Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som lever bra ved å forsørge seg på andre måter enn å jobbe? 

Jobbet noen år og satt av penger f.eks? Går det ann å eie noen leiligheter og leie ut disse og leve av dette? Eller går ikke det, siden folk gjør jo ikke det? 

Anonymkode: 28120...76b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobbet noen år og satt av penger f.eks? Går det ann å eie noen leiligheter og leie ut disse og leve av dette? Eller går ikke det, siden folk gjør jo ikke det? 

Det går veldig fint an å leve av leieinntekter - men da må du jo jobbe sinnsykt mye over flere år først slik at du får råd til å kjøpe disse leilighetene uten å drukne i gjeld, da. Det er nok det som stopper folk, at de ikke har råd til å kjøpe 2-3 leiligheter (uten lån) for å leie ut :P 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja har levd ´off gridd´ uten å jobbe så mye. Må gjerne gjøre litt svart arbeid da. Problemene ligger mest med hva du har lov til og ikke. Er ikke bare å sette opp en billig hytte. Jeg klarte å leve av noen få ekstra vakter i mnd og salg av selvfisket ørret. Bodde i en senterhytte og satte opp ett lite kraftverk i en bekk. Hadde xxx antall muligheter, men staten satte en stopper.

Anonymkode: 033fb...571

AnonymBruker
Skrevet

Investeringer, blogging, gaming (hvis du er veldig god vel og merke), egen bedrift med passive inntekter osv. Det finnes mange muligheter, men man må gjerne jobbe en del for å komme dit først. Syntes det er spennende selv, og har begynt litt i disse baner selv (uten at jeg røper hva det gjelder akkurat nå). Tror det er viktig å skaffe seg passive inntekter, arbeidsmarkedet krymper med tanke på automatisering og globalisering. Vinnerne vil være de som har klart å skaffe seg en passiv inntekt som er stor nok til å leve av. 

Anonymkode: 164e5...92a

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja har levd ´off gridd´ uten å jobbe så mye. Må gjerne gjøre litt svart arbeid da. Problemene ligger mest med hva du har lov til og ikke. Er ikke bare å sette opp en billig hytte. Jeg klarte å leve av noen få ekstra vakter i mnd og salg av selvfisket ørret. Bodde i en senterhytte og satte opp ett lite kraftverk i en bekk. Hadde xxx antall muligheter, men staten satte en stopper.

Anonymkode: 033fb...571

Hvilke type stopp da ? Typ skatt på solcelle panel etc ? Det er helt grusomt. Vi er fanget i et system. Mange ønsker leve mer fritt og selvstendig men staten stopper det som du sier. Feks i USA er det flere steder ikke lov å samle regnvann. 

Spennende tråd ! 

Anonymkode: 940d0...0ba

• Liker 2
Gjest Cwtch
Skrevet

Søk opp FIRE (Financial Independence Retire Early). Det finnes mange veldig aktive nettsamfunn med folk som jobber mot å ha nok passiv inntekt til at de slipper å jobbe for å leve. Kort fortalt trenger du 25 x årlige utgifter investert i index fond for å kunne leve av inntektene resten av livet (inkludert inflasjon!) :)

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg eier flere leiligheter som kun er til utleie, trenger ikke jobbe ved siden av, har vært delvis heldig og jobbet hardt noen år. Tar ut 100 000 i måneden i lønn, stort sett gjeldfri

Anonymkode: cf8e8...093

AnonymBruker
Skrevet

Jobber sesong å nyte livet når normale folk arbeider 😘 

Anonymkode: 8b73a...3c1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg levde av det i flere år. Så kjøpte jeg opp, pusset opp og solgte eiendommer. Nå har jeg så jeg klarer meg resten av min levetid, og trenger ikke å jobbe en dag om jeg ikke vil. 

Anonymkode: ce938...e0d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hvordan blir det med pensjonen da.....

Anonymkode: 078f8...24b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...