AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #1 Skrevet 29. juli 2018 Hei.. Jeg lurer på hva dere gjør når dere skal stoppe og spise på restaurant på veien. Vi skal kjøre over store strekninger og skal da stoppe å spise en 3 retters på en kjent restaurant. Det vil jo ta litt tid. Men det som bekymrer meg litt er jo hunden som da må stå i bilen.. noe som er ganske uaktuelt hvis det er stekende sol selvfølgelig.. vet at det hjelper lite med vinduene på gløtt. Så noen gode forslag? Er det mulig å ha med hunden så den kan ligge ved siden av oss hvis vi får bord ute? Anonymkode: f93dd...67a
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #2 Skrevet 29. juli 2018 Du må nesten høre med restauranten det gjelder om det er lov eller ikke med hund på uteserveringen. Hvis det ikke er det må dere nesten finne et annet sted å spise i denne varmen. Anonymkode: 34cc5...c6e 8
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #3 Skrevet 29. juli 2018 Noen restauranter synes det er greit en hund ligger ute, andre ikke. Du må ringe de for å høre. Uaktuelt å la en hund ligge i bil selv med vindu oppe når det er over 15grader å sol ute. Anonymkode: f48d6...e83 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #4 Skrevet 29. juli 2018 Uaktuelt å la hunder ligge i bil selv om det ikke er sol så varmt som det er i været. Dere må snakke med restauranten, vi kan da ikke vite hva de tillater. Anonymkode: d306e...441 3
Drakan Skrevet 29. juli 2018 #5 Skrevet 29. juli 2018 Det burde sikkert gå fint at hunden er ute med dere. Ellers kan dere parkere i et kjøpe senter eller nærmeste garasje anlegg. Kjøpesenter eller lignende hvor det er mer skygge og ventilering. Når man spiser ute, så bruker man ofte 1 eller 2 timer, så om det ikke er løsninger som hindrer at hunden dør, så drop restaurant. Eller se etter et sted hvor hund er akseptert. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #6 Skrevet 29. juli 2018 Noen restauranter påstår at de ikke kan tillate hund pga mattilsynet. Dette er bare tull. Mattilsynet sier ingenting om at det er ulovlig med hund, verken ute eller inne. Men de skal nektes de områdene hvor de er til fare for mattrygghet. Restauranten kan derimot VELGE at de ikke tillater hund. Førerhund har alltid tilgang. https://www.mattilsynet.no/mat_og_vann/matservering/restaurant_kafe_hotell/har_kjaeledyr_adgang_til_steder_de_naeringsmidler_serveres_og_omsettes.2155 Anonymkode: e8709...645 5
Drakan Skrevet 29. juli 2018 #7 Skrevet 29. juli 2018 Eventuelt hør om det er hundeparkering i området
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #8 Skrevet 29. juli 2018 Kan den ikke være hjemme ? Anonymkode: 355c5...569
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #9 Skrevet 29. juli 2018 Dere lar selvsagt ikke hunden være igjen i bilen. Kjøp mat og spis på en rasteplass så hunden kan være med Anonymkode: c86e6...102 8
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #10 Skrevet 29. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan den ikke være hjemme ? Anonymkode: 355c5...569 Ja la hunden være hjemme når man skal på bilferie. Kjempelurt Anonymkode: d306e...441 7
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #11 Skrevet 29. juli 2018 Takk for svar. Det er selvfølgelig uaktuelt å stenge hundene inne i bilen mens vi spiser. Vi har vært på ferie og vurderte da et sted for å spise på hjemveien. Dette er første langturen vi har med hund, så derfor usikker på om det i det hele tatt var mulig å kunne ha med hunden på ute servering. Tidligere har hunden vært hjemme når vi skal ut på denne type ting. Men da skal jeg høre med restauranten, også får vi se om det heller blir noe annet godt vi kan finne på veien. Anonymkode: f93dd...67a 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #12 Skrevet 29. juli 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja la hunden være hjemme når man skal på bilferie. Kjempelurt Anonymkode: d306e...441 Kennel. Eller la hunden være hos slekt/venner. Bilferie i denne varmen er ikke noe særlig for dyr/hunder. Vil jo bli problem med hvor gjøre av hunden uansett hva slags aktivitet en skal foreta seg underveis. Anonymkode: 19ce1...563 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #13 Skrevet 29. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kennel. Eller la hunden være hos slekt/venner. Bilferie i denne varmen er ikke noe særlig for dyr/hunder. Vil jo bli problem med hvor gjøre av hunden uansett hva slags aktivitet en skal foreta seg underveis. Anonymkode: 19ce1...563 Nå har vi vært på familiebesøk i noen uker et annet sted i landet. Så det blir 2 dager med mye bilkjøring. Tror hunden vår har det mye bedre sammen med oss da enn å være på kennel. Vi har på AC så det er en god og kjølig temperatur og tar flere stopp til lufting og bading. Så ingenting å bekymre seg for... Anonymkode: f93dd...67a 5
Rotehodet Skrevet 29. juli 2018 #14 Skrevet 29. juli 2018 Det kommer vel litt an hva slags bil dere har, og hvor stor plass hunden har i bilen. Selv har jeg hatt hunden(e) mine i bilen i en liten time med litt forberedelser uten at de alt for store kostnadene. 1. Finne en parkeringsplass i skyggen 2. Solfilm på bakvinduene hjelper masse. I tillegg kan man ha et teppe foran på frontruta hvis solstrålene kommer forfra. 3. I tillegg vil jeg anbefale en burvifte i tillegg til å ha vinduene litt åpne. 4. Sist men ikke minst, en god skål med vann så hunden har drikke. Med de får enkle grepene så har hunden(e) aldri blitt overoppvarmet. I tillegg finnes det kjølende madrasser som visstnok skal fungere veldig bra. 1
Sirinna Skrevet 29. juli 2018 #15 Skrevet 29. juli 2018 Hvis hunden har romslig bur i bagasjen kan dere parkere slik at dere ser bilen, passe på at bakenden er i skyggen og gå fra bilen med bagasjen helt åpen. Sett også vann inn til hunden. Dette har jeg gjort flere ganger, funker greit i opp mot en time. Pleier å gå en liten tur når jeg kommer tilbake til bilen. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #16 Skrevet 29. juli 2018 Hunden tar mesteparten av bagasjerommet pgr av stort bur. Så tenkte at det kunne være en mulighet å ha bagasjedøren helt åpen samt vinduer. Men det forutsetter for min del at jeg kan se hunden fra der jeg sitter og kan gå å sjekke at han har det fint underveis. Kommer jo også litt an på været og om det er plass i skyggen. Mest sannsynlig finner vi et annet sted å spise på veien, hvis vi ikke kan ha med oss hunden så han kan ligge ved siden av oss. Anonymkode: f93dd...67a
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #17 Skrevet 29. juli 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kennel. Eller la hunden være hos slekt/venner. Bilferie i denne varmen er ikke noe særlig for dyr/hunder. Vil jo bli problem med hvor gjøre av hunden uansett hva slags aktivitet en skal foreta seg underveis. Anonymkode: 19ce1...563 Hunder har det helt fint i biler med AC. Anonymkode: d306e...441
Hmmmmmm Skrevet 29. juli 2018 #18 Skrevet 29. juli 2018 Jeg har med hunden mi å spiser på mc donald og andre plasser med uteservering. Har tilogmed fått vann til hunden..tviler på at noen sier noe på det. Har aldri spurt, bare satt meg ned.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #19 Skrevet 29. juli 2018 Vi var på restaurant i dag. Spiste ute i skyggen. Hadde med hund, men liten en. Den lå under stolen til matmor og gjorde ikke noe ut av seg. Servitrisen kom med vann til hunden, og sa at han måtte også få litt nå som det var så varmt ute 💕💕 Anonymkode: cc8c6...f02
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #20 Skrevet 1. august 2018 Vi har reist land og strand rundt i Norge med vår 25 kilos hund i flere år. På dagtid stopper vi og bare spør om vi kan ta hunden med på uteserveringen. Eneste stedet jeg har fått nei er på Brygga11 i Leirvik. På kvledstid lar vi hunden være igjen på hotellrommet. Når vi reiser med hund til byer bor vi alltid på hotell, det føles tryggest med tanke på å la henne være igjen når vi gå ut og spiser. Anonymkode: c5125...e2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå