AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #1 Skrevet 30. juli 2018 Har en jente som akkurat har fylt 4 år, og de eneste i familien som husket å gratulere henne på bursdagen var besteforeldrene på begge sider, og grandtanten hennes. Hun er det eneste barnet på min side av familien, og jeg har to barnløse søsken. De har fremdeles ikke hatt tid til å møte opp på en eneste barnebursdag, sender ikke bursdagsgaver, ringer ikke eller sender ikke melding for å gratulere eller spør aldri hvordan det går med henne ellers. Jeg forstår godt at man ikke kan tvile andre til å være interessert i barna ens, men jeg blir veldig såret på hennes vegne at familie rundt viser så liten omsorg og interesse. Særlig når hun fyller år, og synes det er så stas med bursdager. De eneste som hadde tid til å komme i familiebursdagen var besteforeldrene på . Selv mine inngiftede tantebarn er jeg glad i, møter jeg opp i bursdager til og bryr jeg meg om. Skjønner bare ikke hvordan man kan være så likegyldig. Har jeg grunn til å være såret, eller er det å forvente at nær familie ikke har tid/ork til å vise interesse? Anonymkode: 58f0a...121
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #2 Skrevet 30. juli 2018 Kanskje søsknene dine eller andre i familien din bryr seg så mye om familiebursdager. Er dette noe dere har pleid å feire? For hvis ikke, da er det ikke såå merkelig at de ikke "tar seg tid". Selv om det helt sikkert er sårende for deg. Husk heller på at så lenge datteren din er fornøyd så burde det være nok for deg også:) Anonymkode: d519f...7f4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #3 Skrevet 30. juli 2018 Enig i at det er sårt, men tenker at det må jo være noe med ditt forhold til dine søsken, som nå gjør at de viser så lite intr i ditt avkom. Kan egentlig ikke forstå at det du beskriver et mulig, når jeg tenker på hvor fantastisk tante min søster er for mine barn. Anonymkode: bbca4...2f4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #4 Skrevet 30. juli 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig i at det er sårt, men tenker at det må jo være noe med ditt forhold til dine søsken, som nå gjør at de viser så lite intr i ditt avkom. Kan egentlig ikke forstå at det du beskriver et mulig, når jeg tenker på hvor fantastisk tante min søster er for mine barn. Anonymkode: bbca4...2f4 Samme tenker jeg. Enten er forholdet dårlig, eller så er søsknene rare einstøinger som kun bryr seg om seg selv. De har ikke barn selv, så det er mulig de ikke liker barn. Det er helt lov, de trenger ikke å like barn generelt, men de har ett tante-/onkelbarn, det må da gå an å vie henne litt oppmerksomhet! Anonymkode: 2fc1d...ba7
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #5 Skrevet 30. juli 2018 Det er ikke normalt. Høres ikke ut som du har det beste forholdet til familien din. Anonymkode: 1583e...c22 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #6 Skrevet 30. juli 2018 Men i alle dager...? Stakkars lita ❤️ Hvordan er relasjonene dere mellom ellers da? Er det bare på akkurat dette de oppfører seg merkelig? Ikke alle er like opptatt av barn selvfølgelig, men det er da et absolutt minimum av høflighet å gi tante/onkelbarn litt oppmerksomhet til bursdag i hvert fall. Kan foreldrene deres stramme dem opp litt kanskje? Her hadde jeg nok blitt dratt etter øra av min mor, voksen eller ei - om ikke klart å oppføre meg såpass at kunne bry meg litt om de små i slekta, det er nå helt sikkert....! Anonymkode: 973ea...078
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå