AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #1 Skrevet 30. juli 2018 Enn der man er student? Altså jeg studerer i Trondheim og kan låne bøker ved universitetsbiblioteket i Oslo? Anonymkode: 37867...cb0
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #2 Skrevet 30. juli 2018 Er i helt samme situasjon (bare at jeg studerer i Oslo og vil låne i Trondheim) og lurer på det samme... Anonymkode: 9cc3d...49b
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #3 Skrevet 30. juli 2018 Ved universitetet NMBU der jeg studerte fikk jeg tilsent bøker fra NTNU, UiO... jeg lånte dem altså på biblioteket på campus NMBU. Men gjennom en avtale greie mellom universitetene så ble det sendt ut en bestilling og bøkene ble sendt til NMBU og jeg hentet dem. Det var litt andre regler i forhold til forlengelse av lån og slikt (bør sjekkes selvsagt), men gikk helt fint å låne bøker fra et annet universitet Anonymkode: e46b5...dc4 1
Daria Skrevet 30. juli 2018 #4 Skrevet 30. juli 2018 Kontakt universitetsbiblioteket der du studerer, de kan låne inn fra andre bibliotek for deg.
Bondenisse Skrevet 30. juli 2018 #5 Skrevet 30. juli 2018 Du søker etter bøkene i oria, trykk inn på boken og bestill. Så får du den på ditt bibliotek. Som NTNU-student opplevde jeg ofte at de bøkene jeg ville ha fra UiO ikke var tilgjengelig på fjernlån, dermed fikk jeg ikke lånt dem
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #6 Skrevet 30. juli 2018 2 timer siden, Bondenisse skrev: Du søker etter bøkene i oria, trykk inn på boken og bestill. Så får du den på ditt bibliotek. Som NTNU-student opplevde jeg ofte at de bøkene jeg ville ha fra UiO ikke var tilgjengelig på fjernlån, dermed fikk jeg ikke lånt dem 2 timer siden, Daria skrev: Kontakt universitetsbiblioteket der du studerer, de kan låne inn fra andre bibliotek for deg. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ved universitetet NMBU der jeg studerte fikk jeg tilsent bøker fra NTNU, UiO... jeg lånte dem altså på biblioteket på campus NMBU. Men gjennom en avtale greie mellom universitetene så ble det sendt ut en bestilling og bøkene ble sendt til NMBU og jeg hentet dem. Det var litt andre regler i forhold til forlengelse av lån og slikt (bør sjekkes selvsagt), men gikk helt fint å låne bøker fra et annet universitet Anonymkode: e46b5...dc4 Hele poenget er å låne bøker når man oppholder seg i en annen by en der man er registrert student. Så da hjelper det lite å få tilsendt bøker til universitetet der man er student. Anonymkode: 37867...cb0
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #7 Skrevet 30. juli 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hele poenget er å låne bøker når man oppholder seg i en annen by en der man er registrert student. Så da hjelper det lite å få tilsendt bøker til universitetet der man er student. Anonymkode: 37867...cb0 Se på formuleringen din i trådstart - det var dessverre ikke tydelig at dette var problemstillingen. Er det høyskole/universitetsbibliotek i den byen du oppholder deg? Da ville jeg tatt kontakt med dem, og hørt om det er mulig å få lånekort og bruke dem. Universitetsbiblioteker er også offentlige, og det skal være mulig for privatpersoner å bruke dem. Evt- ring biblioteket ved det studiestedet du er registrert. Her er info fra Agder f.eks, ang fjernstudenter - en kan få til ordninger der materiell utleveres ved lokalt bibliotek - https://www.uia.no/bibliotek/laan-og-bestillingar/er-du-fjernstudent Anonymkode: 65520...ce8 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #8 Skrevet 30. juli 2018 Ja, det går an, hvis bøkene er tilgjengelige for fjernlån. Du kan evt kontakte ditt lokale bibliotek for hjelp, og bøkene kan sendes dit. Det er gratis. Anonymkode: 59c8f...515
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #9 Skrevet 30. juli 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hele poenget er å låne bøker når man oppholder seg i en annen by en der man er registrert student. Så da hjelper det lite å få tilsendt bøker til universitetet der man er student. Anonymkode: 37867...cb0 Beklager, jeg tolket ikke hoveinnlegger denne måten. Men man kan jo få biblitekkort (vanlig bibliotek) som går over hele landet (jeg har det, skal kunne brukes over alt i Norge) sp ser ikke at det burde være et problem med universitetsbibliotek heller. Men det er nå bare å gå innom å spørre det de er sikker veldig behjelpelige Anonymkode: e46b5...dc4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå