Gå til innhold

Kjæresten til mamma..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

beklager om dette blir rotete og ikke fult så skildrende som jeg vil ha det, men skal prøve mitt beste:

Jeg er en 16 år gammel jente som har verdens beste foreldre! Men når jeg gikk i 5.klasse så valgte de å gå fra hverandre. Jeg tok bruddet ganske så tungt, men trodde selv at det gikk bedre enn hva det egentlig gjorde. 

Det jeg var mest redd for, og tenkte mest på var hvem mamma og pappa nå skulle bli sammen med.. jeg likte ikke tanken på at noen totalt fremmede skulle inn i livet mitt. Det var mer enn nok med at de hadde valgt å skille seg.

så mamma fikk seg en ny mann relativt kort tid etter foreldrene mine skiltes. Dette taklet jeg veldig dårlig og nektet å møte han (gikk flere mnd.er før jeg «ville» møte han). Prøvde så godt jeg kunne å godta han, for mamma sin skyld, men det var forferdelig tungt og vondt. Var nok 13,14 år her.

Tiden gikk og vi bestemte oss for å flytte inn i huset hans. Den første tiden gikk det greit. Jeg snakket med han osv. Men så, etter tiden gikk, og jeg hadde mer og mer behov for å få uttrykt følelsene mine, ekspolderte det på en måte.. jeg taklet rett og slett ikke trynet, eller oppførselen hans, noe skjedde, så sluttet vi bare å snakke med hverandre. Jeg ville ikke omgåens med han.

i 2015 ble jeg syk og fikk anoreksi. Har kommet langt på bedringens vei, men en god del psykisk gjenstår fortsatt. Nok om det. Jeg har jo gått til BUP, for å få hjelp med sykdommen, og da ble det naturlig for meg å ta opp familieproblemene med han. De hadde heldigvis stor forståelse og anbefalte at vi tok en prat der sammen. Jeg sa klart JA, for jeg er ikke redd for å si hva jeg mener. Ting ble liksom «greit» etter den samtalen, men det føltes ikke ekte. Så ting gikk bare rett tilbake til NULL kontakt.

*hopper litt i tid, i fjord ca.* 

han kom brasende inn på rommet mitt og skrek «DU ER FAEN MEG FLINK TIL Å PROVOSERE» og det sa han over at jeg hadde lagt eplene mine i den andre skuffen i kjøleskapet, der ølen hans lå. Jeg beholdt roen og sa hvor idiotisk det var å henge seg opp i akkurat det der.

Og  en annen «kjøleskap» episode var da jeg flyttet majonesen hans for å få plass til de nye varene i kjøleskapet, da fikk jeg en melding av han, mens jeg var på skolen, der det sto «Er det du som har flyttet majonesen? I såfall kan du bare glemme å bo her. Du er bare en bortskjemt (husker ikke hva han kalte meg) fra *stedsplass*, som får alt fra pappaen din. Hvem tror du at du er? Det blir faen ingenting av deg heller»

jeg ble ikke lei meg, men ble veldig oppgitt..begynte å skjelve osv. Har fått diverse angst lidelser og diagnoser ifølge av anoreksien, så sånne ting går ganske så inn på meg. 

Ja...dette ble rotete men måtte bare få det ut. Mamma spiller alltid på lag med han, så hjelper ikke å si ifra til hun 😐  Pappa derimot er min bestevenn i alt dette, men han kan jo ikke blande seg, ettersom han kan ikke bestemme over han..

TUSENTAKK om du gadd å lese alt. Ønsker deg/dere en god kveld videre ❤️ 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han høres ustsbil ut og det høres ut som han leter etter årsaker til å hakke på deg. Det er usunt og umodent av en voksen mann.

Kan din far ta det opp med moren din? 

Anonymkode: 87f90...34f

AnonymBruker
Skrevet

Her burde mammaen din stå på din side. Din stefar høres urimelig ut. Jeg bor med mine og dine barn og hadde jeg sett at mine barn og samboer ikke gikk sammen så hadde jeg valgt ungene mine. 

Du har tre alternativer. Holde ut til du er ferdig med videregående for så å flytte. Ta kontakt med barnevernet og fp hjelp til å flytte ut. Siste og kanskje beste er at du flytter til faren din.

Anonymkode: b2a63...2b9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er IKKE ok at din mors kjæreste oppfører seg slik. Og om din mor ikke vil høre, kanskje du skal flytte til din far å bo der? Du er jo gammel nok til å bestemme det selv.

Anonymkode: e25c2...85b

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han høres ustsbil ut og det høres ut som han leter etter årsaker til å hakke på deg. Det er usunt og umodent av en voksen mann.

Kan din far ta det opp med moren din? 

Anonymkode: 87f90...34f

Skrevet

Dette er ikke sunt. Kjenner meg igjen. Min mor hadde også en kjæreste som var lignende. Du bør absolutt vurdere om du heller kan bo hos din far. Endte i mitt tilfelle at jeg flyttet til min pappa og hadde null kontakt med min mor på over 6 mnd. Dette var også andre grunner til enn kun hennes kjæreste. 

Skrevet

Oi jøss, takk for god respons!! Tingen er at pappa bor mer på landet, og mamma(og kjæresten) bor i byen, der alle vennene mine er, og hobbyene mine er. Så bor til mamma med tanke på det praktiske

Skrevet
1 minutt siden, Elán skrev:

Dette er ikke sunt. Kjenner meg igjen. Min mor hadde også en kjæreste som var lignende. Du bør absolutt vurdere om du heller kan bo hos din far. Endte i mitt tilfelle at jeg flyttet til min pappa og hadde null kontakt med min mor på over 6 mnd. Dette var også andre grunner til enn kun hennes kjæreste. 

Åh så forderdelig.. er overhodet ikke enkelt nei..<3

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg igjen, foreldrene mine har aldri vært gift, men moren min har hatt flere ustabile kjærester som har oppført seg slik som dette og drevet med psykisk vold ovenfor meg. Mamma har ALLTID tatt mannfolkas side av saken, det har såret meg utrolig mye, men også gjort meg mye mer selvstendig og sterkere. Jeg har bodd 100% fast hos min far siden jeg var 10 år gammel.

Du er nå 16 år og kan bestemme hvor du vil bo selv, hvis du trives best hos faren din vil jeg anbefale deg å ta dette opp med BUP osv, og få ordnet slik at du kan bo fast hos din far. Hvis moren din nekter for dette, så er det hennes problem, du er myndig til å bestemme dette selv så moren din har ingenting hun skulle ha sagt. Lykke til ❤️ 

Anonymkode: 9ee2b...cc9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes du skal vise meldingen du fikk av han til både mamma og pappa. Så kan de sammen diskutere om hva som bør gjøres. Det er jo absolutt ikke greit å sende en slik melding til deg, uansett hva dere er uenige om. 

Anonymkode: 2ed8a...48e

• Liker 3
Skrevet

Hvis moren din ikke vil lytte til deg og ta tak i problemet, anbefaler jeg som mange andre her at du flytter til faren din. Virker som han er en bedre støtteperson for deg og at du ville fått et mer stabilt hjemmemiljø hos han.

Er det noen grunn til at du ikke vurderer det som en mulighet å flytte dit?

AnonymBruker
Skrevet

Kan du bo fulltid hos faren din? 

Anonymkode: 75bc7...f44

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo først og fremst snakke med moren din

Anonymkode: 59abc...ce7

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg mener at en voksen mann ikke skal oppføre seg slik.

Jeg tror nok at han tenker at det er hans hus og hans regler, og at han er en litt firkantet fyr som ikke liker at andre "tar seg til rette". Så mitt forslag til deg er at du nå snakker med din mor - ikke om hvor dum og teit kjæresten hennes er, men om hvor vanskelig det er å bo med noen som er uberegnelig og tverr.

Jeg tenker også at du må foreta en avveiing: bo hos din far på landet og få orden på psyken din, eller fortsatt bo i hus med denne uberegnelige mannen? 

Lykke til :klem: 

AnonymBruker
Skrevet

Snakk med din far. Spør om han kan hjelpe deg med tanke på at han bor på landet så du kan flytte der, men allikevel være med venner og drive med hobby. 

Du kan ikke bo sammen med en slik person ❤️

Anonymkode: 832ef...2b4

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må jo først og fremst snakke med moren din

Anonymkode: 59abc...ce7

Har gjort det , som bare det óg.

Skrevet

Flytt til faren din asap

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...