Gå til innhold

Ok å invitere bare én?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I vårt nabolag bor det et tvillingpar (Per og Kari) som mitt barn kjenner godt fra barnehagen (de begynner på skolen nå, alle tre).

Mitt barn ønsker å leke med den ene av dem, er det innafor at jeg sender melding og spør om Per vil komme til oss og leke med Nils eller blir det feil om jeg ikke også ber Kari? De kan leke sammen alle tre, for all del, men...

Anonymkode: 6c7c8...11a

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er vel greit? Tipper foreldrene ser på dem som to lndivider og ikke en "pakke". Per har også godt av å leke med jevnaldrende barn uten Kari tilstede. 

Endret av Blueblizz
Edit. Mor = foreldrene
  • Liker 6
Skrevet

Jeg tenker at det i utgangspunktet er greit, de er jo individer selv om de er tvillinger, men hvis de er gode venner som vanligvis leker sammen alle tre ville jeg vurdert om dette kunne oppleves som ekskluderende for Kari. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig. Tvillinger er også to ulike mennesker, ikke en pakkeløsning :) 

Anonymkode: fa73b...bf3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Uff, ja, jeg vet jo egentlig det selv også men mye det jeg prøver å lære barnet mitt handler om å ikke ekskludere andre så jeg er nok litt påvirket av det :ler: 

Når jeg skriver «vil Per komme og leke» så føles det nemlig som om jeg også skriver «...men IKKE Kari» 🤪

AnonymBruker
Skrevet

De er jo ikke ett menneske selv om de er tvillinger. Å de må lære seg at de ikke alltid kan gjøre alt sammen. 

Anonymkode: 12943...a06

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er jo ikke ett menneske selv om de er tvillinger. Å de må lære seg at de ikke alltid kan gjøre alt sammen. 

Anonymkode: 12943...a06

Jeg kjenner jo familien, og vet at de gjør mange ting hver for seg. Bl.a. går de ikke i de samme bursdagene (så da er det jo andre foreldre som inviterer bare en av dem). Er nok bare jeg som er litt tullete 😆

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er tante til to tvillinger, eneggede gutter. De har alltid hatt hver sine lekekamerater, og har både vært i bursdager uavhengig av tvillingbroren og på lekebesøk. Foreldrene syntes at det er sunt at de har egne venner og at de ikke blir for avhengig av hverandre. Synes det er helt greit at du inviterer kun Per og ikke Kari. 

Anonymkode: fc6bd...f92

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg veit om et tvillingpar på 14 år, toeggede- som fremdeles blir kledd opp i likt tøy 😳

inviter den ene du-de er to ulike personer. 

Anonymkode: f6884...e0e

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg veit om et tvillingpar på 14 år, toeggede- som fremdeles blir kledd opp i likt tøy 😳

inviter den ene du-de er to ulike personer. 

Anonymkode: f6884...e0e

For det første tviler jeg på at fjortenåringer "blir kledd opp". For det andre er det like sannsynlig at de faktisk ønsker å gå kledd likt. 

Anonymkode: 6402a...da6

• Liker 2
Skrevet

Har vært borti samme problemstillingen, bare at her var det eneggete tvillinger, dog veldig ulik personlighet. Mitt barn gikk så godt overens med den ene tvillingen, men egentlig ikke den andre. Da jeg spurte moren om det var greit å invitere med bare den ene hjem fra skolen ville hun ikke det. Da gjorde jeg selvsagt ikke det, men syns det var sært, særlig siden barnet mitt er en veldig forsiktig type, og det er den ene tvillingen som leker fint med barnet mitt, også. Den andre tvillingen er super utadvendt og krever MYE oppmerksomhet - hele tiden!!

Denne moren fant etterhvert ut at det ikke lot seg gjennomføre at disse tvillingene alltid skulle inviteres sammen, da de tiltrakk seg helt forskjellige barn og ofte ikke lekte sammen med hverandre. Så etterhvert har det blitt innafor å invitere bare én tvilling, men jeg begynte ikke med det før jeg så at 'alle andre' gjorde det. Dog er de av samme kjønn, så begge blir alltid invitert i bursdager sammen.

Det er kanskje litt letter for deg, i og med at dette er ulike kjønn? Spesielt når de begynner på skolen syns jeg det blir mye mer kjønnssegregert enn i barnehagen. Jeg tror jeg hadde byttet litt på, hadde jeg vært deg, noen ganger (for det meste?) invitert bare den barnet ditt ønsker å leke med, og så passe på å ta med søsteren innimellom hvis de leker fint sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...