AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #1 Skrevet 29. juli 2018 Jeg stiller meg undrende til et annet innlegg her der et barn har blitt tatt i å planlegge voldtekt av et annet mindre barn. Utifra det man kan lese mellom linjene så virker det som voldtekten faktisk ble «fullbyrdet» fortsatt så stusser jeg over at bonusmoren ikke virker å ense det en tanke at dette barnet kan finne på å misbruke hennes barn som bor i samme hus som dem. Hvorfor er man i det hele tatt villig til å ta risken? Man kan jo ikke passe på han hele tiden, og gjør han noe sånt igjen mot en av hans egne søsken så er jo det gjort en stor skade på et uskyldig offer. Hvorfor risikere at det skjer? Anonymkode: af9c9...045 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #2 Skrevet 29. juli 2018 Tenkte på det samme, men en stemor kan ikke nekte et barn samvær med sin far heller (han bodde ikke der fast) Hvis hun ikke ønsker ta den risikoen må stemor nesten flytte ut med sine barn. Anonymkode: fd883...dcd 1
Gjest nicecar Skrevet 29. juli 2018 #3 Skrevet 29. juli 2018 Jeg hadde absolutt ikke tatt noen sjanse. Hadde flyttet ut med barna mine til vi evt. kunne finne på en bedre løsning. Slike sjanser tar man bare ikke.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #4 Skrevet 29. juli 2018 Ts på den andre tråden her om du leser hele tråden så skriver jeg at vi ble umiddelbart bekymret for dette. Gutten bor hos annenhver helg og alle skoleferier. Annenhver helg så skal jeg faktisk klare av å ha et øye på gutten til enhver tid og ferier får vi finne ut av, mest sannsynlig så blir det annenhver helg ferie eller ei fra nå av. Jeg antar at det er deg jeg har svart i min tråd så du kan jo gå lese svaret mitt der også. Anonymkode: 51c7d...5fc 9
ImMsH Skrevet 30. juli 2018 #5 Skrevet 30. juli 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg stiller meg undrende til et annet innlegg her der et barn har blitt tatt i å planlegge voldtekt av et annet mindre barn. Utifra det man kan lese mellom linjene så virker det som voldtekten faktisk ble «fullbyrdet» fortsatt så stusser jeg over at bonusmoren ikke virker å ense det en tanke at dette barnet kan finne på å misbruke hennes barn som bor i samme hus som dem. Hvorfor er man i det hele tatt villig til å ta risken? Man kan jo ikke passe på han hele tiden, og gjør han noe sånt igjen mot en av hans egne søsken så er jo det gjort en stor skade på et uskyldig offer. Hvorfor risikere at det skjer? Anonymkode: af9c9...045 Selvfølgelig blir man bekymret. Og man må jo sette inn tiltak som minsker risikoen. Men det er barn det er snakk om, hva som er bakgrunnen for at barnet begår overgrep vet ikke, men det er helt sikkert at dette barnet trenger hjelp. Hva om trådstarter hadde vært mor til barnet? Skulle hun kastet ut barnet sitt for å skjerme de andre barna sine?? 6
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #6 Skrevet 30. juli 2018 Jeg sjekker på barna når de leker. Med jevne mellomrom! Om de er jevn aldret kansje ikke så mye, men om feks det ene barnet er mye eldre så sjekker jeg. Antar at andre foreldre også passer på når mitt barn er hos dem. Et traume kan skje så fort, så jeg passer på at ikke noen blir behandlet stygt. Anonymkode: ec01b...544
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #7 Skrevet 30. juli 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts på den andre tråden her om du leser hele tråden så skriver jeg at vi ble umiddelbart bekymret for dette. Gutten bor hos annenhver helg og alle skoleferier. Annenhver helg så skal jeg faktisk klare av å ha et øye på gutten til enhver tid og ferier får vi finne ut av, mest sannsynlig så blir det annenhver helg ferie eller ei fra nå av. Jeg antar at det er deg jeg har svart i min tråd så du kan jo gå lese svaret mitt der også. Anonymkode: 51c7d...5fc Du kommer ikke til å klare å ha øye på han til enhver tid. Og du skaper en farlig situasjon for barna dine ved å la dem tro at det er trygt å omgås han. Han er storebror og skal ta vare på dem. Du gir dem en illusjon som storebror kan utnytte. Anonymkode: eaf68...d54 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #8 Skrevet 30. juli 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kommer ikke til å klare å ha øye på han til enhver tid. Og du skaper en farlig situasjon for barna dine ved å la dem tro at det er trygt å omgås han. Han er storebror og skal ta vare på dem. Du gir dem en illusjon som storebror kan utnytte. Anonymkode: eaf68...d54 Det er det samme jeg tenker. Jeg skjønner ikke hvorfor hun i det hele tatt er villig til å ta den sjansen, hun kan ikke følge på med han med argus øyne til enhver tid. Anonymkode: af9c9...045
tirben Skrevet 30. juli 2018 #9 Skrevet 30. juli 2018 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er det samme jeg tenker. Jeg skjønner ikke hvorfor hun i det hele tatt er villig til å ta den sjansen, hun kan ikke følge på med han med argus øyne til enhver tid. Anonymkode: af9c9...045 Hva ville du gjort da, hvis din sønn på åtte år misbrukte ditt andre barn på fem år? Hadde du greid å sparke ut ditt eget barn, eller ville du prøvd å skaffe begge barna hjelp? Og for å komplisere det, så la oss si at begge barna bodde hos sine biologiske foreldre, ingen bonusbarn, bonusforeldre. Endret 30. juli 2018 av tirben 6
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #10 Skrevet 30. juli 2018 2 minutter siden, tirben skrev: Hva ville du gjort da, hvis din sønn på åtte år misbrukte ditt andre barn på fem år? Hadde du greid å sparke ut ditt eget barn, eller ville du prøvd å skaffe begge barna hjelp? Nå var ikke dette sønnen til trådstarteren engang! Og NEI, han hadde fader meg holdt seg langt unna de andre søskene sine! Anonymkode: af9c9...045
tirben Skrevet 30. juli 2018 #11 Skrevet 30. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nå var ikke dette sønnen til trådstarteren engang! Og NEI, han hadde fader meg holdt seg langt unna de andre søskene sine! Anonymkode: af9c9...045 Nå var det sønnen til trådstarters mann, så han måtte sparket ut sitt eget barn! Hva ville du gjort med DITT eget barn, det svarer du ikke på. 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #12 Skrevet 30. juli 2018 3 minutter siden, tirben skrev: Nå var det sønnen til trådstarters mann, så han måtte sparket ut sitt eget barn! Hva ville du gjort med DITT eget barn, det svarer du ikke på. Klarer du ikke å lese? Jeg svarte deg at jeg hadde ikke latt barnet være i nærheten av sine søsken, om det var nødvendig å flytte han så hadde jeg gjort det! Når det er sagt så virker det som om det er akkurat det ts vurderer å gjøre selv; nemlig flytte fra mannen og stesønnen hvis det viser seg at han faktisk bare er "sånn". Anonymkode: af9c9...045
tirben Skrevet 30. juli 2018 #13 Skrevet 30. juli 2018 Flytte han hvor? Barnehjem? Fosterhjem? Hadde du greid å skyve bort ditt eget barn, sånn der? 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #14 Skrevet 30. juli 2018 3 minutter siden, tirben skrev: Flytte han hvor? Barnehjem? Fosterhjem? Hadde du greid å skyve bort ditt eget barn, sånn der? Irrelevant. Jeg hadde uansett ikke hatt han boende hos meg, så lenge han kunne finne på å misbruke sine søsken. Men utifra dine svar så virker det som om du hadde syntes at det er greit å ha en potensiell overgriper boende hjemme hos deg, så da er det godt at vi er uenige her. Anonymkode: af9c9...045
