Gjest Cerise Skrevet 9. mars 2005 #1 Del Skrevet 9. mars 2005 Noen som har oppskrift på en fin tovet veske med bambushåndtak? Sånne man får kjøpt på panduro e.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2005 #2 Del Skrevet 10. mars 2005 Har nettopp strikkert meg en sånn veske, den er på jomfrutur i dag faktisk. Den jeg har strikket er helt enkel, skal hekle eller kjøpe noe pynt og feste på den. Den er strikket med dobbelt safirgarn fra sparkjøp. Advarsel: Har lagd oppskriften selv La opp 120 masker på rundpinne nr 4 eller 5( må sjekke når jeg kommer hjem) Og strikket rett som en bol til en genser. For å få den til å smalne litt mot toppen har jeg felt tilsammen 30 masker. Disse maskene har jeg felt med ugjevne mellomrom. Når jeg syns bolen var lang nok, ca 30 cm, felte jeg av annen hver maske, og felte så av allemaskene. Heklet den sammen i bunnen. Og tovet den i maskin på 60 grader med litt milo og et håndkle. Ferdig tovet er vesken 23 cm i åpningen, 30cm i bunnen og 20 cm i høyden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cerise Skrevet 10. mars 2005 #3 Del Skrevet 10. mars 2005 Hva slags håndtak har du på, sånne i bambus? Hvordan festet du de i såfall? Gratulerer med ny veske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allium Skrevet 10. mars 2005 #4 Del Skrevet 10. mars 2005 Jeg holder på med en sånn. Oppskriften er grei, legg opp 124 masker på rundpinne, strikk til den er passe høy. Del arbeidet i to, og strikk to og to masker sammen. Strikk videre til passe lengde (dette blir den delen som skal brettes rundt håndtakene). Sy sammen i bunnen, tov, sy fast håndtakene. Jeg bruker Arctic garn, men oppskriften er til Fritidsgarn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 10. mars 2005 #5 Del Skrevet 10. mars 2005 Var meg som var gjest, så ikke jeg var logget ut. Ja, håndtakene er i bambus, de er ikke kjøpt på pandouro, men hos hobbykjellern. Det er bare to bøyler, som festes med små metallbøyler i endene. bambusbøylene kan lett tas av, sånn at jeg kan tove vesken på nytt, hvis den går litt ut ved bruk. Skal se om jeg finner håndtakene på nettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cerise Skrevet 10. mars 2005 #6 Del Skrevet 10. mars 2005 Tusen takk, både pulverheksa og allium! Hørtes veldig lure ut de håndtakene du snakker om pulverheksa, blir glad om du finner ut noe om de på nettet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pulverheksa- Skrevet 11. mars 2005 #7 Del Skrevet 11. mars 2005 Fant håndtakene til slutt U-formete bambushåndtak De er nederst på siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cerise Skrevet 11. mars 2005 #8 Del Skrevet 11. mars 2005 Tuuuusen takk for hjelpen! :blomst_opp: Har bestilt disse nå,satser på å få de i posten om ikke så alt for lenge.. *gleder meg* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå