AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #1 Skrevet 30. juli 2018 Da jeg gikk på grunnskolen var vi på et stort lokalt museum med eldgamle hus og tilhørende innbo i husene. Jeg syns det var så "tung" stemning i husene, og likte absolutt ikke dette museumsbesøket. Ikke har jeg likt museumsbesøk senere heller, jeg kan ikke helt beskrive hva jeg føler, men liksom en "skitten" følelse som om alt er fullt av støv og ubehagelig selv om det ikke er skittent. Nå er det lenge siden jeg har vært på museum, så jeg kan uansett ikke huske eller beskrive følelsen spesielt godt. Jeg vet bare at jeg har ikke lyst til å være inni disse gamle museumshusene, jeg syns det er ubehagelig. Ikveld sitter jeg og ser på 2. episode av den siste sesongen av Åndenes Makt, der Lilli Bendriss står inne i et rom med mange gamle møbler. Og hun sier det er som at alle gjenstandene liksom "prater i munnen på hverandre" til henne. Det er som at hvert møbel har en historie, og at det er som et surr av stemmer og bilder som kommer opp når hun står blant disse møblene. Hun sier at ett gammelt møbel alene vil ikke ha en slik sterk energi, men en samling av slike gamle gjenstander kan skape en veldig sterk energi som kan gjøre en sliten i hodet, man kan bli svimmel og føle det anstrengende. At det ikke er noe man nødvendigvis hører, men man blir sliten av det som om mange snakker til en samtidig. Det gikk opp et lys for meg, for jeg vet at jeg er sensitiv, og jeg vet at jeg blir sliten på offentlige transportmidler, blibliotek og lignende der folk går ut og inn hele dagen. Så kanskje det er noe lignende med mange gamle gjenstander? De gjenstandene som er på museum er jo samlet fra mange steder, så det er ikke èn energi der, men hundrevis! Om man plukker opp energier fra alle disse gjenstandene må det jo bli veldig slitsomt og rotete, og man føler seg "skitten" i energien? Og det interessante er, som jeg kommer på nå, at i det Egyptiske museet i Kairo følte jeg det ikke slik. Og alle gjenstandene der er jo fra et veldig begrenset utvalg steder, og har ikke blitt eid av folk rundtom i hele landet. Disse gjenstandene har altså en veldig lignende historie, de har stått på de samme stedene og "opplevd" lignende ting. Og der kunne jeg ha flyttet inn, kunne seriøst bodd der i en uke for å få med meg alt det spennende der inne (man måtte bare flyttet ut menneskene) 😄 Så er det flere som opplever museum som slitsomme og/eller ekle? Og er det forskjell på musèer? Fortell! Anonymkode: bf2f6...dd4
Drakan Skrevet 30. juli 2018 #2 Skrevet 30. juli 2018 Jeg er sensitiv, og klart ting har "stemmer" om man kan kalle det, det. Det er veldig avhengig av person til person hvordan man ville reagert på dette. Selv elsker jeg steder som er eldre. De har en trygghet over seg, og det er behagelig å føle "stemmene" omkring. Finner ofte at jeg får mer energi av slike steder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå