Maestro Skrevet 29. juli 2018 #1 Skrevet 29. juli 2018 Hei! Jeg går på Seroquel, 300 Mg. Saken er at jeg har gått så sabla opp i vekt! Er 178 cm og veier nesten 90 kg. Og jeg vil ned i vekt, men, er det mulig og slanke seg mens man går på slike medisiner? Eller er det helt døfødt?
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #2 Skrevet 29. juli 2018 Klart det går. Men det er mer krevende siden det krever mer selvkontroll. Men blir det samme som ellers: spise mindre, enn man forbruker. Eneste grunnen til at man legger på seg er at man spiser mer enn man trenger fordi de gir ulve-hunger. Men man kan oversstyre hungeren med viljen. Anonymkode: b18c6...434
Maestro Skrevet 29. juli 2018 Forfatter #3 Skrevet 29. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Klart det går. Men det er mer krevende siden det krever mer selvkontroll. Men blir det samme som ellers: spise mindre, enn man forbruker. Eneste grunnen til at man legger på seg er at man spiser mer enn man trenger fordi de gir ulve-hunger. Men man kan oversstyre hungeren med viljen. Anonymkode: b18c6...434 Jeg spiste MYE på de i starten, men nå har det heldigvis roa seg. Gikk et år uten og spise omtrent, var på 60 kg for et år siden liksom. Så begynte jeg på medisiner, mat smakte godt så sa det poof, der gikk jeg opp i vekt.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #4 Skrevet 29. juli 2018 Jeg går på 850 mg seroquel (pluss andre medisiner) og har gått ned 15 kg på kort tid nå. Har enda 10 igjen til normalvekt. Jeg lastet ned lifesum-appen og legger inn absolutt alt jeg spiser, drikker og trener. Og jeg må spise veldig lite for å gå ned. Det som har hjulpet på formen og humøret og alt egentlig er at jeg har begynt å gå veldig mye, minst 10-15 000 skritt om dagen, og jeg har også begynt å jogge. Sett deg overkommelige delmål og vær streng med seg selv, så løsner det og går lettere etter et par uker Anonymkode: 73c8d...961
Maestro Skrevet 29. juli 2018 Forfatter #5 Skrevet 29. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg går på 850 mg seroquel (pluss andre medisiner) og har gått ned 15 kg på kort tid nå. Har enda 10 igjen til normalvekt. Jeg lastet ned lifesum-appen og legger inn absolutt alt jeg spiser, drikker og trener. Og jeg må spise veldig lite for å gå ned. Det som har hjulpet på formen og humøret og alt egentlig er at jeg har begynt å gå veldig mye, minst 10-15 000 skritt om dagen, og jeg har også begynt å jogge. Sett deg overkommelige delmål og vær streng med seg selv, så løsner det og går lettere etter et par uker Anonymkode: 73c8d...961 Flink da! Jeg skal ned 15 kg. Greia er at jeg får angst av og gå ute alene, så er liksom avhengig av og ha med noen. Dette skal selvfølgelig jobbes med.. Ikke jobber jeg heller, går liksom hjemme.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #6 Skrevet 29. juli 2018 Jeg gikk ned 10-15kg første året på dem. Anonymkode: 43abb...f06
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #7 Skrevet 29. juli 2018 Kommer an på hvor mange MG du går på, antipsykotika og anti-depressiva er noen fæle medisiner, man går mye opp i vekt av dem (C-preparater generelt). Jeg gikk aldri noe særlig opp i vekt, maks 10 kg og da var mye av det bare vann... Jeg måtte lære meg utrolig mye selvkontroll, da jeg ofte våknet opp natten og drakk 2 liter med vann (2 liter er mye!! hver natt!! + 4-5 liter på dagtid), og kunne finne på å spise også. Det er ikke bra medisiner... Anonymkode: 0690d...f4a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå