Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil bytte ut brødet med knekkebrød som et av leddene for å gå ned i vekt. Jeg ønsker ikke å starte på noen dietter, men bli mer obs på hva jeg putter i meg av mat og drikke. Jeg ser på tester av knekkebrød og vinnerens der har lite/mindre karbohydrater, men har mer kalorier enn f.eks Wasa Husmann som jeg har pleid å spise. Noen som har erfaring med dette eller tips til meg?

Takk for hjelpen :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjemmelagde knekkebrød. Mange oppskrifter der ute, og du styrer da hva som går i de.

AnonymBruker
Skrevet

Liker godt fiber balance fra Wasa. Metter best, synes jeg.

Anonymkode: 71b49...bfa

• Liker 2
Skrevet

Ifølge denne testen hos BraMat.no, er Wasa Fiber Balance blant de som ligger lavest i både kalorier og karbohydrater per 100 gram. Den har også mest fiber av alle i testen, og mindre salt enn vinneren.

Om man går ned i vekt av å bytte ut Husmann med dette vet jeg ikke, men det ser ut som et godt alternativ.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har tidligere brukt fiber balance når jeg har kuttet vekt. Veldig fornøyd 

AnonymBruker
Skrevet

Bytter på de ulike variantene fra Sigdal, men liker havre best. Ca. 120kcal pr. skive, litt avhengig av variant. Mer kalorier enn du er vant med fra husmann, men kan ikke sammenliknes da det inneholder mye mer protein. Pga. proteinet holder jeg meg mett lenger, og blodsukkeret holder seg stabilt. Spiser to stk med magert pålegg til frokost, og holder meg mett til lunsj :)

Anonymkode: 7055b...1f3

Skrevet

Tusen takk for mange gode tilbakemeldinger :-) 

AnonymBruker
Skrevet

Husmann funker fint det. Supergrovt og billig. Knekkebrød med frø inneholder mer kalorier, men selvfølgelig andre ting som er sunt. Det er opp til deg hva du ønsker å bruke kaloriene (og pengene) på.

Anonymkode: 8e65e...f9b

Skrevet

Rugsprø, lite kalorier fult av fiber. Jeg elsker dem og spiser de ca hver dag :) 

• Liker 1
Skrevet

Kylling, nøtter og litt avocado til frokost og lunsj. Dropp knekkebrød og erstatt "nesten alt" av karbohydrater med annen mat.

Salt, sukker og alkohol nesten fullstendig bort fra menyen. Prøver du dette i 3 uker, så raser du ned i vekt 🙂

Ps: husk det er veldig mange kalorier (næring) i nøtter og avokado, så ikke overdriv om du ikke trener 🙂

AnonymBruker
Skrevet
På 30.7.2018 den 13.11, Moonwalker skrev:

Hjemmelagde knekkebrød. Mange oppskrifter der ute, og du styrer da hva som går i de.

Har du noen egne favoritter du lager?

Anonymkode: dcc48...631

AnonymBruker
Skrevet
På 30.7.2018 den 13.11, Moonwalker skrev:

Jeg har laget en del hjemmelagde knekkebrød fra ulike oppskrifter. Mange av dem var kjempegode, men jeg ville ikke brukt dem når jeg skulle gå ned i vekt, for alle de oppskriftene jeg har brukt har totalt sett inneholdt betydelig mer kalorier enn kjøpeknekkebrød. Det er masse sunne ting i dem, og smaken er oftest mye bedre enn Husman, men ofte en del som har høyt kaloriinnhold som for eksempel nøtter og frø. Det samme gjelder for en del av de butikk-kjøpte som er som "hjemmelaget", mye mer kalorier (men også bedre smak).

Har selv gått ned i vekt ved å bytte brød med knekkebrød, tror ikke at det er valget mellom Fiber Balance og Husman (jeg spiser begge disse) som gjør om du lykkes eller ikke, men at man klarer å være konsekvent og ikke kompensere ved å spise 4-5 knekkebrød der man tidligere spiste 2 brødskiver. 

Anonymkode: 11dd4...05e

Skrevet

Tusen takk for mange gode tips 🙂 Tror jeg skal holde meg til kjøpeknekkebrød og holde det på et minimum, men fjerne brød helt. Bli flinkere til å spise salater og grønnsaker til måltidene.

Skrevet

Jeg spiser kun brisk som du får kjøpt på rema1000. Lite karbohydrater :)

• Liker 1
Skrevet

Husmann eller havre fra Wasa 👍🏻

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...