Gå til innhold

Hva kan man lage av kyllingjøttdeig som smaker godt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte litt for mange pga de var på tilbud :sjenert:, men de tar mye plass i fryseren.  Brukte en pakke i går med ris og krydder, men det var litt smakløs og kjedelig. Er det noen som har en bra oppskrift med kyllingkjøttdeig som gir litt smak?

Anonymkode: 1a0bf...192

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruk til taco? 

Anonymkode: 1e579...865

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du kan bruke det i gryteretter, lasagne, taco, alt mulig. Over alt kan det erstattes, men er enig i at det er ganske kjedelig bare for seg. 

Anonymkode: 94f23...b9d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kyllingkjøttdeig er forresten bare muk :(

Anonymkode: 1e579...865

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å blande det ut? Ha halvparten kyllingkjøttdeig og halvparten strofe?

Anonymkode: 70a00...0b4

Skrevet

Blande det sammen med hvitløk og chilli og lage kyllingboller. Veldig gode og smakfulle 👍🏻

• Liker 6
Skrevet

Kyllingkjøttdeig funker bra både i chili con carne og curry.

Skrevet

Jeg lager alltid canneloni når jeg kjøper kyllingkjøttdeig. Bruker denne oppskriften, veldig godt!

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, applestories skrev:

Jeg lager alltid canneloni når jeg kjøper kyllingkjøttdeig. Bruker denne oppskriften, veldig godt!

Er den lett å lage? Vurderer å teste ut denne i morgen. Har du tips ut over oppskriften, eller lager du helt som oppskriften?

Anonymkode: dc06a...716

AnonymBruker
Skrevet

Kyllingburger 😍

Anonymkode: 7a005...a12

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Ariana807 skrev:

Blande det sammen med hvitløk og chilli og lage kyllingboller. Veldig gode og smakfulle 👍🏻

Har du bare hvitløk og chilli i eller andre ting for å lage bollene? Steker du de på ovnen eller i ovnen? Hva bruker du de til? Suppe, pasta?

Skrevet

Hvis du liker litt gammeldags mat: kyllingkjøttboller i hvit saus!

Skrevet

Enchilladas og quesedillas 

Kyllingkjøttboller med pasta eller med potetsalat 

Taco - blir bra med hjemmelaga tacokrydder 

Lasagne

Pizzasnurrer - som du kan fryse ned og ha fremover til lunsj 

Chili con carne

Nachos 

Potetmos med sopp, løk, kjøtt og brun saus 

Skrevet
Just now, Lill3My said:

Enchilladas og quesedillas 

Kyllingkjøttboller med pasta eller med potetsalat 

Taco - blir bra med hjemmelaga tacokrydder 

Lasagne

Pizzasnurrer - som du kan fryse ned og ha fremover til lunsj 

Chili con carne

Nachos 

Potetmos med sopp, løk, kjøtt og brun saus 

Kyllinglasagne er supergodt! Bruk rikelig med oregano og basilikum!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, T-Rex skrev:

Hvis du liker litt gammeldags mat: kyllingkjøttboller i hvit saus!

Hvordan lager man det? Oppskrift?

Skrevet
4 minutter siden, T-Rex skrev:

Kyllinglasagne er supergodt! Bruk rikelig med oregano og basilikum!

Og spinat....!!! 

Skrevet (endret)
2 minutter siden, Lill3My said:

Og spinat....!!! 

Går det an?

(Jeg må lete etter oppskriften på kyllingkjøttboller. Det er en fra Prior, fra gamle dager. Ingefær, pepper og muskatnøtt er krydringen. Og så hvit saus basert på kokevannet og litt melk. Og tykningsmiddel (hvetemel)).

Endret av T-Rex
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du bare hvitløk og chilli i eller andre ting for å lage bollene? Steker du de på ovnen eller i ovnen? Hva bruker du de til? Suppe, pasta?

Kun hvitløk og chilli. Deigen k seg selv er ganske god å forme til boller, aldri følt samme nødvendighet med egg som lime middel med kyllingkjøttdeig. Du kan sikker ha i litt salt og pepper, men har ikke brukt det selv.

Har hatt det mer som tapas... men funker sikkert fint med pasta, eller hva en man føler for egentlig :) 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er den lett å lage? Vurderer å teste ut denne i morgen. Har du tips ut over oppskriften, eller lager du helt som oppskriften?

Om du liker å lage mat burde den være lett nok. Jeg syntes det var litt mye styr de første par gangene, men nå har jeg lært det :)

Oppskriften er ikke nøyaktig lik slik jeg så den første gang. Det sto det at du skal ha hvitløksfedd på gaffel som du bruker til å røre med, og det sto at du skulle bruke cannelonirør. Det er allikevel samme oppskriften - selv det med grapefrukt.

Tips..

• Oppskriften kan bli litt i minste laget til fire porsjoner om dere er fire sultne voksne. Her holder den til tre.
  • Kok to-tre lasagneplstet av gangen slik at de ikke klistrer seg. Jeg legger dem utover en form med bakepapir etter de er kokt for å renne av litt vann.
  • Det kan bli litt tykt med en hel lasagneplate til hver canneloni, det kommer an på hvilken type plater du bruker.
  • Salt og pepper må du bare smake til. Prøv å ikke spise for mye av fyllet selv om det er veldig godt! Siden det ikke er mye krydder snakker vi ikke smakseksplosjon her.
  • Fyllet trenger litt tid på kjøle seg ned før du ruller det inn - om du vil unngå å brenne fingrene.
  • Jeg har fått tilbakemelding om at fyllet som er oppå smaker mer enn det som er inni. Jeg passer derfor på å ha en del igjen til å ha oppå.
  • Serverer med salat og baguetter/hvitløksbaguetter. Har aldri prøvd med "fileter av rosa grapefrukt". For fancy.

Da er det bare å kjøre på!

Håper du kommer med tilbakemelding om du velger å prøve den :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...