AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #1 Skrevet 30. juli 2018 Vet ikke helt under hvilken kategori som passer best, så prøver meg her. Datteren vår på 2 våknet som vanlig med å rope på meg, så jeg gikk inn på rommet hennes for å hente henne, som vanlig. Noe som derimot ikke var så vanlig var lukten som møtte meg der inne. Det luktet/lukter svidd plast/elektronikk. Jeg og mannen min har luktet som hunder der inne begge to men klarer ikke finne ut av hvor lukten kommer fra. Det har ikke vært noe som helst elektrisk i bruk der i løpet av natten og det lukter ingenting fra gjenstandene som er der inne, fra stikkontakter, nede på gulvet osv. Det er kun når vi står i rommet at vi merker lukten.. Synes lukten er så nære sengen hennes og det synes jeg er litt ekstra skummelt. Sengen hennes står ved et vindu og vi lurte litt på om lukten kan ha kommet utenfra, men det lukter helt normal frisk luft ute nå i alle fall. Noen som har erfart noe lignende? Er det noe vi ikke har tenkt på som vi bør sjekke? Anonymkode: 1e465...f50
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #2 Skrevet 30. juli 2018 Taklampe? Leker med batterier i? Blinkesko? Anonymkode: 50341...b10
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #3 Skrevet 30. juli 2018 Undersøk alt med batterier og ta ut alle batterier. Anonymkode: 0e1ce...8d2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #4 Skrevet 30. juli 2018 Alt med batterier det kan også komme fra inne i veggene, ledninger som er varme osv. Ville fått tak i en elektriker Anonymkode: 62cc9...3b8 2
Tummy Skrevet 30. juli 2018 #5 Skrevet 30. juli 2018 Selv om en bryter på veggen ser fin ut, kan den være forkuller inni. Har funnet flere forkullede kontakte opp gjennom tiden. Flest av den som har klem kontakter på ledningene isreden for skruer. Det har vært vanlig at all srøm til et rom fordeles i tak punkte. og går videre fra tak punkt til tak punkt fra rom til rom. Så en kan ha varmgang i et takpunkt selv om en ikke bruker strøm i det rummet. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #6 Skrevet 30. juli 2018 Hadde snakket med en elektriker og kjent over alt på veggene om de var varme, samt sjekket aLt med batterier. Anonymkode: 3a288...d89 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #7 Skrevet 30. juli 2018 Takk for alle svar. Taklampe har hun ikke på rommet og vi har sjekket alle leker. Ingen varme vegger, stikkontaktene ser fine ut. MEN har nå merket at lukten ikke kommer fra rommet hennes i det hele tatt, men like utenfor. I hele formiddag har jeg luktet rundt i huset og stopper samme plass hver gang. Cirka et skritt fra døren hennes. På den ene siden er det en taklampe, den ble trekt ut, sjekket og ser i alle fall fin ut. Ikke vært i bruk i dag heller. På den andre siden er det et integrert kjøleskap. Vi bruker ikke kjøleskapdelen, kun fryseren fordi vi har hatt problemer med at kjøleskapet ikke er kaldt nok så maten ble ødelagt. Dette har vært et problem helt siden vi flyttet inn her og vi har sagt ifra til den i leier av. Vi trodde kanskje dette var på grunn av den ekstreme varmen vi har hatt her i sommer så utleier sa vi ser til høsten og fjerner det eventuelt da om det fremdeles ikke er bedre, men nå er jeg litt usikker. Kan det være kjøleskapet som lager slik lukt? Det lukter ikke av selve kjøleskapet eller inni, men jeg kan lukte det når jeg står rett ved siden av det og ser frem. Det er en sånn «rist» over og under hvor vi tror den kanskje henter luft eller noe, så kanskje det kan blåse noe lukt ut av de slik at det kommer akkurat i høyde med meg når jeg står der? Anonymkode: 1e465...f50
Minya Skrevet 30. juli 2018 #8 Skrevet 30. juli 2018 (endret) Fjern alt som ligger i fryseren og slå av og plugg ut kjøleskapet. Aller helst bør det fjernes fra huset også bare sånn i tilfelle. Lukten av svidd plastikk på hvitevarer betyr nesten utelukkende at det er stor risiko for potensiell brannfare. _Noe_ er galt med det, du vet bare ikke hva dette _noe_ er, enda, og potensialet for at det går galt blir større for hver dag. Eidt; Jeg regner med at det er kjøleskapet fordi du sier at kjøledelen ikke kjøler skikkelig. Med andre ord er det allerede defekt og sannsynligheten for at noe går åt helvete er mye større med en allerede defekt hvitevare. Endret 30. juli 2018 av Minya 2
Frostrose Skrevet 30. juli 2018 #9 Skrevet 30. juli 2018 Ring huseier. Kanskje hun kan hjelpe/kontakte elektriker. Man plikter å gi beskjed om man mener noe kan være gale. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #10 Skrevet 30. juli 2018 Lukten forsvant den perioden elektrikeren var her og han kunne ikke finne noe.. Nå er den svakt kommet tilbake.. Anonymkode: 1e465...f50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå