AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #1 Skrevet 29. juli 2018 Jeg lurer på hva som er best, å gå i bakke på mølla en time, eller gå fort men flatt en time på mølla? Tenker å prøve lavkarbo, stemmer det at man kan nærmest drikke fløte? Jeg har en sykdom som gjør at jeg ikke takler karbohydrater særlig godt (pcos). Ser man resultater raskt etter å ha begynt å trene? Er i superdårlig form.. Hilsen dundre på 1,70 og 100 kg. Anonymkode: 32998...f5c
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #2 Skrevet 29. juli 2018 Å gå i bakke er definitivt mye bedre ja! Forbrenner mye fett på den måten. Alt handler egentlig om kalorier. 1 kg er 7000 kcal, og 1/2 kg er da 3500 kcal. Hvis du er i underskudd av det, kan du gå ned enten 1 kg eller 1/2 kg i uka. Jeg trener mye intervaller, og styrke, og jeg har merket enorm progresjon på kun 1 1/2 måned! Anonymkode: 3ac38...7b8 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #3 Skrevet 29. juli 2018 Bratt helling på mølla 👍🏻. Det gir bedre trening av muskulatur. Mer muskler gir høyere forbrenning. Jeg ville kombinert kardio og styrketrening, men passet meg for å ikke gå for hardt ut. Hvis du ikke trener fra før ville jeg holdt det til 1-2 ganger i uka til å begynne med + økt hverdagsaktivitet. Å kutte ned på karbohydrater er gunstig for de fleste. Jeg foretrekker moderat lavkarbo. Det kan bli veldig tungt å trene/leve med svært begrenset inntak. Du må uansett forbrenne mer enn du spiser for å gå ned i vekt. Derfor er styrketrening gull verdt, siden økt muskelmasse både øker forbrenningen (også hvileforbrenning) og medfører strammere kropp! Anonymkode: e37d3...09a 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #4 Skrevet 29. juli 2018 Takk for svar 😃😃😃 Anonymkode: 32998...f5c
DominantHr Skrevet 29. juli 2018 #5 Skrevet 29. juli 2018 Tenk heller på å minimer energiinntaket (kalori) enn karbo. Vinkel på mølla medfører høyere energikonsum en flat/null vinkel. Husk disiplin! Det tar imidlertid ca 4 år på å utvikle nye vaner. De fleste tykke forblir tykke da de ikke har disiplin til å legge om mat/energiinntaket og utvikle sunne treningsrutiner. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #6 Skrevet 29. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på hva som er best, å gå i bakke på mølla en time, eller gå fort men flatt en time på mølla? Tenker å prøve lavkarbo, stemmer det at man kan nærmest drikke fløte? Jeg har en sykdom som gjør at jeg ikke takler karbohydrater særlig godt (pcos). Ser man resultater raskt etter å ha begynt å trene? Er i superdårlig form.. Hilsen dundre på 1,70 og 100 kg. Anonymkode: 32998...f5c Hold deg unna raske karbohydrater. Ikke karbohydrater generelt. Grønnsaker og frukt metter godt, men med mye færre kalorier samt gjør godt for kroppen. Spis mat som gir energi, ikke tar energi, slik som sukker, kjøtt (bruker mye energi på å fordøye og fordøyelsesprosessen sakter ned), ferdig produsert mat, farlig fett osv. Da får du overskudd til å trene, samt lage god næringsrik mat. Kroppen trenger næringsrik mat for å fungere optimalt. Tenker du kun kalorier inn og ut, kan du gå glipp av mange viktige næringsstoffer og da blir det vanskelig å gå ned i vekt. Enkelt forklart, bilen din vil ikke fungere så bra på feil drivstoff, slik er kroppen våres også. Få i deg nok fiber, det setter igang fordøyelsesprosessen. Den beste treningen er å gå i naturen, gjerne i skog og mark, eller i fjellet. Frisk luft, sollys, mye fint å se, og ikke minst gir energi. Anonymkode: 09512...75e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå