Gjest lille pinnsvin Skrevet 3. desember 2011 #61 Skrevet 3. desember 2011 tja nå husker jeg helt ærlig ikke hvordan denne sangen går. men uansett det er en sang om to kamerater som ror ut for å fiske. så faller den ene over bord, og eeh den andre han driver å "fisker" han opp igjen(drar han inn og slipper han ut igjen) til han drukner. så ror han hjem igjen med fisken de fikk. en aldeles grusom sang jeg vet det, men av en eller annen grunn er det vist familietradisjon i min fars familie å synge denne for barna når de er små. min far skulte det for min mor de første mnd etter jeg ble født(jeg er eldst) for han var redd for at hun skulle bli sinna når hu så en kveld snek seg inn og hørte hva han faktisk sang for meg kunne hun ikke annet enn å le
Mirabella76 Skrevet 3. desember 2011 #62 Skrevet 3. desember 2011 Ein annan klappeleik: Anna Malena i grønnmala hus, selger (bom bom`er?) og kaker og brus. Har du penger, så kom og kjøp. Men har du ingen, så stjel og løp. Anna Malena hun døde, oppi en halv liter fløte. Mor måtte skrive en liste, for å bestille en kiste.
Knøttet Skrevet 3. desember 2011 #63 Skrevet 3. desember 2011 En litt annen versjon av Ole Brumm: Her kommer Ole Brumm men håndgranat i lomma Tralalalala BOOOOOOOOOOM!!! Hvor ble det av Ole Brumm Her kommer Ole Brum med håndgranat i lomma Tralalala BOM Det regner Ole Brum --------------- Pulverheksa Abelone spiser uten takt og tone Sim sum, sim sum Velbekomme omp omp-ei ------------------------ Nyss en dag så møtte jeg en krokodill som kjørte rundt i en bil Han var så tykk og fet og spilte på trompet men bilen var så trang, og halen var så lang at den fikk lov å ligge på et lasteplan --------------------------- En tiger er for diger og en flodhest er for brei en mus er for liten og en løve e´kke grei vi har ikke nok vann til å kjøpe oss en sel... Vet du hva vi gjør? Vi kjøper en kamel! Sitter her og rider på kamelen Klara vet ikke hvor vi er, kanskje i Sahara... ----------------------------- bæ bæ lille lam kjørte lastebil lastebilen kræsja, lille lammet bæsja bæ bæ lille lam kjørte lastebil + flere bæ bæ lille lam-sanger ---------------------- Det var de jeg kom på i farta.
Cacho Skrevet 3. desember 2011 #64 Skrevet 3. desember 2011 Min bestefar sa alltid denne: En, to, tre, fire, fem, seks, sju: Reven er en hønsetjuv! Sju, seks, fem, fire, tre, to, en: Reven stjal et hønseben!
Knøttet Skrevet 3. desember 2011 #65 Skrevet 3. desember 2011 Mandag, tirsdag, klapp, klapp, klapp. Onsdag, torsdag, tramp, tramp, tramp. Fredag, lørdag, pling, pling, pling. Og søndag gjør vi ingen ting. Selv synes jeg "Byssan lull" er en merkelig sang, har aldri skjønt den sangen... "Ei tulle med øyne blå"synes jeg har alt for trist melodi til å være barnesang, og passer ikke med trist melodi til den teksten.
Gjest Eli-Kristin Skrevet 20. januar 2012 #66 Skrevet 20. januar 2012 Da jeg var liten gikk jeg hele tiden å sang på denne; jeg er en liten undulat som får så dårlig med mat lurer på om det skal være noe her Ja de jeg bor hos så var det noe mer, så kommer Cola og is Jeg kunne nemli moe av tegnspråket i den sangen.. Noen som husker resta? jeg er en liten undulat, som får så dårlig med mat For de jeg bor hos, ja de jeg bor hos, de er så gjerringe så. De gir meg sild hver eneste dag, men det vil jeg ikke ha. Nei jeg vil heller, Ja mye heller, ha Coca Cola og is!!
Rhiannon Skrevet 20. januar 2012 #67 Skrevet 20. januar 2012 Vi hadde en klappelek som jeg ikke kunne uttale når jeg lærte den en gang. Noe sånt: Hei minni minni mei Makaroni, fiskesei, fiskesei, sei, sei O ma yei yei yei O ma happy happy happy O ma so so so Mickey Mouse Mouse Mouse Mouse ble selvfølgelig uttalt 'måus' Og broren da: Slå makaroni, Tiam basta marasta Tiam tiam bass bass bass tiam tiam bass bass bass en to tre Og: Akka bakka bonka rakka Etla metla sjong dong filifjong Issa bissa topp
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #68 Skrevet 20. januar 2012 Ormen den lange, krøp som en slange, under et gjerde og spiste opp en pære! Ormen den lange Krøp som en slange Under et gjerde Fant seg en pære Kappet den i to Vær så god 1
Gjest Crow Skrevet 20. januar 2012 #69 Skrevet 20. januar 2012 Husker et vers min far sang av den "når jeg dør" sangen. Du skal få min gamle potte når jeg dør Du skal få min gamle potte når jeg dør For der oppe hos Maria kan jeg tisse i det fria Du skal få min gamle potte når jeg dør (ikke før) Ser ut til å være noen artige varianter av den sangen
AuroraB Skrevet 20. januar 2012 #70 Skrevet 20. januar 2012 Mange fine her....Men er det noen som husker/kan: Du skal få min gamle sykkel når jeg dør.....osv.....? Eller noe sånt? Husker den ikke, uansett hvor mye jeg prøver.... Vi hadde en bråte med værs på den. De fleste sånne vi nesten rødmet av å synge Du skal få min gamle madrass når jeg dør Du skal få min gamle madrass når jeg dør For der oppe i det høye er det ikke lov å køye Du skal få min gamle madrass når jeg dør Du skal få min gamle gummi når jeg dør Du skal få min gamle gummi når jeg dør Den er slitt på begge sider men den funker med litt glider Du skal få min gamle gummi når jeg dør Du skal få min gamle traktor når jeg dør Du skal få min gamle traktor når jeg dør For der oppe i det høye er det ikke lov å pløye Du skal få min gamle traktor når jeg dør Du skal få min gamle Skoda når jeg dør Du skal få min gamle Skoda når jeg dør For de siste kilometer kan jeg haike med St.Peter Du skal få min gamle Skoda når jeg dør Jeg snublet en gang over en dansk barnesangbok. Det er ikke stort jeg husker fra den, men dette sitter: "På en jernbaneskinne lå en nøgen danserinne og kilde seg i kussen med et strå..." Det var liksom av et litt annet kaliber enn " lille Petter edderkopp"
Gjest EryMax Skrevet 20. januar 2012 #71 Skrevet 20. januar 2012 Her kommer Ole Brum med kniven midt i lomma plutselig så det klikk der står han uten pikk
mammamora90 Skrevet 21. januar 2012 #72 Skrevet 21. januar 2012 Har en "klappelek" med nokså absurd tekst her: Husker du den gang da de døde sto og sang og de fingerløse spilte på klaver, ver, ver og en halvdød mann satt på bussen og sang vil du være med i graven når jeg dør, dør, dør Nei, det kan jeg ei jeg heter Nikolai og var enogtyve år da jeg ble født, født, født Og min mor er soldat Min far er undulat og begge ble født utav en automat Går på melodien Polly Wolly Doodle *knis* Jeg husker den klappeleken fra jeg var liten ja Har en annen klappelek: Kan du huske den gagn da vi satt på en kvist og tisset midt i hode på en katolikk katolikken sa haleluja, og alt det gode kommer ovenifra og de lo og de lo og de lo og de lo ... Og så husker jeg ikke mer av den
Gjest Skrevet 21. januar 2012 #73 Skrevet 21. januar 2012 Mora mi hadde en ordlek som vi unga fnisa mye av - og som jeg ofte tok med min sønn når han var liten. Den har en slags mal og så putter man inn hvilket som helst navn - og da forandrer den seg litt og noen navn blir rare og noen morsomme. Jeg kan ta et par eksempler : Anne panne kallevalle vanne kallevalle vinken stinken Stanne. Karine parine kallevalle vine kallevalle vinken stinken Starine Morten porten kallevalle vorten kallevalle vinken stinken Storten Chris piss kallevalle viss kallevalle vinken stinken Stiss
marielle171 Skrevet 21. januar 2012 #74 Skrevet 21. januar 2012 Har en "klappelek" med nokså absurd tekst her: Husker du den gang da de døde sto og sang og de fingerløse spilte på klaver, ver, ver og en halvdød mann satt på bussen og sang vil du være med i graven når jeg dør, dør, dør Nei, det kan jeg ei jeg heter Nikolai og var enogtyve år da jeg ble født, født, født Og min mor er soldat Min far er undulat og begge ble født utav en automat Går på melodien Polly Wolly Doodle Jeg har lært en annen versjon:) Har du hørt om den gang da de hodeløse sang og de fingerløse spilte på piano og en gammel mann satt på trikken og sang: vil du være med i graven når jeg dør Nei, det kan jeg ei for jeg heter nikolai da jeg ble født så var jeg fem og tjue år Og min mor er undulat og min far en tin soldat og begge to ble født i en tomat Og de lo og de lo, så de rompeløse måtte gå på do og de ler, og de ler så de øyneløse måtte gå og se
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2012 #75 Skrevet 21. januar 2012 Kom og kjøp epler og løk husk å ta med penger Før butikken stenger
Gjest EryMax Skrevet 21. januar 2012 #76 Skrevet 21. januar 2012 Lambi Lambi tørkerull, tørker alle barnas rumpehull(lano melodien)
Gjest NozMonster Skrevet 21. januar 2012 #77 Skrevet 21. januar 2012 Her kommer Ole Brum med kniven midt i lomma plutselig så det klikk der står han uten pikk vi hadde en annen versjon vi: her kommer ole brum med håndgranat i ræva plutselig sa den BOM der sprengte ole brum
Gjest Cessie Skrevet 21. januar 2012 #78 Skrevet 21. januar 2012 Du skal få min gamle tuba når jeg dør Du skal få min gamle tuba når jeg dør For der oppe hos Sankt Peter spiller alle på trompeter Du skal få min gamle tuba når jeg dør Du skal få min gamle støvel når jeg dør Du skal få min gamle støvel når jeg dør For der opp'i him'lens saler går man bare i sandaler Du skal få min gamle støvel når jeg dør Du skal få min gamle sykkel når jeg dør Du skal få min gamle sykkel når jeg dør For de siste hundre meter vil jeg vandre med Sankt Peter Du skal få min gamle sykkel når jeg dør Men kan noen hjelpe meg med ei regle om fem brødre og fem søstre som gifter seg? Man "teller på fingrene" mens man sier regla, og brødrene og søstrene har lengre og lengre navn for hver finger...
Gjest Ro ro ro din båt Skrevet 29. juni 2012 #79 Skrevet 29. juni 2012 Du skal få min gamle tuba når jeg dør Du skal få min gamle tuba når jeg dør For der oppe hos Sankt Peter spiller alle på trompeter Du skal få min gamle tuba når jeg dør Du skal få min gamle støvel når jeg dør Du skal få min gamle støvel når jeg dør For der opp'i him'lens saler går man bare i sandaler Du skal få min gamle støvel når jeg dør Du skal få min gamle sykkel når jeg dør Du skal få min gamle sykkel når jeg dør For de siste hundre meter vil jeg vandre med Sankt Peter Du skal få min gamle sykkel når jeg dør Men kan noen hjelpe meg med ei regle om fem brødre og fem søstre som gifter seg? Man "teller på fingrene" mens man sier regla, og brødrene og søstrene har lengre og lengre navn for hver finger...
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2012 #80 Skrevet 29. juni 2012 Trur eg veit kva for ein du meiner men eg hugsar berre eitt av namna. Skra Sakara Samsuriam Sa. Håpar det kan vera nok til å starta hukommelsen. Det endte med ei frykteleg lang liste over kven som gifta seg med kven.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå