Gå til innhold

The book of mormon - noen som har sett?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hos Det norske teateret? Vurderer å kjøpe billetter på finn.... men snakker de nynorsk eller annet dialekt?
Er den bra og verdt pengene? 

Anonymkode: e1fdc...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

De snakker nynorsk. Den var fantastisk, anbefales på det varmeste. 

Anonymkode: 064f3...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De snakker nynorsk. Den var fantastisk, anbefales på det varmeste. 

Er nynorsk lett å forstå? Har ikke hatt det siden grunnskolen og er litt redd for at det skal ødelegge opplevelsen. 

Fantastisk, har så lyst til å se! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg snakker det selv, så kan ikke vurdere objektivt. Hvis du er norsk så regner jeg med du forstår ulike norske dialekter, da forstår du også nynorsk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Norske er et nynorskteater. Forestillingen er fantastisk. Men hvis du virkelug mener at nynorsk er så ulikt bokmål at du muligens ikke vil forstå det ville jeg funnet meg noe lettere. Det er mye tekst. Det går fort. 

Anonymkode: 502d8...0fe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull

Meh. Sånn standard teater/musikal-humor på "Mot i Brøstet" - nivå som liksom skal være edgy, men som kun er edgy for kultureliten. South Park gjør dette her uendelig mye bedre, for å si det sånn.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, HerrBæsjerumpehull skrev:

Meh. Sånn standard teater/musikal-humor på "Mot i Brøstet" - nivå som liksom skal være edgy, men som kun er edgy for kultureliten. South Park gjør dette her uendelig mye bedre, for å si det sånn.   

Siden det er skrevet at skaperne av South park så er det nok ikke så ulikt som du vil ha det til.  Jeg har sett masse musikaler, denne var den morsomste av de kanskje 20 ulike som jeg har sett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nynorsk, men den er drit bra! Har sett den både i London og og det norske teateret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er nok helst folk som vil skryte på seg at de har gått på teater😊

Anonymkode: ab15b...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Siden det er skrevet at skaperne av South park så er det nok ikke så ulikt som du vil ha det til.  Jeg har sett masse musikaler, denne var den morsomste av de kanskje 20 ulike som jeg har sett. 

Problemet med teater/musikal når de skal gjøre komedie er at teaterskuespillere generelt ikke er morsomme. Så da hjelper det ikke at noen morsomme folk har skrevet det heller. Komedie gjøres best av komikere, mens teaterskuespillere gjør seg best i drama. Jeg har helt sluttet å se komedier i teateret, for det har aldri vært noen suksess for min del. Foretrekker da heller et blodseriøst drama, har jeg funnet ut.

Endret av HerrBæsjerumpehull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Problemet med teater/musikal når de skal gjøre komedie er at teaterskuespillere generelt ikke er morsomme. Så da hjelper det ikke at noen morsomme folk har skrevet det heller. Komedie gjøres best av komikere, mens teaterskuespillere gjør seg best i drama.

Bra vi har ulike preferanser og meninger da. Den har stort sett fått kjempekritikker, så mange er uenige med deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da har jeg kontaktet folk for billetter. Jeg er solgt. Fortsatt litt usikker på nynorsken, men regner med det er enklere å forstå når de snakker det, enn å lese og skrive nynorsk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Problemet med teater/musikal når de skal gjøre komedie er at teaterskuespillere generelt ikke er morsomme. Så da hjelper det ikke at noen morsomme folk har skrevet det heller. Komedie gjøres best av komikere, mens teaterskuespillere gjør seg best i drama.

Jeg er helt uenig med deg. Jeg synes det var morsomt. Jeg ville forøvrig tatt det som et kompliment å tilhøre kultureliten, men det gjør jeg dessverre ikke. Så det er ikke derfor heller. Og musikal er ikke mye elite. Det er jo det mest lettbeinte. Jeg elsker det! 

Anonymkode: 502d8...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 hour ago, HerrBæsjerumpehull said:

Så du liker i utgangspunktet ikke humoristiske musikaler og du likte ikke denne humoristiske musikalen heller. 

Anonymkode: aa382...63a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Så du liker i utgangspunktet ikke humoristiske musikaler og du likte ikke denne humoristiske musikalen heller. 

Anonymkode: aa382...63a

Stemmer på en prikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...