AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #1 Skrevet 29. juli 2018 Ungen er 3,5 år og synes det er helt greit å gå med bæsj i bleien. I blant ser vi/merker ikke at hen bæsjer og det kan ta lang tid før det blir oppdaget (som regel merker vi det kun på lukta, men i blant lukter den svakt). Vi vet at hen kan sitte og leke, spise og oppføre seg helt normalt med bæsj i bleien. Totalt ubemerket. Hen lyver også ofte når vi spør om hen har bæsja, fordi hen heller vil leke/gjøre noe annet enn å skifte bleie. Når det gjelder dotrening har vi prøvd det siden hen var 2, men hen synes det er ubehagelig og vil ned med en gang. Har også prøvd potte uten hell. Vi presser hen ikke, oppmuntrer til å gå på do, forklarer at det er viktig å skifte bleie etter bæsj, men det skjer ingenting! Vi har slitt med dette nå i 1,5 år - hver eneste dag Jeg forstår ikke hvordan vi kan klare å få ungen til å gå på do, når hen synes å bæsje i bleien er et mye bedre alternativ. Noen som har opplevd lignende eller har noen gode råd? Belønning ved dobesøk er også prøvd. Vi ser tegnene før hen skal bæsje og går på do, men da virker det som det er ekstra ubehagelig 😕 Anonymkode: 4f789...d7c
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #2 Skrevet 29. juli 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ungen er 3,5 år og synes det er helt greit å gå med bæsj i bleien. I blant ser vi/merker ikke at hen bæsjer og det kan ta lang tid før det blir oppdaget (som regel merker vi det kun på lukta, men i blant lukter den svakt). Vi vet at hen kan sitte og leke, spise og oppføre seg helt normalt med bæsj i bleien. Totalt ubemerket. Hen lyver også ofte når vi spør om hen har bæsja, fordi hen heller vil leke/gjøre noe annet enn å skifte bleie. Når det gjelder dotrening har vi prøvd det siden hen var 2, men hen synes det er ubehagelig og vil ned med en gang. Har også prøvd potte uten hell. Vi presser hen ikke, oppmuntrer til å gå på do, forklarer at det er viktig å skifte bleie etter bæsj, men det skjer ingenting! Vi har slitt med dette nå i 1,5 år - hver eneste dag Jeg forstår ikke hvordan vi kan klare å få ungen til å gå på do, når hen synes å bæsje i bleien er et mye bedre alternativ. Noen som har opplevd lignende eller har noen gode råd? Belønning ved dobesøk er også prøvd. Vi ser tegnene før hen skal bæsje og går på do, men da virker det som det er ekstra ubehagelig 😕 Anonymkode: 4f789...d7c har dere prøvd do og pottetreing i et og et halv år? På tide å snakke med helsesøster? Anonymkode: 94dec...d69 6
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #3 Skrevet 29. juli 2018 Kjøp kule truser, si at nå blir det ikke mer bleie. Kjøp klistremerker, begynn med belønningssystemer, så og så mange klistremerker gir en valgfri leke i lekebutikk. Og klistremerke får ungen ved tørre truser. På tide å ta tak nå. Anonymkode: 1beda...53b 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #4 Skrevet 29. juli 2018 Hadde aldri funnet meg i det av et så modent barn. Slutt med bleie på flekken, kjøp flere truser og si at nå er det ikke mer bleier igjen. Da har h*n ikke noe valg! Tenker at dette er ungen som "utnytter" foreldrene sine og komfort-sonen sin. Viktigste her er at dere som foreldre ikke gir etter for barnet, og står på deres. Barnet skjønner jo at h*n kan manipulere dere og få viljen sin. Anonymkode: 4a6d9...d33 7
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #5 Skrevet 29. juli 2018 Tja, hvordan har dere prøvd da? Du spører henne kanskje og når hun sier nei sier du ok? Hun er 3,5 år- langt i fra ok for at dere ikke faktisk begynne å presse henne til å gå på do. Her bomber dere med snillisme - få denne jente på potten! Anonymkode: 1e674...0d0
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #6 Skrevet 29. juli 2018 Skal ikke tøybleier gjøre det mer ubehagelig å gå med våt bleie? Kanskje det er verdt et forsøk? Anonymkode: faa7c...25a
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #7 Skrevet 29. juli 2018 Noen barn er senere enn andre, sånn er det bare. Men jeg ville nok tatt med barnet på «truse-shopping» La barnet velge de han/hun vil ha. Så hadde jeg tatt en prat med barnet og forklart at bleiene skal være på om natta, og på dagen skal truse på. Finn ett belønningssystem sammen med barnet, og la barnet velge premie. Det vil nok bli en del uhell i starten, men våt truse/bæsj i trusa synes de er ekkelt. Bleiene nå er så gode og suger opp så mye, så de kjennes ikke så våte ut. Anonymkode: 6e556...01f 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #8 Skrevet 29. juli 2018 Slutt med bleie? Er det noe annet å gjøre da? Og nå midt på sommeren er jo perfekt, dere kan jo ikke vente til neste år heller. Bare si i fra at han slutter i overmorgen, og da er det ikke mer bleie. Fra da må han gå på do. Hva ellers mener du, hvilke råd er du ute etter her? Anonymkode: 6e04b...eb1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #9 Skrevet 29. juli 2018 Slutt med bleie? Er det noe annet å gjøre da? Og nå midt på sommeren er jo perfekt, dere kan jo ikke vente til neste år heller. Bare si i fra at han slutter i overmorgen, og da er det ikke mer bleie. Fra da må han gå på do. Hva ellers mener du, hvilke råd er du ute etter her? Anonymkode: 6e04b...eb1 1
Gjest HerrBæsjerumpehull Skrevet 29. juli 2018 #10 Skrevet 29. juli 2018 Har ingen tips å komme med, men vil få kommentere at det der høres ut som en kul unge, en som kommer til å gå sine egne veier her i livet. Dessuten har han jo et poeng: Hvorfor skal han gidde å gå på do når han bare kan drite i bleia? Og hvorfor skal han bytte bleie når han kan drite i den samme bleia en gang til? Miljøbevisst!
Rotemor Skrevet 29. juli 2018 #11 Skrevet 29. juli 2018 Ta av bleia! La uhelllene skje. Det et på tide å slitte. Dette er et problem dere foreldre må ta ansvar for nå. Bæsj i underbukse er ikke like behagelig. »Du har nå sluttet med bleie. Den er kun til bruk i bil og om natten. « Ferdig. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #12 Skrevet 29. juli 2018 6 minutter siden, HerrBæsjerumpehull skrev: Har ingen tips å komme med, men vil få kommentere at det der høres ut som en kul unge, en som kommer til å gå sine egne veier her i livet. Dessuten har han jo et poeng: Hvorfor skal han gidde å gå på do når han bare kan drite i bleia? Og hvorfor skal han bytte bleie når han kan drite i den samme bleia en gang til? Miljøbevisst! Kul unge som kommer til å gå egne veier? Heller en som har lært seg å manipulere og spille på godtroende foreldres følelser.. Anonymkode: 1beda...53b
Gjest HerrBæsjerumpehull Skrevet 29. juli 2018 #13 Skrevet 29. juli 2018 Just now, AnonymBruker said: Kul unge som kommer til å gå egne veier? Heller en som har lært seg å manipulere og spille på godtroende foreldres følelser.. Anonymkode: 1beda...53b Deg om det. Jeg syns han hørtes ut som en bestemt ung herremann som ikke finner seg i noe bullshit. Det er nesten så jeg blir litt nervøs for at det er noe her jeg ikke vet, men som jeg burde vite. Ts, det var ikke tilfeldigvis deg jeg traff på antikkmessen på Figgjo for ganske nøyaktig 3,5 år + 9 måneder siden?
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #14 Skrevet 29. juli 2018 Akkurat nå, HerrBæsjerumpehull skrev: Deg om det. Jeg syns han hørtes ut som en bestemt ung herremann som ikke finner seg i noe bullshit. Det er nesten så jeg blir litt nervøs for at det er noe her jeg ikke vet, men som jeg burde vite. Ts, det var ikke tilfeldigvis deg jeg traff på antikkmessen på Figgjo for ganske nøyaktig 3,5 år + 9 måneder siden? Er du bare her for å kødde? Å Beklager, ikke svar på det, så nettopp ditt veldig modne brukernavn, det svarer for seg selv. Anonymkode: 1beda...53b 2
Gjest HerrBæsjerumpehull Skrevet 29. juli 2018 #15 Skrevet 29. juli 2018 Just now, AnonymBruker said: Er du bare her for å kødde? Å Beklager, ikke svar på det, så nettopp ditt veldig modne brukernavn, det svarer for seg selv. Anonymkode: 1beda...53b Er du alltid så sur, eller er det bare her?
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #16 Skrevet 29. juli 2018 Ha god rutiner på å gå på do. Ikke prøv ut ting, men lag en rutine. Første barnet gjør når barnet våkner, gå på do, før alle bleiskift gå på do, etter måltider. Slik at han blir vant til at han skal på do hver dag. Det beste er å ta dette i en ferie slik at dere kan ha kontroll på dette, og snakk med bhg. Det er barn som utvikler dovegring, eller kan ha fysiske plager som gjør det vanskelig. Ikke gjør for mye ut av dette, men vær konsekvent. Ikke prøv belønning en dag, en dag med greit å gå med bleie, en dag gå på do flere ganger om dagen. Legg opp en ramme rundt toalettrutiner både hjemme og barnehage. Anonymkode: 4995e...e4e
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #17 Skrevet 29. juli 2018 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ungen er 3,5 år og synes det er helt greit å gå med bæsj i bleien. I blant ser vi/merker ikke at hen bæsjer og det kan ta lang tid før det blir oppdaget (som regel merker vi det kun på lukta, men i blant lukter den svakt). Vi vet at hen kan sitte og leke, spise og oppføre seg helt normalt med bæsj i bleien. Totalt ubemerket. Hen lyver også ofte når vi spør om hen har bæsja, fordi hen heller vil leke/gjøre noe annet enn å skifte bleie. Når det gjelder dotrening har vi prøvd det siden hen var 2, men hen synes det er ubehagelig og vil ned med en gang. Har også prøvd potte uten hell. Vi presser hen ikke, oppmuntrer til å gå på do, forklarer at det er viktig å skifte bleie etter bæsj, men det skjer ingenting! Vi har slitt med dette nå i 1,5 år - hver eneste dag Jeg forstår ikke hvordan vi kan klare å få ungen til å gå på do, når hen synes å bæsje i bleien er et mye bedre alternativ. Noen som har opplevd lignende eller har noen gode råd? Belønning ved dobesøk er også prøvd. Vi ser tegnene før hen skal bæsje og går på do, men da virker det som det er ekstra ubehagelig 😕 Anonymkode: 4f789...d7c Vår på knapt to år ble oppfordret til å gå på toalettet før vi forlot et venterom for få dager siden. Da kom et annet barn bort og spurte om ikke jenta vår brukte bleie, fordi det gjorde hun. Nie, svarte jeg, barnets navn, går på do. - Det trenger ikke jeg forsi jeg har bleie på. Barnets svar er en klassiker for dagens foreldre, ta på bleier fordi det er så lettvint for de voksne. Å begynne med dotrening når ungen er 3,5 år uten å ha klart å gripe fatt i denne delen av barnelærdommen for minst to år siden er for slapt. Men det er jo slik tingene har blitt i dag. Ikke vet jeg hvordan ts mener hun har prøvd i 1,5 år, altså. Tiden er moden for en prat med helsesøster og helsestasjonspsykologen, etter mitt hode. Anonymkode: 7c980...242 15
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #18 Skrevet 29. juli 2018 Det er nok pga identitetskrise. Vet ikke om det er hun eller han... kutt ut det hen-tullet så skal du se det ordner seg. Anonymkode: c9b63...fe9 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #19 Skrevet 29. juli 2018 Jeg ville som andre sier, fjernet bleia! Når det er sagt er det ikke alltid det hjelper! Vi hadde ett barn som ditt, og selv om vi fjernet bleia, gikk barnet fortsatt med bæsjen, bare at nå var den ikke i bleia, men utsmørt i trusa og buksa. Forsøkte fortsatt og benekte bæsj i trusa. Etter en stund måtte vi bare ta på bleie igjen, da det var null fremskritt. Barnet sluttet ikke med bleie før fylte 4,5 år, selv om vi selvfølgelig fortsatte å jobbe med det, men da kom det selv og så i fra at det måtte på do, for første gang. Fjernet bleien samme dag, og etter det var barnet tørt. Anonymkode: 56979...9bc
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #20 Skrevet 29. juli 2018 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen barn er senere enn andre, sånn er det bare. Men jeg ville nok tatt med barnet på «truse-shopping» La barnet velge de han/hun vil ha. Så hadde jeg tatt en prat med barnet og forklart at bleiene skal være på om natta, og på dagen skal truse på. Finn ett belønningssystem sammen med barnet, og la barnet velge premie. Det vil nok bli en del uhell i starten, men våt truse/bæsj i trusa synes de er ekkelt. Bleiene nå er så gode og suger opp så mye, så de kjennes ikke så våte ut. Anonymkode: 6e556...01f Dropp bleier om natta også. Kjøp tisselaken, og forbered på noen uhell. Bare tull å skille mellom natt og dag på en så stor unge Ellers helt enig i at det bare er å kjøpe inn truser og si at nå er det ikke mer bleie. Anonymkode: b709a...00b 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå