Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Bruker dere kun sorte klær i begravelse eller er det blitt mer godtatt å bruke hverdagslie klær som feks jeans.

Hvor viktig er dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har sett mye forskjellig, ja. Men personlig synes jeg ikke det passer seg med masse farger i begravelse. Er nok litt gammeldags der. Jeg velger gjerne sort drakt med f. eks mørkeblå topp. Hvit bluse går også an.

Gjest Madeline
Skrevet
Bruker dere kun sorte klær i begravelse eller er det blitt mer godtatt å bruke hverdagslie klær som feks jeans.

Hvor viktig er dette?

Jeg ville ikke stilt opp i jeans. I de begravelsene jeg har vært i, har folk hatt på pene klær. Gjerne mørke. Fargesprakende klær passer seg ikke. For barn er det nok mer godtatt at de har penklær med mer farger.

Skrevet

Jeans synest jeg ikke passer i begravelse. Å gå med mørke klær er rimelig safe i en begravelse, men jeg synest det avhenger litt av hvem som er død. Når min farmor døde for mange år siden, så hadde min tante (datter til farmor) på seg en hvit kjole. En skal stå nær en person for å kunne gjøre det, men jeg synest faktisk det var fint. Farmor hadde levd ett langt liv så det blir ikke trist på samme måte som om det hadde vært en ung person med livet fremfor seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...