Gå til innhold

Megleranbefalinger, Oslo sentrum?

Xantippe

Anbefalte innlegg

Noen som kan anbefale eller "bortbefale" meglere i Oslo sentrum? Synes det er fryktelig vanskelig å velge. De dere ikke liker bør vel kanskje sendes på PM så det ikke ses på som personangrep.

Tar gjerne tips, både fra dere som har solgt og dere som har kjøpt.

Veldig takknemmelig for alle tips og råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Vi brukte iHus da vi solgte på Grünerløkka. De er veldig godt kjent i det området i alle fall, og lokalkjennskap synes jeg er en fordel. De har også veldig fine presentasjoner av leilighetene mht foto/styling. Prisen var helt på det jevne, og servicen var god selv om megleren virket litt overarbeidet.

Vår leilighet gikk 160000 over takst. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte også Ihus sist. Var ganske fornøyd, men ikke 100%. Kanskje vi burde gå for dem igjen....

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte Dnb og var svært fornøyd med meglerene derfra.

Men jeg vil anbefale deg at du snakker med flere og ber dem fortelle deg:

- hvor godt de kjenner området akkurat din leilighet ligger i

- få et pristilbud

- Be om tips for istandsetting av leiligheten for salg

- spør hvordan de selger (plukker ut folk fra listen og vet hvem som er reelt interesserte eller om de ringe vilkårlig)

Vær også klar over at mange meglerkontorer har filiialer med ulike mennesker som jobber der, det er vel så mye personavhengig som firmaavhengig. Man kan prute på priser, deale med en høyre bomus på pris over prisantydning... jeg hadde fire ulike meglere på "intervju" og vi valgte utfra den vi nettet mest med og som forsto våre behov.

Den ene ledet helt til han sa han ikke viste selv, men brukte visningsassistenter. Vi ønsket ikke det.

Og du - ikke vis selv. Det er muligens penger å spare men jeg synes jeg er fryktelig ubehagelig å gå på visning hvor eieren er. Man blir ikke så fri til å diskutere stygge gulv og fæle farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garanti har vi vært kjempefornøyde med. :D

Vi også!

Boligsalget gikk smertefritt. Vi så aldri meglerassistenter, fikk god informasjon og super service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Vi også!

Boligsalget gikk smertefritt. Vi så aldri meglerassistenter, fikk god informasjon og super service.

Ditto. :tommelsmil: Superdyktig megler, og strålende service- og ikke minst, ok meglerhonorar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditto. :tommelsmil: Superdyktig megler, og strålende service- og ikke minst, ok meglerhonorar...

Virkelig? Jeg har alltid hatt så dårlig inntrykk av dem. Men vi bor i USBL-gård, så det hadde jo blitt billig. I tillegg avklarer jo Garanti forkjøpsrettsstyret i forkant av visning. Så det er jo en fordel. Kunne dere ha sendt meg navnet på meglerne dere er fornøyde med i Garanti på PM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Min" megler jobber visst ikke hos Garanti lenger.

Det er noen år siden jeg solgte da, så det er kanskje ikke så rart.

Men jeg brukte de i Storgata/sentrum, fordi de holder til nær leiligheten jeg solgte.

Møtte på flere av de som jobber der og har ikke noe negativt å si om noen av dem.

Tror at det er viktig at meglere en kjent i området og at de har solgt leiligheter i samme borettslag. Megleren vi hadde hadde masse kunnskap om borettslaget, økonomien og sånt. Det gjorde at han kunne svare på spørsmål fra de som kom på visning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...