Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

jeg har bipolar lidelse og kjæresten min blir ofte veldig sint på meg når jeg har mine perioder med depresjon. Han spør meg om jeg liker å ha det sånn og når jeg sier nei så mener han jeg skal gjøre noe med det for å «redde» forholdet vårt. 
Men hva kan jeg gjøre for å fikse noe jeg egentlig ikke kan fikse, det er jo ikke noe jeg kan snappe ut av. Jeg tar jo medisinene mine men får fortsatt de periodene men bare ikke like sterkt. 
Han blir så sint når jeg ikke klarer å håndtere depresjonen alene, det blir smelling med dører og han blir sint for den minste ting jeg prøver å gjøre riktig og han forteller meg at det er feil for å gjøre det klinkende klart at jeg gjør det meste feil.

Er det noen med bipolar eller som er/har vært i samme situasjon som har tips til hvordan jeg kan fikse det? 
Det ødelegger masse for meg når han blir så sint, det ødelegger for at jeg skal bli bra igjen.

Anonymkode: b6126...f38

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo starte med å dumpe idiot-kjæresten din. Hadde blitt deprimert på et knips selv av en så lite empatisk mann. Og jeg er ikke bipolar i det hele tatt. 

Anonymkode: d6eb5...2a2

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hba gjør du for å komme ut av depresjon da? Om du ligger i ukesvis å venter på at det skal gå over av seg selv forstår jeg jo at det er frustrerende for typen din. 

Selv benytter jeg meg av selvhjelpsgrupper på nett når jeg har en periode. Jeg er masse utendørs, for det bedrer de negative tankene, drar på telttur eller bare går i skogen. Jeg tegner og maler mye samt tvinger megselv til å fortsette ned påbegynte prosjekter som oppussing, vasking osv. Jeg følger opp treningen min ekstra godt når jeg er deprimert, og spiser også bedre ettersom det henger sammen med psykisk helse. 

Og jeg prøver for alt i verden å ikke dra samboeren min ned i det mørke hullet jeg sitter i. 

Du kan jo også si til typen din at han ikke akkurat bidrar til at du blir bedre ved å bli sint på deg. 

Snakker dere åpent sammen om hvordan du har det og ting du føler? 

Anonymkode: ddf42...baf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og går du i terapi eller til psykolog Ts? 

Anonymkode: ddf42...baf

Skrevet

Vi snakker mye om det men han sier jeg er barnslig som ikke oppfører meg voksent når jeg er deprimert, han forstår virkelig ikke hvordan jeg har det og det nytter ikke å få han til å forstå for alt går inn ett øre og ut det andre. Og ja jeg går i behandling hos DPS 

• Liker 1
Gjest HerrBæsjerumpehull
Skrevet

Du forsurer hans liv, og han ødelegger din evne til å bli frisk. Det er nettopp derfor bipolare ikke bør være i forhold. Forhold med bipolar = tap-tap-situasjon.

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

jeg har bipolar lidelse og kjæresten min blir ofte veldig sint på meg når jeg har mine perioder med depresjon. Han spør meg om jeg liker å ha det sånn og når jeg sier nei så mener han jeg skal gjøre noe med det for å «redde» forholdet vårt. 
Men hva kan jeg gjøre for å fikse noe jeg egentlig ikke kan fikse, det er jo ikke noe jeg kan snappe ut av. Jeg tar jo medisinene mine men får fortsatt de periodene men bare ikke like sterkt. 
Han blir så sint når jeg ikke klarer å håndtere depresjonen alene, det blir smelling med dører og han blir sint for den minste ting jeg prøver å gjøre riktig og han forteller meg at det er feil for å gjøre det klinkende klart at jeg gjør det meste feil.

Er det noen med bipolar eller som er/har vært i samme situasjon som har tips til hvordan jeg kan fikse det? 
Det ødelegger masse for meg når han blir så sint, det ødelegger for at jeg skal bli bra igjen.

Anonymkode: b6126...f38

Kvitt deg med drittsekken først. At folk blir site når man er deprimert blir det bare verre, man trenger omsorg og fårståelse I sånne perioder

Anonymkode: eae73...032

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, HerrBæsjerumpehull skrev:

Du forsurer hans liv, og han ødelegger din evne til å bli frisk. Det er nettopp derfor bipolare ikke bør være i forhold. Forhold med bipolar = tap-tap-situasjon.

Herregud, nå må du gi deg! 

Anonymkode: 6e44a...04a

• Liker 3
Gjest HerrBæsjerumpehull
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Herregud, nå må du gi deg! 

Nei, det er et faktum, og det bør sies. Noen burde ha sagt det til ts også før hun gikk inn i det forholdet her.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, HerrBæsjerumpehull skrev:

Må vere noe galt med deg. Blir ikke en dårlig person av å vere bipolar men det er man når mann er frekk å snakke ned på folk. 

• Liker 3
Gjest HerrBæsjerumpehull
Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Må vere noe galt med deg. Blir ikke en dårlig person av å vere bipolar men det er man når mann er frekk å snakke ned på folk. 

Sier ikke at man blir en dårlig person, men man blir helt klart en uholdbar person hvis dritt andre må deale med på jevnlig basis. At man ikke kan noe for det, gjør det ikke noe mer utholdelig for den man er i forhold med. Personlighetsforstyrrelser (psykopati, narsissisme, bipolar lidelse) bør være no go for alle som bryr seg bare bittelitt om sin egen livskvalitet. Og om du ikke er beredt til å være 100% tjener for en annen persons flyktige emosjoner, kommer du også til å gjøre den syke verre. Overhodet ikke verdt det for noen av partene.

Endret av HerrBæsjerumpehull
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, HerrBæsjerumpehull skrev:

Sier ikke at man blir en dårlig person, men man blir helt klart en uholdbar person hvis dritt andre må deale med på jevnlig basis. At man ikke kan noe for det, gjør det ikke noe mer utholdelig for den man er i forhold med. Personlighetsforstyrrelser (psykopati, narsissisme, bipolar lidelse) bør være no go for alle som bryr seg bare bittelitt om sin egen livskvalitet.

Hvem kan ta deg seriøst med det tullete brukernavnet ditt.. altså... 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, HerrBæsjerumpehull skrev:

Å klapp igjen. Det er da heller kjæresten til ts som burde holde seg milevis unna forhold. 

• Liker 3
Gjest HerrBæsjerumpehull
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Å klapp igjen. Det er da heller kjæresten til ts som burde holde seg milevis unna forhold. 

Kjæresten til ts er sannsynligvis bare en helt normal person med en helt normal tålegrense. Og vet du hva, det verste med bipolare er at de forventer at alle andre skal stå på pinne for dem når de har sine utbrudd. "Jammen, du må jo forstå hvorfor jeg oppfører meg som en dass og en kronisk gledesdreper". Men å forvente at noen ikke oppfører seg som en dass og kronisk gledesdreper? Nei, det er slemt. For da har man ikke respekt for sykdommen. Kjøss meg bak...

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, HerrBæsjerumpehull skrev:

Kjæresten til ts er sannsynligvis bare en helt normal person med en helt normal tålegrense. Og vet du hva, det verste med bipolare er at de forventer at alle andre skal stå på pinne for dem når de har sine utbrudd. "Jammen, du må jo forstå hvorfor jeg oppfører meg som en dass og en kronisk gledesdreper". Men å forvente at noen ikke oppfører seg som en dass og kronisk gledesdreper? Nei, det er slemt. For da har man ikke respekt for sykdommen. Kjøss meg bak...

Syns faktisk ikke det har betydning at ts har bipolar. Ingen psykisk friske som hadde likt å bli behandlet sånn som hun blir heller.  Virker heller som idiot-kjæresten hennes bruker hennes bipolar-diagnose som en unnskyldning for å oppføre seg som en dass mot henne, en det motsatte. 

• Liker 3
Skrevet
17 minutter siden, HerrBæsjerumpehull skrev:

Sier ikke at man blir en dårlig person, men man blir helt klart en uholdbar person hvis dritt andre må deale med på jevnlig basis. At man ikke kan noe for det, gjør det ikke noe mer utholdelig for den man er i forhold med. Personlighetsforstyrrelser (psykopati, narsissisme, bipolar lidelse) bør være no go for alle som bryr seg bare bittelitt om sin egen livskvalitet. Og om du ikke er beredt til å være 100% tjener for en annen persons flyktige emosjoner, kommer du også til å gjøre den syke verre. Overhodet ikke verdt det for noen av partene.

Nå må du gi deg. Så bipolare skal leve på utsiden da? det du mener?

• Liker 3
Gjest HerrBæsjerumpehull
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Syns faktisk ikke det har betydning at ts har bipolar. Ingen psykisk friske som hadde likt å bli behandlet sånn som hun blir heller.  Virker heller som idiot-kjæresten hennes bruker hennes bipolar-diagnose som en unnskyldning for å oppføre seg som en dass mot henne, en det motsatte. 

Vi er uansett enige om at de bør avslutte forholdet, om enn av forskjellige grunner. Så tenker vi kan la det ligge med det.

Skrevet
16 minutter siden, HerrBæsjerumpehull skrev:

Og derfor skal du bare forsure Jente2097 sitt liv enda mer, ved å si det? Du er'kke sann!! ☺

Får jeg forsure deg da, uten at jeg blir banka gul og blå :

Hva er begrunnelsen for et så aldeles grusomt (og litt barnslig) member-navn som du har? ☺

Gjest HerrBæsjerumpehull
Skrevet
1 minutt siden, gladjenta96 said:

Nå må du gi deg. Så bipolare skal leve på utsiden da? det du mener?

Bare på utsiden av romantiske/seksuelle relasjoner. Det er der problemene multipliserer seg ganger tusen. Det er ikke sunt for noen av partene, ikke for den som involverer seg romantisk/seksuelt med en bipolar, og heller ikke for den bipolare selv. Som sagt, en tap-tap-situasjon.

Gjest HerrBæsjerumpehull
Skrevet
1 minutt siden, F S said:

Og derfor skal du bare forsure Jente2097 sitt liv enda mer, ved å si det? Du er'kke sann!! ☺

Får jeg forsure deg da, uten at jeg blir banka gul og blå :

Hva er begrunnelsen for et så aldeles grusomt (og litt barnslig) member-navn som du har? ☺

Det at du ikke klarer å holde deg til saken viser bare at du innerst inne vet jeg har rett. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...