Gå til innhold

Møte ukjent Tinder-date

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har datet litt på Tinder, og jeg er ganske selektiv på hvem jeg drar ut med. Jeg synes jo i utgangspunktet slike settinger er ganske kleint, så en forutsetning er at vi har noe felles (felles venner da man kunne se det, ellers interesser) og god kjemi over melding. Er ikke så opptatt av utseende, men heller at det er noe ved samtalen og ham som vekker en viss interesse.

Kan si at datene jeg har hatt egentlig har vært ganske bra, de fleste, selv om det foreløpig ikke har gått over noen måneders dating.

Som regel snoker jeg litt i forkant. Er en god detektiv på nett, så utifra at det som er gitt av bilder og info kan jeg spore meg frem til hva fyren heter og vite hvem jeg forholder meg til. En reell, singel person i det minste.

Nå har jeg avtalt en date og jeg har ikke klart å finne ut noe. Har ikke nok clues til å lete frem noe på nett, og det er jo kjempekleint å bare be om etternavnet og røpe at man skal snoke. Men jeg begynner jo å lure - er han gift? Lyver på alder? Falsk profil/bilder?

Kanskje jeg bare er overforsiktig her, men har i mitt 27 år lange liv opplevd "separerte" menn, menn på 40 som later som de er 30 og mye rart. 

Dere andre damer - drar dere på date uten egentlig å vite hvem dere møter?

Anonymkode: ce70a...f7d

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kan ikke svare hva damene pleier å gjøre da jeg er mann, men har noe erfaring med emnet. Hvis jeg oppfatter at noen av de jeg matcher med ønsker å vite hvem jeg er på forhånd så deler jeg personinformasjonen min.

Erfaringsmessig så er det ikke bare positivt. En del damer er usikre generelt sett i "date-settingen". Hvis de egentlig leter etter en grunn for ikke å gå på date så kan det være lett å finne det. For min egen del er jeg "semi-kjent", dvs kjent i visse miljøer, men ikke VG materiale. Men det er allikevel nok materiale der ute - både i tekst og bilder - til at noen som leter etter noe galt helt sikkert vil noe å pirke på. En del avisartikler og/eller pressebilder kan også være mindre flatterende enn de på Tinderprofilen min.

Ikke minst så kan dette med felles kjente / venner på sosiale medier også være skremmende. Feks har et par matcher blitt livredde hvis jeg "kjenner" noen de har datet før. Det skal godt gjøres å IKKE "kjenne" noen etter en viss karriere med tusen venner på LinkedIN og FB osv.

Til tross for dette velger jeg altså å dele allikevel. Hvis du faktisk spør på forhånd og noen IKKE vil dele personinformasjon før første date ville jeg tolket dette som at de faktisk har noe å skjule. Hvis dette er viktig for deg så bare spør da og ta det derfra.

Endret av Kreator
Skrevet

Det kan være noe så enkelt som at man ønsker bevare litt sikkerhet/personvern før man møtes og faktisk vet at det er en ekte person bak profilen. I alle fall tenker jeg som kvinne slikt. Noen har lett gjenkjennbare navn. Har du tlf nr kan man lett finne navnet på personen via vipps selv om de har skjult nummer. Utrolig mye spor på nett og du vet aldri hvem du faktisk taster med før du har møtt de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...