Tran09 Skrevet 30. juli 2018 #1 Skrevet 30. juli 2018 Hvordan arrangerer man egentlig bryllup? Mitt drømmebryllup er i utganspunktet lite og enkelt, men vi har så mye familie (og skilte foreldre med bonusfamilie og slikt) så ett lite bryllup utgår for å slippe alt dramaet. Ser alikevel for meg å ha en vielse på stranda i slutten av juli/begynnelsen august. Men hva skjer egentlig etter vielsen? Jeg ser for meg følgende "Plan": -15.00-16.00: Vielse (for alle, også barn) -16.30-17:30: Kaffe og saft (for alle, også barn) og kanskje noe bading og enkle men gøye "leker" -17.30-19.00=Middag (for ca våre nærmeste 30 i familie og bestevenner. Kun søsken som er under 18). Resten slapper av hjemme eller i området eller noe. 19.00-? Fest med tale, drikke, dansing og leker (For alle over 20 år). Håper de som ikke fikk være med på middagen vil bli med på festen. Er vi veldig egoistiske som bare spanderer middag på 30% av gjestene? Vi har ikke råd til å spandere så fin middag på 100 stykker Hvordan så din bryllupsdag ut? Så planen min helt urealistisk ut? Noe å tenke på ved utebryllup? Vi har lyst til å ha vielsen i nærheten av et hotell/resturant på stranden der, så vi kan trekke oss inn ved regn. Også der vi tenker å tilbringe bryllupsnatten Har ingen maxpris, men har ikke lyst til å bruke mer enn 150 000 på mat+lokale+blomster+kjole+fotograf+annet. Hvor mye kostet ditt bryllup? Hva hadde du med i prisen?
LittDiva Skrevet 30. juli 2018 #2 Skrevet 30. juli 2018 Bading og fin middag høres ut som rar kombinasjon. Og veldig knapt med tid til middagen i denne planen. 150 000 burde holde i bøtter og spann for det dere skisserer. I hvert fall om det bare er 30 til middagen.
Tran09 Skrevet 30. juli 2018 Forfatter #3 Skrevet 30. juli 2018 17 minutter siden, LittDiva skrev: Bading og fin middag høres ut som rar kombinasjon. Og veldig knapt med tid til middagen i denne planen. 150 000 burde holde i bøtter og spann for det dere skisserer. I hvert fall om det bare er 30 til middagen. Takk for svar Vi vil bade på stranden i nærheten av hotellet, slik at det er mulig å bade før middagen og så bruke litt tid etterpå til å stelle seg til middag/fest Vi er ganske uformelle av oss så bading er ønskelig uansett. Middag synes jeg hører med før festen og har ett "barneønske" om at foreldrene mine (og hans) skal være venner denne kvelden og spise mat sammen og ha det hyggelig. (de er ikke akkurat bestevenner den dag i dag) Jeg vet det er tåpelig, så jeg vil høre litt hva dere gjorde på deres dag slik at jeg kanskje kan få det beste fra begge verdner
Ymra Skrevet 30. juli 2018 #4 Skrevet 30. juli 2018 Mange fine elementer her og forstår dere er uformelle. Men på akkurat dette opplegget synes jeg det blir utrolig dumt ikke å invitere alle til middag. Jeg har i utgangspunktet ingenting i mot kaffe/fest-gjester, men da må vielsen være valgfri og ikke et opplegg der folk skal henge rundt i nærområdet. Da ville jeg heller gått for en enklere middag hvor alle blir invitert. Grillbuffet, gryterett eller sodd kan være eksempel på rimeligere middager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå