AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #1 Skrevet 30. juli 2018 Jeg har fotpleie som hobby og gjør det på både kjente og ukjente. Jeg har fått vippset penger når jeg har gjort det, men min kollega sa idag at jeg måtte få det i kontanter. Jeg driver jo ikke svart arbeid eller et firma. Det er en hobby jeg har som jeg gjør ved siden av jobben min. Jeg mener å ha lest at man kan tjene opptil 50 000 i året før det må registreres som firma og skattes av. Jeg kommer aldri til å komme i nærheten av den summen og gjør det kun fordi jeg trives med det. Og skulle det noen gang bli seriøst hadde jeg jo selvødeleggende startet firma og skattet av pengene. Hva stemmer her? Anonymkode: 4011d...3a3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #2 Skrevet 30. juli 2018 Selvødeleggende = selvfølgelig Anonymkode: 4011d...3a3
Brimi Skrevet 30. juli 2018 #3 Skrevet 30. juli 2018 Hvis du går inn på Altinn, så er det informasjon der
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #4 Skrevet 30. juli 2018 Jeg har hjulpet til av og til hos et familiemedlem som har enkeltmannsforetak, og vi ordner opp via vipps. For meg er det småpenger, samt familiemedlemmet gidder ikke rote seg borti arbeidsgiveravgift. Veldig enkelt og greit som i gamle dager. Anonymkode: c5176...b91
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå