AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #1 Skrevet 29. juli 2018 Hvordan handler man aksjer gjennom nettbanken? Hva bør man passe på? Anonymkode: f7c25...fd2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #2 Skrevet 29. juli 2018 Lurer jeg også på! Anonymkode: d5717...0aa 2
Drakan Skrevet 29. juli 2018 #3 Skrevet 29. juli 2018 Tror du ikke burde investere i noe. Er for risikabelt om du ikke kan noe. 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #4 Skrevet 29. juli 2018 Hm. Jeg ser i nettbanken at kjøp av aksjer i USA har en kurtasje på "0,50% min USD 160,-" Dvs at det lønner seg ikke å kjøpe for små beløp akkurat. TS Anonymkode: f7c25...fd2 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #5 Skrevet 29. juli 2018 2 minutter siden, Drakan skrev: Tror du ikke burde investere i noe. Er for risikabelt om du ikke kan noe. Jeg tror du har rett Jeg skal vente med slik handel til jeg vet mer. Håper det kommer nyttige tips og råd i tråden her. Anonymkode: f7c25...fd2
Drakan Skrevet 29. juli 2018 #6 Skrevet 29. juli 2018 Et tips, test ut askjehandel i 3ds, de har et minispill på mii plaza. Om du klarer å tjene til toppen der, kanskje da kan du prøve å investere 10 000 i noe i virkeligheten. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #7 Skrevet 29. juli 2018 Akkurat nå, Drakan skrev: Et tips, test ut askjehandel i 3ds, de har et minispill på mii plaza. Om du klarer å tjene til toppen der, kanskje da kan du prøve å investere 10 000 i noe i virkeligheten. Takk for tips Anonymkode: f7c25...fd2
Drakan Skrevet 29. juli 2018 #8 Skrevet 29. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk for tips Anonymkode: f7c25...fd2 Kan også være greit å lese seg opp også, er mye å sete seg inn i. Valuta er en av de første tingene du burde kunne noe om. Noe enkelt som man kan starte med, om man absolutt ønsker det å starte tras advarsler, unngå å kjøp aksjer innen landbruk. Akkurat nå er det mye tørke så prisen burde presses opp. Om man er heldig kan man investere i poteter (mye penger mulig der), men fremover vil prisene stige uten tvil. 😕 Elektronikk kan også være greit som start, eller spill. Unngå EA (selv om det er lette penger, er det mer eller mindre sikkert at de vil miste sin status, da lotboks greiene blir bannlyst som gambling og alle lovene som innføres...). …. Er mange ting man kan prøve, men det er ikke alt som er garantert en gevinst. Youtube, Disney, Bitcoins, osv. Alt er risiko. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #9 Skrevet 29. juli 2018 Ikke bry deg med egen bank, bli kunde i nordnet.no, fin oversiktlig side med fond og aksjekjøp. Anonymkode: f3436...636 2
Nåla-i-veggen Skrevet 29. juli 2018 #10 Skrevet 29. juli 2018 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hm. Jeg ser i nettbanken at kjøp av aksjer i USA har en kurtasje på "0,50% min USD 160,-" Dvs at det lønner seg ikke å kjøpe for små beløp akkurat. TS Anonymkode: f7c25...fd2 Over 1,300 hundre kroner for å handle aksjer i USA. Hvilken bank er dette? Du skal i hvert fall ikke bruke denne banken til aksjekjøp. Du kan handle for en minstekurtasje på under 100 kroner hos Nordnet. Endret 29. juli 2018 av Nåla-i-veggen 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #11 Skrevet 29. juli 2018 1 minutt siden, Nåla-i-veggen skrev: Over 1,300 hundre kroner for å handle aksjer i USA. Hvilken bank er dette? Du skal i hvert fall ikke bruke denne banken til aksjekjøp..... Hei.Det er DNB. Det står her (hvis jeg ikke har misforstått det som står) https://www.dnb.no/privat/sparing-og-investering/aksjer/internetthandel/internasjonale-aksjer/internasjonale-aksjer.html Anonymkode: f7c25...fd2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #12 Skrevet 29. juli 2018 4 minutter siden, Nåla-i-veggen skrev: Over 1,300 hundre kroner for å handle aksjer i USA. Hvilken bank er dette? Du skal i hvert fall ikke bruke denne banken til aksjekjøp..... Feil link i sted. Her er riktig link https://www.dnb.no/privat/sparing-og-investering/aksjer/merinfo/priser.html (Se "Kurtasje på utenlandske aksjer") Anonymkode: f7c25...fd2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #13 Skrevet 29. juli 2018 8 minutter siden, Nåla-i-veggen skrev: Over 1,300 hundre kroner for å handle aksjer i USA. Hvilken bank er dette? Du skal i hvert fall ikke bruke denne banken til aksjekjøp. Du kan handle for en minstekurtasje på under 100 kroner hos Nordnet. Takk for gode råd og godt tips om Nordnet Anonymkode: f7c25...fd2
isw Skrevet 29. juli 2018 #14 Skrevet 29. juli 2018 Prislisten du har klippet fra gjelder hvis du kjøper via å ringe megler. Det skal man ikke gjøre. Ved å handle på nett er prisen 30/20 USD. Men hvorfor handle amerikanske aksjer? 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #15 Skrevet 29. juli 2018 Akkurat nå, isw skrev: Prislisten du har klippet fra gjelder hvis du kjøper via å ringe megler. Det skal man ikke gjøre. Ved å handle på nett er prisen 30/20 USD. Men hvorfor handle amerikanske aksjer? Takk for hjelpen Jeg leste at det er smart å handle aksjer i Facebook nå. https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/07/Ser-Facebook-fall-som-kjoepsmulighet Men jeg kommer nok ikke til å kjøpe aksjer akkurat nå. Allikevel er det greit å vite mest mulig om aksjehandel. Anonymkode: f7c25...fd2
Olava Skrevet 29. juli 2018 #16 Skrevet 29. juli 2018 Tråden er ryddet for latterliggjøring og svar til dette. Olava, mod. 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #17 Skrevet 29. juli 2018 Mange som spår en ny krasj snart, pg av trumps økonomi krig og usa sin befolkning sliter med gjeld og lav lønn. Taper mye aksjer da Anonymkode: 5083f...fbd 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #18 Skrevet 29. juli 2018 Husk at hvis du kjøper utenlandske aksjer må du selv sørge for at de blir ført opp på selvangivelsen, og at riktig gevinst eller tap blir ført når du selger dem. Det kan være ganske fikkel, så hvis ikke du engang finner ut hvordan du kjøper dem selv vil jeg fraråde det på det sterkeste. Anonymkode: 81434...537 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #19 Skrevet 29. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mange som spår en ny krasj snart, pg av trumps økonomi krig og usa sin befolkning sliter med gjeld og lav lønn. Taper mye aksjer da Anonymkode: 5083f...fbd Takk for råd 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Husk at hvis du kjøper utenlandske aksjer må du selv sørge for at de blir ført opp på selvangivelsen, og at riktig gevinst eller tap blir ført når du selger dem. Det kan være ganske fikkel, så hvis ikke du engang finner ut hvordan du kjøper dem selv vil jeg fraråde det på det sterkeste. Anonymkode: 81434...537 Takk for viktig informasjon og råd Du har rett. Aksjehandel er ikke noe for meg akkurat nå. Anonymkode: f7c25...fd2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #20 Skrevet 29. juli 2018 3 timer siden, Drakan skrev: Kan også være greit å lese seg opp også, er mye å sete seg inn i. Valuta er en av de første tingene du burde kunne noe om. Noe enkelt som man kan starte med, om man absolutt ønsker det å starte tras advarsler, unngå å kjøp aksjer innen landbruk. Akkurat nå er det mye tørke så prisen burde presses opp. Om man er heldig kan man investere i poteter (mye penger mulig der), men fremover vil prisene stige uten tvil. 😕 Elektronikk kan også være greit som start, eller spill. Unngå EA (selv om det er lette penger, er det mer eller mindre sikkert at de vil miste sin status, da lotboks greiene blir bannlyst som gambling og alle lovene som innføres...). …. Er mange ting man kan prøve, men det er ikke alt som er garantert en gevinst. Youtube, Disney, Bitcoins, osv. Alt er risiko. Takk for råd og tips Anonymkode: f7c25...fd2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå