at man skal bruke utropstegn foran og bak det man søker etter, men det fungerer ikke. Når jeg søker på navn f.eks !Ola Nordmann! får jeg tusenvis av treff - alt som inneholder dette navnet, og i tillegg alt som inneholder Ola eller Nordmann. Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nathalie Skrevet 16. august 2002 #2 Del Skrevet 16. august 2002 Hvis du skal søke etter f.eks. Ola Nordmann, så ikke skriv !Ola nordmann! men skriv "Ola Nordmann" i gåseøyne.... Kanskje det blir lettere da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dorina sofie Skrevet 16. august 2002 #3 Del Skrevet 16. august 2002 Hvor er det du søker hen? De fleste søkemotorer på nettet er forskjellige og bruker forskjellige tegn. Eller er det lokalt på pc'n du søker? At du får så mange treff på Ola Nordmann er ikke rart, du burde prøve å spesifisere søket ditt mer, som Ola Nordmann sildefangst, Ola Nordmann fotballshortser o.l. dorian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosepia Skrevet 18. august 2002 #4 Del Skrevet 18. august 2002 Hei! Når jeg søker, bruker jeg som regel kvasir.no (om jeg leter etter noe norskt) eller google.com (når jeg skal finne noe engelsk). Hos begge kan du søke på følgende måte: For ett ord: skriv inn ønsket ord, og trykk på søk Flere sammenhengende ord (f.eks Oslo kommune): Bruk tødler rundt setninga/ordene ("Oslo kommune). Da kommer alt opp som inneholder disse ordene. Skal du søke på 2 uavhengige ord eller setninger, kan du bruke + mellom Altså, bare å huske på tødler og pluss Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå