Gå til innhold

Barna er det største i livet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det høyeste målet du kan oppnå og meningen med livet? 

Hva mener dere? Vil ha svar fra de med og uten barn. :)

Anonymkode: 89a9d...32c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja absolutt. Såklart har jeg oppnådd andre mål og har flere, men med barna som endel av eventyret er det jo ikke sammenlignbart enn livet før barn.

Hvorfor du skal høre fra barnløse skjønner jeg egentlig ikke, de har jo ikke akkurat forutsetning for å svare på dette. 

Blir jo som å spørre «den beste reisen er å reise jorda rundt», også skal de som knapt har reist på en chartertur til Gran Canaria med vaffeljern og vannkoker i kofferten svare.. 

Endret av veggteppe
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske mange som faller utenfor den normen der. Mange som ikke kan få barn og mange som heller ikke kan gjøre stort med det.

Hva skal man si til dem? At de ikke har nådd sine mål i livet? At det er synd på dem fordi de ikke har opplevd å ha en mening med livet sitt?

Jeg tenker heller i andre baner. Det høres strengt ut, men det burde vært noen ordning for å faktisk sikre at ikke folk som egnet for det får barn. Det er ekstremt mange barn som lever i forferdelige hjem.

Anonymkode: dcaa1...392

• Liker 16
Skrevet

Det varierer selvsagt veldig fra person til person. Jeg har selv alltid ønsket meg barn. Om jeg ikke hadde kunnet få selv ville jeg adoptert, vært fosterhjem eller beredskapshjem. Om jeg ikke hadde blitt godkjent ville vi reist til Kenya eller Brasil eller et annet land mef mange hjemløse barn og startet barnehjem... Så viktig er barn i livet mitt.  Jeg har kun ett barn foreløpig, og jeg synesdet er fantastisk å følge utviklingen hennes! Allerede før hun ble født begynte vi å snakke om når vi skal få nr. 2. Vi håper at det blir en baby i 2019.

Jeg har venninner som aldri har ønsket seg barn.  De har andre prioriteringer i livet. Én jobber i en veldedig organisasjon og setter opp feltsykehus i land med konflikter o.l. Hennes mål med livet er å redde flest mulig folk. Det gir mest mulig mening for henne.  

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er absolutt ikke målet med livet for min del. Ønsker ikke barn og vil mye heller fokusere på karriere og kjæreste. 

Målet med livet for min del er å bli noe i verden og leve livet til det fulleste. Skrikende småbarn bryr meg fint lite :) 

Anonymkode: 8858c...9d8

• Liker 9
Skrevet

De er uten tvil det største i livet, men ikke hele meningen med livet selv om det å få barn er en av tingene vi vet at menneskene er født til å gjøre. Det er mange ting som sammen utgjør meningen med livet for meg. Jobben, arbeidsgleden og alt vi skaper der, å lære/vokse som menneske, mestring, vennskap, latter og glede og ikke minst den store kjærligheten. Alt det bidrar til at livet føles godt og meningsfullt, men den mektige kjærligheten til barna og alle gledene og utfordringene som følger med er det største av alt.

AnonymBruker
Skrevet

Nei synes ikke det var det største i livet, hadde jeg kunne gått tilbake i tid nå tror jeg nok at jeg hadde valgt et liv uten barn

Anonymkode: 938fd...a0a

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, veggteppe skrev:

Ja absolutt. Såklart har jeg oppnådd andre mål og har flere, men med barna som endel av eventyret er det jo ikke sammenlignbart enn livet før barn.

Hvorfor du skal høre fra barnløse skjønner jeg egentlig ikke, de har jo ikke akkurat forutsetning for å svare på dette. 

Blir jo som å spørre «den beste reisen er å reise jorda rundt», også skal de som knapt har reist på en chartertur til Gran Canaria med vaffeljern og vannkoker i kofferten svare.. 

svaret ditt er jo farget av din opplevelse. jeg tror virkelig at barna er det største for deg, men nå spurte vel TS de som ikke har barn hva som var meningen med livet også. Jeg har valgt bort biologiske barn og min mening med livet er noe annet enn din. Meningen min er å hjelpe andre barn som ikke har det bra. Jeg jobber med slike barn nå, men drar snart til utlandet med en veldedig organisasjon og ser på det som ekstremt givende. Min mening med livet er å gå noe til andre og hjelpe. Jeg kan aldri vite om livet mitt hadde vært bedre med barn, så sånn sett skjønner jeg hva du mener. Men det er haugevis av andre meninger med livet enn barn, og veldig mange måter å gi fra seg et fotavtrykk i samfunnet for å gjøre verden til et bedre sted :hjertesmil:

Anonymkode: 61f3c...cce

• Liker 13
Skrevet

Min mening med livet og det høyeste jeg kan oppnå er å være lykkelig. Meg først, så nær familie.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det høyeste målet mitt, er å overleve til barna er voksne og klarer seg selv.Da først kan jeg slappe helt av.

