Gå til innhold

Sukkeravgift og hvit snus - ugjennomtenkte saker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skulle ha en boks Epok i går, men damen i kassa fortalte meg at Epok var forbudt. Måtte jo sette meg inn i saken, og ser at det er forbudt fordi man ikke vet hva slags kategori Epok går innunder. Grunnen til at jeg poster her er ren nysgjerrighet..  kan lite om lover og regler. 

men alle som snuser epok vet jo at det finnes masse annen hvit snus, fra general og andre merker. Basically helt likt. Hvorfor er ikke disse forbudt? Hva skiller G4 fra epok, forstår at begge deler er "bleket" tobakk.

Hvorfor er de nye reglene så sykt dårlig gjennomført og gjennomtenkt og ikke innført over hele fjøla? Det samme gjelder sukkeravgiften, tanken er god men resultatet blir jo bare helt rart når de rammer sukkerfri brus og.. Personlig bryr jeg meg lite om selve avgiften, drikker bare vann, men jeg synes bare det blir så amatøraktig

Anonymkode: 6024b...f5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nei, noe av Epok sine produkter inneholder ikke tobakk, det er det som er "problemet". Det må bli godkjent som et nytt nikotinprodukt før det kan selges igjen. 

Dersom du snuser Epok med tobakk, er det merkelig da disse fremdeles er lovlige og skal være til salgs. Da har kanskje personalet på butikken misforstått. 

Jeg synes forresten det er like tåpelig selv.

Endret av gobbledigook
AnonymBruker
Skrevet

Som sagt over her, til og begynne med så var Epok "vasket" tobakk, hvor de fjernet de farlige stoffene. Etter hvert gikk de over til å fjerne tobakken, og nå er det et nikotikprodukt uten tobakk, og da kan det ikke hete eller selges som snus lenger. Siden man "ikke vet" hva det er så får de heller ikke lov å selge det.

De har det fortsatt i Sverige da.

De andre hvite snusene er vasket tobakk, og går derfor innunder kategorien snus. Mens tobakksfri snus ikke er snus. Likevel kan man selge nikotinfri snus uten tobakk, fordi det ikke er nikotin i.

Nisseland :) 

Anonymkode: fe65d...323

AnonymBruker
Skrevet

Regjeringa her er så latterlig at jeg har ikke ord.

Anonymkode: ce9fc...da4

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...