Gå til innhold

Bør "pappvin" forbys?

Leo

Bør "pappvin" forbys evt. avgiftsbelegges i større grad enn hva som er tilfelle i dag?  

1. 1. Bør "pappvin" forbys evt. avgiftsbelegges i større grad enn hva som er tilfelle i dag?

• Nei, avgiften bør reduseres for å demme opp for bl.a. grensehandelen!
      19
    • Ja, "pappvin" bør forbys!
      0
    • Ja, "pappvin" er for billig og det er på sin plass med en avgiftsøkning!
      0
    • Ingen av delene. Helt greit slik avgiften er nå.
      5

Anbefalte innlegg

Leser i avisen at stortingsrepresentant Magne Aarøen (Kr.f.) mener at såkalt pappvin bør forbys evt. avgiftsbelegges i større grad. Hva mener dere?

Leo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nathalie

Nei, pappvin bør ikke forbys eller avgiftbelegges i større grad! Det blir bare rett og slett for dumt! Skal vi forby det fordi mennesker kan "bli fristet" til å drikke mer enn de ville gjort hvis de kjøpte en flaske? Hallo, jeg synes det er helt høl i huet!

Om pappvinen forbys eller ikke, tviler jeg sterkt på om det blir flere/færre alkohollikere av den grunn... :roll: Synes det var helt dust å mene det, men meg om det...

Alkohollikerne drikker vel andre ting da, hvis de ikke får kjøpt pappvin... Eller så kjøper de heller flere flasker vin, da vel...

Synes det blir for dumt å skulle forby pappvin på sååå tynt grunnlag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er singel og koser med ett glass rødvin til maten eller 2. En flaske innholder 4 glass og det er veldig praktisk for meg bruke pappvin. Hva er det avholdsfolket vil? Skal jeg drikke en hel flaske i steden for ett glass? Det er så dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger tror jeg at norske poitikere har falt og slått seg i hodet så kraftig ,at vettet bare rett og slett har rennt ut!!!!!!!!

Hva er vitsen da???

Gi oss masse avgifter, håv inn til statskassa, mens de legger på sine egne lønninger.

Jeg er såååå glad for at vi ikke gir dem mer makt ved å innføre republikk.(selv om det var utenom tema)...

Jeg er glad jeg bor såpass nærme svenskegrensen , at det er mulig å dra over for å handle en gang i uka. Det sparer vi masse penger på.

Lurer på når de skal løfte hodet opp av sanden............... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Pappvin skal for all del ikke forbys! Senk heller avgiftene, så kan det hende at ungdommen (som meg) drikker Chateu Bonnet i stedet for himkok på fest. Sjønt, vin kommer jeg alltid til å drikke uansett avgiftsøkning! Heller vin enn himkok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dette kan ikke jeg heller begripe. Jeg har forståelse for at spilleautomater og vin kan holdes unna matbutikker o.l. dersom de med avhengighetsproblem ønsker å slippe å få det i fleisen hele tiden.

Men der får grensen gå. Man unngår vel ikke alkoholproblemer fordi om vin blir dyrere, men alkoholikerene havner fortere på gata, fordi det er så dyrt. Og det er jo virkelig et fint mål!

Tobakksavgiften var nok en medvirkende årsak til at jeg sluttet å røyke (men langt fra den viktigste). Men vinen får de ikke ta fra meg. Skal jeg ikke få ha noen laster i fred?

(Klips som ikke kan drikke vin før april :( )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet dere, dette er rett og slett "rundtomkring- og utenomsnakk" av regjeringen. Når de kan snakke om sånne fillesaker så slipper de å brys med de mere alvorlige tingene som skjer.

Derfor gidder jeg ikke å debattere temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også glad vi bor i nærheten av svenskegrensa! :D

Regjeringa i dette landet er helt bak mål syntes jeg. Vi har jo bare skatter og avgifter, og ja jeg vet ikke hva.

Forstår virkelig ikke vitsen med å ta bort pappvinen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forby pappvin er isåfall den dummeste brøleren politikken har gjort på lenge

Dette er så absurd at jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte.

Pappvin er jo en kjempeoppfinnelse! Akkurat som Transelise sa er den utrolig kjekk til middagsbruk. Som kjent er jo et glass rødvin om dagen bare sunt. Mye bedre og mye mer økonomisk med papvin. Da kan man jo porsjonere litt og ikke være nødt til å drikke alt på en dag.

At visse folk (inkludert en svensk forsker) tror det blir flere alkoholikere av dette, er helt på trynet. Alkoholikere er alkoholikere uansett hva de drikker av : miniatyrflasker/ kvartflasker / halvflasker / helflasker eller pappvin. Man kan ikke ta disse vekk / avgiftsbelegge mer for å få folk til å kjøpe mindre. Dette er rett og slett inntreden i folks privatliv!!! Man kan ikke lengre bestemme hva folk i Norge skal drikke eller spise. Dette er faktisk opp til en hver og dette bør fortsette slik.

Makan til frekkhet!

De burde skamme seg og heller bruke tid og ressurser til det som virkelig betyr noe, dvs. barn / eldre / sykehus / skoler / tiltak for de som er dårligere stilte enn normalt. OSV...

Hilsen en vinelsker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...