AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #1 Skrevet 29. juli 2018 Hei! Er det slik at hvem som helst kan finne ut hvem du er om du gir ut kontonr. ditt? Kan noen misbruke et kontonr evt? Anonymkode: 15510...09d
Million Skrevet 30. juli 2018 #3 Skrevet 30. juli 2018 (endret) Jeg vet ikke hvordan noen skulle kunnet finne ut navnet på en person bare ved å ha kontonummeret. Bankene opplyser det jo ikke om man ringer. De sier nei og at det er konfidensielt. Så hvordan skulle man finne det ut? Det går ikke, så svaret er nei. Jeg vet ikke helt på stående fot hvordan noen kunne misbruke kontonummeret, men ...eller jo! Penge-hvitvaskings-scam slår meg. Det er en form for scam der kjeltringene appellerer til den ærlige siden hos folk. De setter rett og slett inn en stor sum penger på kontonummeret ditt, ringer deg etterpå og sier at det ble overført ved en feil, og gir deg et kontonr du skal føre dem tilbake til. De fleste folk gjør jo dette som kjeltringene ber om, og tør ikke beholde pengene. Da har skurkene fått hvitvasket pengene ved at de kommer fra et "rent" kontonummer. Men ved denne formen for svindel, må kjeltringene vite telefonnummeret også, som hører til personen som eier kontonummeret. Endret 30. juli 2018 av Million
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå