Gå til innhold

Hvordan er Golf 4Motion på vinterføre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Skal kjøpe meg bil. Må ha en liten og lettvint bil, og har lagt min elsk på Golf. Men, her jeg bor har vi veldig mye vær. Mye svartis om vinteren, frossen slaps og skikkelig drittføre av og til. Hvordan vil denne bilen fungere da? Noen med erfaringer? Har blant annet en ganske bratt bakke opp til huset som nesten aldri blir strødd (bare brøytet), og er litt nervøs for å bli liggende nede i skogen der om vinteren 😛 Noen som har erfaring med denne bilen, og møkkaføre om vinteren?

Anonymkode: 5f660...620

AnonymBruker
Skrevet

4Motion er veldig bra på vinterføre, men du må selvsagt ha bra dekk og ikke stole blindt på 4Motion systemet. Det som er negativt med 4Motion på VW eller Quatro på Audi er prisen på deler og reparasjon, drivknuter og andre deler til understellet er veldig dyrt.

Anonymkode: 1c497...ff5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

4Motion er veldig bra på vinterføre, men du må selvsagt ha bra dekk og ikke stole blindt på 4Motion systemet. Det som er negativt med 4Motion på VW eller Quatro på Audi er prisen på deler og reparasjon, drivknuter og andre deler til understellet er veldig dyrt.

Anonymkode: 1c497...ff5

Takk for svar! Gode dekk er en selvfølge. Har aldri stolt blindt på bilen, så tenker ikke å begynne nå - men takk for tips! Hvordan er det med disse delene da, er de slitesterke eller vil bilen tømme lommeboka i all overskuelig fremtid?

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Gode dekk er en selvfølge. Har aldri stolt blindt på bilen, så tenker ikke å begynne nå - men takk for tips! Hvordan er det med disse delene da, er de slitesterke eller vil bilen tømme lommeboka i all overskuelig fremtid?

Det kommer nok mest an på bruken. Følges servicer opp holder det lenge, men det er heller ikke noe problem å herpe det i stykker ganske fort heller. Og drivknuter har man jo på alle biler, men er mansjetten over knuten hel er det ikke noe problem. Da kan du ha den lenge uten å måtte gjøre noe med de.

Skrevet
På 29.7.2018 den 21.52, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Skal kjøpe meg bil. Må ha en liten og lettvint bil, og har lagt min elsk på Golf. Men, her jeg bor har vi veldig mye vær. Mye svartis om vinteren, frossen slaps og skikkelig drittføre av og til. Hvordan vil denne bilen fungere da? Noen med erfaringer? Har blant annet en ganske bratt bakke opp til huset som nesten aldri blir strødd (bare brøytet), og er litt nervøs for å bli liggende nede i skogen der om vinteren 😛 Noen som har erfaring med denne bilen, og møkkaføre om vinteren?

Har du sett på subaru xv? Liten og kjekk suv 

• 2 uker senere...
Skrevet
På 3.8.2018 den 15.14, Subaru xv 95 skrev:

Har du sett på subaru xv? Liten og kjekk suv 

Syns den blir for stor og klumpete til mitt bruk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...