Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har kommet inn på UiA (Universitet i Agder),avdeling Kristiansand. Jeg skal gå barnehagelærer utdannelsen. 

Sikkert ett skudd i blinde, men er det noen her som har peiling på hvordan jeg kan gjøre det, med tanke på at jeg nå er gravid ? 

Jeg har termin januar.

Er det gode tilretteleggings-muligheter på den linjen? Noen som vet hvem jeg kan snakke med ? 

Om noen har gått samme studie ved samme skole , så svar gjerne!

Anonymkode: 57496...d67

Skrevet

Ikke god tilrettelegging da det er 80 og 70 prosent obligatorisk undervisning (ble sånn høst 2017). Praksis har oppmøte på 100%. Ville tatt permisjon i 1 år fra januar, om jeg var deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, Macillah skrev:

Ikke god tilrettelegging da det er 80 og 70 prosent obligatorisk undervisning (ble sånn høst 2017). Praksis har oppmøte på 100%. Ville tatt permisjon i 1 år fra januar, om jeg var deg.

-Ja igrunnen er det vel ikke så mange andre måter å løse det?

-Er de ikke -fleksible med gravide?

-Er de hyggelige,de som har med dette å gjøre?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

-Ja igrunnen er det vel ikke så mange andre måter å løse det?

-Er de ikke -fleksible med gravide?

-Er de hyggelige,de som har med dette å gjøre?

Før, når det ikke var obligatorisk oppmøte, så gikk det fint an å studere den utdanningen med baby, men nå får du ikke gå opp til eksamen om du ikke har 70-80% oppmøte i all undervisning. Det registrerer vi med studentbeviset før hver(t) forelesning/seminar. 

Det har ingenting å gjøre med at de er ikke-fleksible med gravide, men at man må møte opp rett og slett. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Macillah skrev:

Før, når det ikke var obligatorisk oppmøte, så gikk det fint an å studere den utdanningen med baby, men nå får du ikke gå opp til eksamen om du ikke har 70-80% oppmøte i all undervisning. Det registrerer vi med studentbeviset før hver(t) forelesning/seminar. 

Det har ingenting å gjøre med at de er ikke-fleksible med gravide, men at man må møte opp rett og slett. 

Riktig. 

Takk for svar.

Så er ingen jeg kan snakke med om dette , permisjon etc?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Riktig. 

Takk for svar.

Så er ingen jeg kan snakke med om dette , permisjon etc?

https://www.uia.no/studier/barnehagelaererutdanning

send mail til hun på bunnen av siden her. Alle har rett til et års permisjon. Du får stipend fra Lånekassen mens du er i foreldrepermisjon.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Macillah skrev:

https://www.uia.no/studier/barnehagelaererutdanning

send mail til hun på bunnen av siden her. Alle har rett til et års permisjon. Du får stipend fra Lånekassen mens du er i foreldrepermisjon.

Er de greie og snakke med ? 

Går du også der?

Skrevet (endret)
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er de greie og snakke med ? 

Går du også der?

Jeg syns de er det. 

Ja, begynner på 3. Året nå.

Endret av Macillah
AnonymBruker
Skrevet

Oi ! Det menneske så ikke hyggelig ut !

Skrevet

Judging much ... 😑

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk der og det var ganske mange i kullet som fikk baby underveis og allikevel klarte å fullføre på normert tid. Noen faglærere var veldig glade for å ha baby tilstede feks i kunst og håndtverk og relgion. I pedagogikk var det litt ymse. Jeg ville start studie og heller søkt permisjon for vårsemesteret mtp at det er mere obligatorisk nå enn når jeg gikk der. 

Anonymkode: d891f...64d

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk der og det var ganske mange i kullet som fikk baby underveis og allikevel klarte å fullføre på normert tid. Noen faglærere var veldig glade for å ha baby tilstede feks i kunst og håndtverk og relgion. I pedagogikk var det litt ymse. Jeg ville start studie og heller søkt permisjon for vårsemesteret mtp at det er mere obligatorisk nå enn når jeg gikk der. 

Anonymkode: d891f...64d

Er de som har med praksis å gjøre ok?

AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi ! Det menneske så ikke hyggelig ut !

Er du evneveik eller? 

Anonymkode: 7fb73...b09

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du evneveik eller? 

Anonymkode: 7fb73...b09

Nei jeg synes hun så ut som en heks ! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...