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #15 Skrevet 30. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Irrelevant. Jeg hadde uansett ikke hatt han boende hos meg, så lenge han kunne finne på å misbruke sine søsken. Men utifra dine svar så virker det som om du hadde syntes at det er greit å ha en potensiell overgriper boende hjemme hos deg, så da er det godt at vi er uenige her. Anonymkode: af9c9...045 Men kan man kaste ut barn? Hvis man vil det- kan man det sånn reint juridisk? Hvem har ansvar for barn om foreldrene bare; nei, nå må du flytte. Anonymkode: 5f27d...361 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #16 Skrevet 30. juli 2018 Jeg jobber med denne problematikken, og skjønner godt hva Tirben mener. Det er svært vanskelig for foreldre å håndtere dette. Det er ikke lett å velge bort sitt barn, da foreldre alltid ønsker å hjelpe sine barn! Og også denne tenkte åtteåringen er vel også et lite barn, som mest av alt trenger hjelp. Overrasket over at du mener det er lett å skyve bort sitt eget barn? Anonymkode: fc29e...1c3 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #17 Skrevet 30. juli 2018 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg stiller meg undrende til et annet innlegg her der et barn har blitt tatt i å planlegge voldtekt av et annet mindre barn. Utifra det man kan lese mellom linjene så virker det som voldtekten faktisk ble «fullbyrdet» fortsatt så stusser jeg over at bonusmoren ikke virker å ense det en tanke at dette barnet kan finne på å misbruke hennes barn som bor i samme hus som dem. Hvorfor er man i det hele tatt villig til å ta risken? Man kan jo ikke passe på han hele tiden, og gjør han noe sånt igjen mot en av hans egne søsken så er jo det gjort en stor skade på et uskyldig offer. Hvorfor risikere at det skjer? Anonymkode: af9c9...045 Dersom du leser hele tråden til det du refererer til, kan du vel se at ut fra det som er skrevet, har hun som mor og bonusmor gjort alt riktig. Hun har kontaktet BUP og barnevern. Ingenting er feid under teppet og bortforklart. Anonymkode: c49f9...b3c 5
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #18 Skrevet 30. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Irrelevant. Jeg hadde uansett ikke hatt han boende hos meg, så lenge han kunne finne på å misbruke sine søsken. Men utifra dine svar så virker det som om du hadde syntes at det er greit å ha en potensiell overgriper boende hjemme hos deg, så da er det godt at vi er uenige her. Anonymkode: af9c9...045 Så om barnet ditt har blitt misbrukt og har lært at «det er bare noe man gjør» så skal du overgi barnet fordi h*n da trodde at det var okei å gjøre dette mot et annet barn? Barnet kan føle skam og samtidig tro at det er okei å gjøre det om barnet har blitt misbrukt gjentatte ganger selv. Anonymkode: 51c7d...5fc 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #19 Skrevet 30. juli 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så om barnet ditt har blitt misbrukt og har lært at «det er bare noe man gjør» så skal du overgi barnet fordi h*n da trodde at det var okei å gjøre dette mot et annet barn? Barnet kan føle skam og samtidig tro at det er okei å gjøre det om barnet har blitt misbrukt gjentatte ganger selv. Anonymkode: 51c7d...5fc Han torturerer dyr også. Tror du han føler skam og tror det er ok også? Det finnes folk som har hatt en bra oppvekst og har blitt til udyr. Fatter ikke at folk kan være så naive. Jeg hadde beskyttet de andre barna mine om ett viste seg å være ondsinnet og istand til å planlegge og begå overgrep. Om det var mulig å skille dem hadde jeg uten tvil gjort det. Om vi som foreldre måtte skilt lag, hadde jeg gjort det. Anonymkode: eaf68...d54
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #20 Skrevet 30. juli 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han torturerer dyr også. Tror du han føler skam og tror det er ok også? Det finnes folk som har hatt en bra oppvekst og har blitt til udyr. Fatter ikke at folk kan være så naive. Jeg hadde beskyttet de andre barna mine om ett viste seg å være ondsinnet og istand til å planlegge og begå overgrep. Om det var mulig å skille dem hadde jeg uten tvil gjort det. Om vi som foreldre måtte skilt lag, hadde jeg gjort det. Anonymkode: eaf68...d54 Du svarer ikke på spørsmålet mitt. Anonymkode: 51c7d...5fc 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå