AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #1 Skrevet 30. juli 2018 Jeg og mannen var på familie hytta, mannen ble syk med feber osv, og datteren våres på 7,5mmd ble også syk. Det ble lite søvn siden hun ikke sov om natten, søsteren min, med familien på 4, sov på et annet rom og merket ikke noe til skrikingen(De sover som steiner) eller at vi var våkene om natten. Vi var med på endel, men etter vi merket at hun ble dårligere så holdt vi vårs inne og ville hun skulle få sove, men ungene til søsteren min løp rundt og skrek inne i hytta, vi hysjet på de litt pga hun måtte prøve å sove. Inne stemme selvfølglelig helt normalt, og har unger mellom 5-10år kan få overtenning vet alle.. mitt problem her var at søsteren min hysjet ikke på ungene sine, hun ble furt fordi vi ikke var med på alt og kanskje en av oss tok en lur på dagen fordi lite søvn. Sist år passet vi på ungene deres hele tiden på hytten, og vi har vært helt utrolig flinke med å tatt vare på ungene hennes, de har vært hos oss i flere uker på sommeren. Selv hele denne påsken var de hos oss, vi har altså stilt skikkelig opp for de. Sånn har vi stilt opp siden de nesten var født. På slutten av ferien så prøvde datteren våres å sove i mannen mine sine armer i stuen mens alle var borte, etter en hard natt. De kom hjem fra en liten utflukt på en time og var skikkelig muggene fordi vi ikke kom etter, jeg prøve sove inne på rommet våres mens han satt i stua med datteren vår. Ungene kom skrikende inn, satt seg i sofaen og hun våknet.. den ene av ungene sa at nå bråkte vi fordi nå våknet hun, søsteren min kommer fort med, nei det var ikke dere.. hun overser mannen min fullstendig, ingen av de sier hei til han. Ungene går ut å leker, kommer skrikende inn igjen og selvfølglelig kan ungene ha overtenning, men søsteren min overser ungene og det er nesten som hun vil de skal bråke mest mulig. Jeg ligger å hører de holder på, like godt som man hører det i stua, jeg går opp av senga og løper litt etter ungene hennes, siden hun ikke sier noe til de.. Jeg sier rolig at nå prøver hun å sove, så da må vi være litt stille, ute kan dere skrike så mye dere vil, men når dere kommer innenfor her, så peker jeg på dørstokken så har vi innestemme.. Jeg møter søsteren min i døren og ser stygt på meg, så får jeg i ansiktet.. du hysjer ikke på ungene mine osv. Jeg pakker sakene og vi dro derifra, og vil helst ikke snakke med henne, er jeg dramaqueen? Etter så mye vi har stilt opp med barna deres, og jeg vet om det hadde vært omvendt så hadde vi vært så stille som mulig om ei lita jenta på 7,5mnd var skikkelig syk. Fant ut på legevakten når vi kom hjem at hun hadde ørebetennelse, feber, tenner osv. Irriterende hvordan vi har satt ungene hennes så høyt, og er det andre veien så blir det slik. Er det lov og bli sinna? Jeg er ihvertfall fly forbanna. Anonymkode: a0275...4c7
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #2 Skrevet 30. juli 2018 Synes dere begge har litt rett. Man skal ta hensyn til et sykt barn, men ikke legge alt mulig av begrensninger på andre som er på tur og koser seg. Hovedproblemet er kommunikasjon - ta dere en skikkelig prat om hva som gikk galt, og ulike forventninger. Anonymkode: 24e37...f8b 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #3 Skrevet 30. juli 2018 Hvis det ikke er deres hytte, så kan jo ikke dere bestemme det. Sove kan dere gjøre på soverommet, o stua må man jo få prate vanlig. Det er jo bedre at dere hadde dratt tidligere hvis jentungen var syk, da hadde dere fått den roen dere vil ha. At søsteren din blir sur fordi dere ikke kan være med på aktiviteter og at hun overser mannen din er jo ikke greit. Kanskje det ikke er så lurt å være på hyttetur sammen, og kanskje du skal slutte å lære opp ungene hennes. La henne ta det selv, og hvis hun ikke gjør det, så er det jo hun selv som må slite ned det. Derimot i ditt hjem kan du kreve at de skal følge dine regler osv.. Anonymkode: 5912e...ec6 5
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #4 Skrevet 30. juli 2018 Jeg syns du burde reist hjem dersom du forventer fullstendig ro når mann og barn er syke, det er egentlig ganske frekt å være på besøk med sykdom og risikere å smitt de andre. Du kan ikke forvente at dere skal okkupere stua til å sove, det kan dere gjøre på soverommet. Forstår godt at søsteren din ble irritert. Anonymkode: 88c91...9e5 5
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #5 Skrevet 30. juli 2018 Dette er en hytta på kanskje 50-60kvm sett i rom kjøkken, soverom og stue. Turen dit tar 9t med bil/båt. Kan ikke komme oss vekk, sykdommen kom på hytten. Så her skal ei lita jente forvente at foreldre ikke kan be ungene sine være stille når ei lita sover, om det er soverom, barn som sover, sover lett igjennom vanlig stemmebruk, det gjør våres datter. Anonymkode: a0275...4c7
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #6 Skrevet 30. juli 2018 Utrolig hvor forskjellige meninga folk har. Ville aldri holdt på sånn om ei lita jente var så dårlig.. hadde min søster hadde hatt en unge på 7,5 mnd og var sjuk, så hadde jeg bedt mine unger om og ha normal stemme inne, og hørte de ikke på så ville jeg tatt de til side å fortalt at ei lita jente er syk. Er ikke dette normalt for folk? Det må jo være det. Herregud. Anonymkode: a0275...4c7 5
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #7 Skrevet 30. juli 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Utrolig hvor forskjellige meninga folk har. Ville aldri holdt på sånn om ei lita jente var så dårlig.. hadde min søster hadde hatt en unge på 7,5 mnd og var sjuk, så hadde jeg bedt mine unger om og ha normal stemme inne, og hørte de ikke på så ville jeg tatt de til side å fortalt at ei lita jente er syk. Er ikke dette normalt for folk? Det må jo være det. Herregud. Anonymkode: a0275...4c7 Det finnes bare en person som mener dette i tråden, og det er deg TS. Det å ikke ta til seg noen av innspillene tre gode innlegg gir deg sier litt om deg som person. Ikke rart det topper seg for søsteren din innimellom. Anonymkode: 24e37...f8b 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #8 Skrevet 30. juli 2018 35 minutter siden, AnonymBruker said: Det finnes bare en person som mener dette i tråden, og det er deg TS. Det å ikke ta til seg noen av innspillene tre gode innlegg gir deg sier litt om deg som person. Ikke rart det topper seg for søsteren din innimellom. Anonymkode: 24e37...f8b Her er jeg enig Anonymkode: 8a50b...65f
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #9 Skrevet 30. juli 2018 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes bare en person som mener dette i tråden, og det er deg TS. Det å ikke ta til seg noen av innspillene tre gode innlegg gir deg sier litt om deg som person. Ikke rart det topper seg for søsteren din innimellom. Anonymkode: 24e37...f8b Så om du har datter på 7,5mnd som er syk, og din søster han 2 unger som ikke blir dempet av din søster eller faren, mens hun ligger på rommet å sover, eller sover litt i stuen. Så mener du at du ikke ville sagt noe, og da legger du deg ned å logrer med halen når din søster sier, ikke hysj på barna mine? Jeg ville bare høre hva KG mente, men alle svarene var basert på stor hytte, og kunne du ikke bare dra hjem.. svaret etterpå sa jeg at dette er en veldig liten hytte, og oppstår det slike ting som ei lita syk unge, så må man jo bare rette seg til slike ting når man er på tur sammen. Ville selvfølgelig gjort det om det var dems unger.. hvem ville ikke gjort det? Anonymkode: a0275...4c7 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #10 Skrevet 30. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så om du har datter på 7,5mnd som er syk, og din søster han 2 unger som ikke blir dempet av din søster eller faren, mens hun ligger på rommet å sover, eller sover litt i stuen. Så mener du at du ikke ville sagt noe, og da legger du deg ned å logrer med halen når din søster sier, ikke hysj på barna mine? Jeg ville bare høre hva KG mente, men alle svarene var basert på stor hytte, og kunne du ikke bare dra hjem.. svaret etterpå sa jeg at dette er en veldig liten hytte, og oppstår det slike ting som ei lita syk unge, så må man jo bare rette seg til slike ting når man er på tur sammen. Ville selvfølgelig gjort det om det var dems unger.. hvem ville ikke gjort det? Anonymkode: a0275...4c7 Ikke at jeg trur noe jeg skriver her vil hjelpe. Du fremstår som en veldig selvsentrert person som ikke evner å se andres side av saken. Jeg skrev ingenting om stor hytte, jeg skrev ikke at du skulle dra hjem, og jeg ba deg i alle fall ikke om å "legge deg ned å logre med halen". Jeg har selv en søster, og begge har barn. Nettopp derfor oppmuntret jeg til kommunikasjon, det å snakke sammen, forstå hverandre, finne en felles beste løsning. Beklager om jeg var litt krass i mitt andre innlegg. Men å svare i egen tråd. Ikke ta til seg et eneste innspill fra fornuftige innlegg, selv da alle støtter et annet syn enn ditt. Det er utrolig sært. Anonymkode: 24e37...f8b 2
Tiara07 Skrevet 30. juli 2018 #11 Skrevet 30. juli 2018 (endret) Forstår deg litt, siden dette tydeligvis er første barn. Får dere flere barn, vil dere fort merke at å be barn ta hensyn ikke er så lett. Dere vil også sannsynligvis heller ikke kreve at de skal være så veldig stille, da det er deres egne barn Men at søster er sur fordi dere ikke er med på alt, er en annen sak! Endret 30. juli 2018 av Tiara07 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå