Gjest ikke innlogget Skrevet 9. mars 2005 #1 Skrevet 9. mars 2005 Jeg har en venninne (25 år) som ligger og venter på operasjon for hjerneblødning - og jeg vet heller lite om dette. Jeg lurer på hva hjerneblødning kommer av, om det finnes ulike typer (mindre/mer alvorlig), risiko under operasjon osv. Hun skal heller ikke opereres før om en uke - betyr det at det ikke er så alvorlig, eller hva er grunnen til det? Tusen takk for eventuelle svar.
Charmina Skrevet 9. mars 2005 #2 Skrevet 9. mars 2005 Fant dette: Slettet. Fra KGs regler: Det er ikke lov å poste: materiale med kopirett (Kopinor.no) Legg heller inn en link. Mie (moderator)
Charmina Skrevet 9. mars 2005 #3 Skrevet 9. mars 2005 Her finner du litt : http://www.astrazeneca.no/sykdommer/hjerneslag/
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2005 #4 Skrevet 9. mars 2005 Men det var hjerneslag, som krever umiddelbar legehjelp, ikke hjerneblødning som trådstartes venninne hr, og tydeligvis ikke haster, siden hun ikke skal opereres før om ei uke...
Charmina Skrevet 9. mars 2005 #5 Skrevet 9. mars 2005 OK! Les da litt her: http://www.lommelegen.no/art/art1327.asp Ikke så mye annet jeg fant!
Gjest ikke innlogget Skrevet 9. mars 2005 #6 Skrevet 9. mars 2005 Takk. Er det noen som vet hvordan personen kan være etter hjerneblødning? Jeg vet det varierer, men jeg vil helst være godt forberedt.
Gjest gjest1 Skrevet 9. mars 2005 #7 Skrevet 9. mars 2005 Takk. Er det noen som vet hvordan personen kan være etter hjerneblødning? Jeg vet det varierer, men jeg vil helst være godt forberedt. Alt det du spør er umulig å svare på før man vet hvor og hvor mye blødning det er. Går nok bra
Gjest uinnlogget Skrevet 9. mars 2005 #8 Skrevet 9. mars 2005 Alt det du spør er umulig å svare på før man vet hvor og hvor mye blødning det er. Går nok bra Jeg er klar over det, jeg lurer på hva som kan være. Om det går bra eller ikke er totalt utenfor min kontroll, så det får jeg uansett ikke gjort noe med. Jeg er ikke ute etter trøst, bare fakta.
Gjest gjest1 Skrevet 9. mars 2005 #9 Skrevet 9. mars 2005 Men det kommer så veldig an på lokaliseringen, og omfanget. Er det i forhjernen (hukommelse, eksekutive funksjoner, motorikk etc etc), bakhjernen (langttidshukommelse, syn, hørsel etc). Det er rett og slett umulig å si.
Gjest Madeline Skrevet 9. mars 2005 #10 Skrevet 9. mars 2005 Takk. Er det noen som vet hvordan personen kan være etter hjerneblødning? Jeg vet det varierer, men jeg vil helst være godt forberedt. Her kommer det jo helt an på hvor stor skaden er. Har selv hatt 2 stykker i nær familie som har hatt hjerneblødning pga. ulykker. Hos den ene tok det en tid fra ulykken til det ble klart at noe var alvorlig galt. Symptomene hans var dobbeltsyn og dårlig balanse. Han måtte opereres og det hadde vært store blodansamlinger som hadde trykket hjernen veldig mye sammen. Heldigvis endte det godt, men han har nok hatt noen problemer som folk ikke ser slik som bl.a. rastløshet. Den andre personen hadde en liten blødning og han ble helt fin uten noen som helt mên. Hvordan utsiktene til personen er avhenger nok av hvilken del av hjernen som er rammet og alvorlighetsgraden. Noen blir helt bra ganske raskt, noen må trene seg opp igjen og atter andre får varige mên.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå