Calla Skrevet 9. mars 2005 #1 Skrevet 9. mars 2005 Hva slags saus passer til tufiskbiff? Og hva slags grønnsaker? Tenkte jeg kunne ha ovnstekte poteter til, det blir vel bra?
Plym Skrevet 10. mars 2005 #3 Skrevet 10. mars 2005 Pleier alltid å spise tunfisken rå, så jeg har ikke noen selvprøvde forslag, men her er en ekstensiv samling tunfiskoppskrifter, så det skulle vel gå an å finne noe. http://www.seafood-norway.com/seafood-reci...s.asp?p=Tunfisk
Calla Skrevet 10. mars 2005 Forfatter #4 Skrevet 10. mars 2005 Tusen takk! Da blir det tunfisk i dag!
Gjest piaf Skrevet 10. mars 2005 #5 Skrevet 10. mars 2005 Jeg syns "middelhavssmaker" passer til tunfisk. Lettkokte aspargesbønner surret i litt olivenlje og hvitløk, ovnsbakte tomater med timian eller oregano. Og marinerte oliven. Eller rett og slett en ratatouille (grønnsaksrøre med tomater, aubergine, squash, paprika, hvitløk og herbes de provence). Alt dette burde gå bra sammen med ovnsbakte poteter. Som saus tror jeg jeg ville gått for basilikum og extra virgin olivenolje kjørt i stavmikser, evnt. med litt hvitløk og sitronsaft eller -skall i? Basilikum er ihvertfall godt til tunfisk.
Calla Skrevet 10. mars 2005 Forfatter #6 Skrevet 10. mars 2005 Jeg syns "middelhavssmaker" passer til tunfisk. Lettkokte aspargesbønner surret i litt olivenlje og hvitløk, ovnsbakte tomater med timian eller oregano. Og marinerte oliven. Eller rett og slett en ratatouille (grønnsaksrøre med tomater, aubergine, squash, paprika, hvitløk og herbes de provence). Alt dette burde gå bra sammen med ovnsbakte poteter. Som saus tror jeg jeg ville gått for basilikum og extra virgin olivenolje kjørt i stavmikser, evnt. med litt hvitløk og sitronsaft eller -skall i? Basilikum er ihvertfall godt til tunfisk. mmmm... Nå ble jeg sulten.... Tror nok det blir mye tunfisk fremover...tidligere har jeg bare brukt tunfisk på boks, men fant ut at de har billig tunfiskbiff på Lidl....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå