Gå til innhold

Samboeren min banka meg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når dere leser i avisa om damer som har blitt drept. Det begynte som dette.

Anonymkode: 861d0...ea0

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at her burde man først utelukke evt dop, siden det aldri har hendt før. Om han har fått noe i drinken, så kan dette ha ført til denne episoden. Det er ingen unnskyldning for vold, men det kan forklare det. Dop kan påvises via urin eller blod prøve. Om han har vært påvirket av narkotika er det ikke sikkert at han skjønner hva han gjør.

Derimot om dette skyldes kun at han var jævlig full så er det ingen unnskyldninger. Da ville jeg bare tatt med meg barna og gått, da det kan skje en annen gang også. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, tussi84 skrev:

Jeg tenker at her burde man først utelukke evt dop, siden det aldri har hendt før. Om han har fått noe i drinken, så kan dette ha ført til denne episoden. Det er ingen unnskyldning for vold, men det kan forklare det. Dop kan påvises via urin eller blod prøve. Om han har vært påvirket av narkotika er det ikke sikkert at han skjønner hva han gjør.

Derimot om dette skyldes kun at han var jævlig full så er det ingen unnskyldninger. Da ville jeg bare tatt med meg barna og gått, da det kan skje en annen gang også. 

Det er ikke all narkotika man kan teste for, dessverre.

Men slik jeg skjønner det så var det engangs hendelse, han har aldri vist aggressiv atferd tidligere? Han har heller ikke rørt barna? 

Hvis han, objektivt, er en flott familiefar og nå gjorde èn (veldig grov) feil så ville jeg faktisk latt det gå under visse betingelser.

1. Psykolog. Dette er atferd som må sees nærmere på av helsepersonell.

2. Aldri noe alkohol på lang, lang, LANG tid.

3. Familievernkontoret. Dokumenter hendelsen, for hvis noe i nærheten av dette skjer igjen så kan han glemme 50/50.

4. Anmeld. Dette også for dokumentasjon.

Hvis han ikke godtar disse betingelsene momentant så hadde jeg startet pakkingen. Det han har gjort er veldig, veldig grovt og hører ikke hjemme i noe samliv. Uavhengig av om han fikk noe i drinken eller ikke.

Sier dette bare fordi jeg tenker hva jeg ville gjort hvis min mann banket meg fra intet. Vi kan alle vippe helt av pinnen, men det unnskylder ingenting. Hvis han ellers er fantastisk og dette er helt lyn fra klar himmel så ville jeg vært villig til å prøve, så lenge alkohol fjernes og støttesystemer er inne i bildet. 

Men er du redd og ser tegn til at ikke alt er helt riktig med denne mannen så hadde jeg gått, men fortsatt krevd ovenstående betingelser for at han skal ha samvær med barn alene.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kom deg vekk, kanskje neste gang dreper han deg.

Anonymkode: 0e9e0...140

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huff når jeg leser dette inlegget og HI så beviser det hvor jævlige menn er. :( Er nok best å holde seg unna de.

Anonymkode: e059d...059

Slem du er da. Drar alle menn over en kam

Anonymkode: 0e9e0...140

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Valmuefrø skrev:

Men slik jeg skjønner det så var det engangs hendelse, han har aldri vist aggressiv atferd tidligere? Han har heller ikke rørt barna? 

Hvis han, objektivt, er en flott familiefar og nå gjorde èn (veldig grov) feil så ville jeg faktisk latt det gå under visse betingelser.

3. Familievernkontoret. Dokumenter hendelsen, for hvis noe i nærheten av dette skjer igjen så kan han glemme 50/50.

Hvis han ikke godtar disse betingelsene momentant så hadde jeg startet pakkingen. Det han har gjort er veldig, veldig grovt og hører ikke hjemme i noe samliv. Uavhengig av om han fikk noe i drinken eller ikke.

Sier dette bare fordi jeg tenker hva jeg ville gjort hvis min mann banket meg fra intet. Vi kan alle vippe helt av pinnen, men det unnskylder ingenting. Hvis han ellers er fantastisk og dette er helt lyn fra klar himmel så ville jeg vært villig til å prøve, så lenge alkohol fjernes og støttesystemer er inne i bildet. 

Men er du redd og ser tegn til at ikke alt er helt riktig med denne mannen så hadde jeg gått, men fortsatt krevd ovenstående betingelser for at han skal ha samvær med barn alene.

Dette.

Hvordangår det TS?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Enig med Valmuefrø ovenfor. Han kunne faktisk ha drept deg.

Anonymkode: f4148...c8d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir opp menneskeheten. Pga vold og kvinner/menn som fortsetter å være sammen med de i stedet for å komme seg bort på sekundet. Kveler snart meg selv pga mennesker. Jeg håper du har kommet deg langt bort?

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når dere leser i avisa om damer som har blitt drept. Det begynte som dette.

Anonymkode: 861d0...ea0

Ikke alt begynner som det nei. Ofte de blir drept uten at han har vært voldelig på forhånd. Den snilleste fyren du vet om kan plutselig ta livet av dama si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, Valmuefrø skrev:

Jeg vet at du har rett i disse punktene. Men hvis man anmelder partner for vold, vil ikke det føre til at BV blir koblet inn? De fleste vil jo vegre seg for noe sånt, i hvert fall hvis dette var en eller annen form for rusutløst psykose. 

Anonymkode: ab7b8...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brielle
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huff når jeg leser dette inlegget og HI så beviser det hvor jævlige menn er. :( Er nok best å holde seg unna de.

Altså, jeg skjønner at dette er skremmende lesing, og all medfølelse med Ts! ❤️ Men å dømme alle menn pga slikt er fryktelig urettferdig, det reagerer ihvertfall jeg på. De aller fleste menn er snille og ville aldri ha skadet dama si, der er jeg overbevist! Og de fortjener ikke å dømmes pga noen få som ikke er helt i vater, trenger ikke å bli helt mannehater fordet. Da kan menn dømme oss damer også da, gå rundt å påstå at vi alle sammen er løse golddiggere, fordi de vet at noen er det, så da er plutselig alle det. Jeg som er helt motsatt synes ihvertfall ikke at det hadde vært spesielt hyggelig, vi er alle forskjellige individer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at du har rett i disse punktene. Men hvis man anmelder partner for vold, vil ikke det føre til at BV blir koblet inn? De fleste vil jo vegre seg for noe sånt, i hvert fall hvis dette var en eller annen form for rusutløst psykose. 

Anonymkode: ab7b8...785

Det er ikke nødvendigvis en direkte link mellom politi og barnevern. Rusutløst psykose kan skje oss alle, derfor man styrer unna rusmidler. Skulle barnevernet bli koblet inn så er det ikke sånn at de setter barna i et reisebur og drar. De er der for barn og for foreldre. De vil i så tilfelle gjøre en vurdering og ha samtaler med dere. Hvis mannen er en god far, får helsehjelp og avstår fra triggere så vil barnevernet også se at barna har det godt der de er. Skulle de finne faren uegnet til sine forpliktelser så vil mor også få muligheten til å flytte ut med barna, da med 100% omsorg for barna. Dette er ikke nødvendigvis helt nøyaktig, men barnevernet bistår foreldrene og fatter de tiltak som er nødvendige for barna. De stjeler ikke barn.

I denne situasjonen hadde jeg ikke vært så bekymret for barnevernet. Hvis man ser på dem som en ressurs fremfor djevelen så ser man fort at de er ganske ålreite. 

Ved å melde dette og ta problemet fra roten så viser man at man er en god mor med klare grenser. Det er når man begynner å skjule ting at det hele blir mistenksomt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han kan selvsagt ikke love at det ikke skal skje igjen når det svartnet for han. Hva med neste gang det svartner for han? Har han tenkt å drikke alkohol igjen? 

Anonymkode: 92db0...770

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sitter her helt rådvill, på lørdag (var en del fyll i bilde) så var samboeren min veldig hissig, vi skulle gå å legge oss og jeg lurte på om han kom inn. Da klikket det for han og han slo meg gjentatte ganger i magen, armer og tok kvelertak på meg til jeg besvimte, han tok meg når jeg mistet bevisstheten og begynte å gråte selv og var veldig lei for det. Jeg ble skremt, aldri sett den siden på de 8 årene vi har sammen, han har alltid vært verdens snilleste og er jo «seg selv» igjen nå. Skal også nevnes at vi har tre barn sammen. Han sier selv det bare svartnet for han og at det ikke skal skje igjen, men jeg sitter igjen og vet ikke hva jeg skal gjøre eller hvordan jeg skal reagere på det..noen som har opplevd lignende av en ellers helt oppegående og snill fyr etter så lang tid ?

Anonymkode: 9c41d...f71

Kontakt naermeste legevakt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er dette en sånn tråd der vi aldri hører mer fra ts?

Anonymkode: bb0cd...81f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er dette en sånn tråd der vi aldri hører mer fra ts?

Anonymkode: bb0cd...81f

Håper ikke det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange mannfolk blir sjenket og dopet uten at de banker dama!!!

KOM. DEG. VEKK. De ungene dine fortjener bedre. Ærlig talt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
På 30.7.2018 den 15.55, AnonymBruker skrev:

Hvis man legger frem bevis på vold så skal det mye til at han får ungene 50/50. Så det er bare å anmelde, alt for å holde han unna barna. 

Anonymkode: d3b85...131

Det er dessverre ikke noen automatikk i det. Det er mange eksempler på kvinner som har måttet sende barna til samvær med en voldelig far, fordi han hadde retten på sin side. Og selv om ts kan bevise at han har vært voldelig mor henne, beviser ikke det at han er voldelig mot barna.

Anonymkode: 62247...fd5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

La ham forklare seg. Og så slutter dere å drikke begge to, nå er dere voksne og har barn. Alkohol passer ikke inn i bildet. Fylla har faktisk skylda. 

Anonymkode: 0323f...812

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, duplexx skrev:

Mange mannfolk blir sjenket og dopet uten at de banker dama!!!

KOM. DEG. VEKK. De ungene dine fortjener bedre. Ærlig talt. 

Dette. Forskningen viser at man ikke endrer personlighet av å drikke, men hemninger blir borte. Det vil si at hvis man banker kona i fylla, må man ha hatt det i seg i edru tilstand også, bare at man klarte å styre seg som edru. Så det at fylla her skylda er en myte. 

Anonymkode: eaf1b...85b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 30.7.2018 den 9.30, AnonymBruker skrev:

Eller det beviser hvor emesjonelt forstyrra du er som klarer å fattd den konklusjonen ut av det der. « alle menn liksom» , er der mulig å ha så liten sirkulasjon i toppen, tenker jeg...

Anonymkode: d902d...341

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...