Anonymkode: b74b0...551

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

svaret ditt er jo farget av din opplevelse. jeg tror virkelig at barna er det største for deg, men nå spurte vel TS de som ikke har barn hva som var meningen med livet også. Jeg har valgt bort biologiske barn og min mening med livet er noe annet enn din. Meningen min er å hjelpe andre barn som ikke har det bra. Jeg jobber med slike barn nå, men drar snart til utlandet med en veldedig organisasjon og ser på det som ekstremt givende. Min mening med livet er å gå noe til andre og hjelpe. Jeg kan aldri vite om livet mitt hadde vært bedre med barn, så sånn sett skjønner jeg hva du mener. Men det er haugevis av andre meninger med livet enn barn, og veldig mange måter å gi fra seg et fotavtrykk i samfunnet for å gjøre verden til et bedre sted :hjertesmil:

Anonymkode: 61f3c...cce

Tråden heter «barna er det største i livet». Det blir umulig å svare på for noen uten barn ettersom de ikke kjenner til opplevelsen. Det var poenget mitt.

Ellers flott at du har valgt å hjelpe andre. :) jeg gjør forsåvidt noe av det samme som du beskriver, uten å ville identifisere for mye, men vil fortsatt si at barna mine definitivt er det største i mitt liv. 

• Liker 2
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det er mer enn en mening med livet. Er liksom ingen fasit på akkurat det syns jeg. Men det å få et barn er det største jeg har opplevd så langt og jeg trodde ikke det var mulig å bli så vanvittig glad i et lite menneske , men er ikke mitt eneste mål i livet

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde ett mål i livet, nemlig å bli mamma. Hadde ikke jeg fått barn, så ville livet vært tomt.

Barna kommer først for meg alltid

Alt det andre jeg har oppnådd var vel egentlig ikke noe mål, det har bare skjedd.

• Liker 4
Skrevet

Barna er "det største i livet" mitt ja, bl.a fordi de blir værende i livet mitt for alltid. Jeg kan ikke velge dem bort uten at det får negative følger, og jeg vil alltid føle omsorg og ansvar for dem. 

Så har man annet som også er verdifullt og som gjør livet meningsfullt, men for min del er barna mine en avgjørende stor del av livet mitt. Det betyr ikke at jeg kun lever for dem, men mye annet i livet mitt kan jeg velge bort og/eller erstatte med andre ting. 

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Sorceress skrev:

Barna er "det største i livet" mitt ja, bl.a fordi de blir værende i livet mitt for alltid. Jeg kan ikke velge dem bort uten at det får negative følger, og jeg vil alltid føle omsorg og ansvar for dem. 

Så har man annet som også er verdifullt og som gjør livet meningsfullt, men for min del er barna mine en avgjørende stor del av livet mitt. Det betyr ikke at jeg kun lever for dem, men mye annet i livet mitt kan jeg velge bort og/eller erstatte med andre ting. 

Nettopp.

For min del blir nok mitt liv også mer viktig og verdifullt ettersom jeg har barn.

Jeg kan ikke gamble eller være skjødesløs med fysisk/ psykisk helse, sosialliv eller økonomi, fordi jeg har noen små mennesker som er avhengig av meg. Ikke at jeg automatisk ville vært skjødesløs uten barn, men man blir nok mer selvbevisst og tenker om seg selv og sine valg på en annen måte, fordi man er så viktig for disse små menneskene, som ikke kan velges/byttes bort, og heller ikke bytte eller velge bort deg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ubetinget ja, for meg. Det betyr ikke at jeg tror andres liv er tomt uten barn. Vi er forskjellige.

Anonymkode: f800e...105

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De 3 største øyeblikkene i mitt liv er da jeg kjente barna gli ut av meg og jeg fikk dem i armene. Det å se ned på et lite rynkete ansikt og kjenne et sammensurium av følelser og en enorm kjærlighet er stort. Så absurd fantastisk at en kan gå så opp i en liten hjelpesløs bytt som forlanger øyeblikkelig behovstilfredstillelse og som får det igjen og igjen.

Anonymkode: 941dc...669

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel individuelt hva som er det største i livet. Synes det er rart med folk som får barn og priser dem som det største for så å sende dem i barnehage straks de runder ett år. Prioriteter store hus og store lån, og synes det er så deilig å være tilbake på jobb. Mulig barna er det største, men definitivt ikke første prioritet. Størst i teorien, men ikke i praksis.

Anonymkode: b8724...c03

• Liker 6
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg tror de ville vært det, om jeg hadde fått dem.

AnonymBruker
Skrevet

Et uforbeholdent JA, og jeg synes så oppriktig synd i de som ikke får oppleve det! Dette er jo noe man ikke kan si høyt, for da får man slengt tilbake «men det er ikke alle som VIL ha barn». Vel, de vet i sannhet ikke hva de liksom «ikke vil ha». Samtidig, det er jo egentlig bra (for barna) at de som «ikke vil ha barn» ikke blir prakket på barn som er uønsket.

Anonymkode: 02671...006

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...