AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #1 Skrevet 29. juli 2018 Irriterende. Må man sitte med valget sitt i lang tid? Vi har bare hatt ferie på familiehytta dette året. Alltid fint og koselig. Gratis. Jeg prøver å si til mannen at mange familieferier med to tenåringsbarn, koster mer enn 50 tusen. Siden vi har hatt gratisferie (og det har vi hatt i mange år), tenker jeg vi kan unne oss å selge sofaen på finn og betale det vi ønsker for ny sofa. Mannen er ikke enig. Vi har stabilie greie inntekter og økonomi vi lever bra med. Hva tenker dere og hvor mye brukte dere med tenåringsbarn på ferie i år? Kan jeg tenke slik? Anonymkode: b0289...5f8
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #2 Skrevet 29. juli 2018 Hva angrer du på? At du brukte 50’ på en sofa? Hvis dere har råd til det er det vel ingen grunn til å angre? Og hvorfor vil ikke mannen din selge sofaen? Anonymkode: 5bff2...8c8 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #3 Skrevet 29. juli 2018 Skjønner ikke helt greia? Har dere ikke råd til ferie på grunn av kjøp av luksussofa? Anonymkode: c5097...c1f 14
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #4 Skrevet 29. juli 2018 Jeg angrer ikke på å ha brukt 50 tusen på sofa, det var helt innenfor vårt budsjett, men jeg ser den ikke passer inn hos oss når den kom, så angrer. Den er spesialbestillt, så kan ikke sendes tilbake. Mannen synes den er grei nok og synes det er tøysete at vi har brukt så mye på en sofa for å så selge/gi vekk for å kjøpe ny med en gang. Det er ikke slik at vi ikke hadde råd til å dra på ferie pga sofa. Vi har et fantastisk feriested på sørlandet som vi alle (også tenåringene) elsker å feriere på, så vi drar dit hvert år og nyter det. Poenget mitt til mannen var at jeg tror nok mange med tenåringer fort bruker en del mer tusen på sommerferie enn oss, så alt i alt er det ikke krise at vi bommet på dette kjøpet, da det omtrent tilavarer et feriebudsjett for mange (og vi har jo aldri disse feriebudsjettene, da vi er veldig heldig å ferierer gratis). Så jeg tenker vi kvitter oss med sofaen og finner en ny som passer rommet bedre. Mannen synes det er tull. Forstår det, da jeg alltid har vært økonomisk av meg, men den passer faktisk ikke inn og vi har økonomi til å tenke at denne gangen bommet vi... Anonymkode: b0289...5f8
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #5 Skrevet 29. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg angrer ikke på å ha brukt 50 tusen på sofa, det var helt innenfor vårt budsjett, men jeg ser den ikke passer inn hos oss når den kom, så angrer. Den er spesialbestillt, så kan ikke sendes tilbake. Mannen synes den er grei nok og synes det er tøysete at vi har brukt så mye på en sofa for å så selge/gi vekk for å kjøpe ny med en gang. Det er ikke slik at vi ikke hadde råd til å dra på ferie pga sofa. Vi har et fantastisk feriested på sørlandet som vi alle (også tenåringene) elsker å feriere på, så vi drar dit hvert år og nyter det. Poenget mitt til mannen var at jeg tror nok mange med tenåringer fort bruker en del mer tusen på sommerferie enn oss, så alt i alt er det ikke krise at vi bommet på dette kjøpet, da det omtrent tilavarer et feriebudsjett for mange (og vi har jo aldri disse feriebudsjettene, da vi er veldig heldig å ferierer gratis). Så jeg tenker vi kvitter oss med sofaen og finner en ny som passer rommet bedre. Mannen synes det er tull. Forstår det, da jeg alltid har vært økonomisk av meg, men den passer faktisk ikke inn og vi har økonomi til å tenke at denne gangen bommet vi... Anonymkode: b0289...5f8 Du har angrerett så lever den tilbake om du ikke vil ha den allikevel. Anonymkode: 637eb...5a1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #6 Skrevet 29. juli 2018 Må nok si meg enig med mannen din. Man kjøper ikke noe til så mye penger for så å selge det. Den har uansett mistet masse verdi når dere tok den i hus, du vil nok ikke klare å selge den for mer enn 30.000 max. Anonymkode: 18426...5ac 9
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #7 Skrevet 29. juli 2018 Dumt å kjøpe sofa uten å resonere på om den passer inn i huset en gang. Da har du ikke et godt øye . Anonymkode: f6f7d...90b 17
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #8 Skrevet 29. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg angrer ikke på å ha brukt 50 tusen på sofa, det var helt innenfor vårt budsjett, men jeg ser den ikke passer inn hos oss når den kom, så angrer. Den er spesialbestillt, så kan ikke sendes tilbake. Mannen synes den er grei nok og synes det er tøysete at vi har brukt så mye på en sofa for å så selge/gi vekk for å kjøpe ny med en gang. Det er ikke slik at vi ikke hadde råd til å dra på ferie pga sofa. Vi har et fantastisk feriested på sørlandet som vi alle (også tenåringene) elsker å feriere på, så vi drar dit hvert år og nyter det. Poenget mitt til mannen var at jeg tror nok mange med tenåringer fort bruker en del mer tusen på sommerferie enn oss, så alt i alt er det ikke krise at vi bommet på dette kjøpet, da det omtrent tilavarer et feriebudsjett for mange (og vi har jo aldri disse feriebudsjettene, da vi er veldig heldig å ferierer gratis). Så jeg tenker vi kvitter oss med sofaen og finner en ny som passer rommet bedre. Mannen synes det er tull. Forstår det, da jeg alltid har vært økonomisk av meg, men den passer faktisk ikke inn og vi har økonomi til å tenke at denne gangen bommet vi... Anonymkode: b0289...5f8 Det forklarer bedre situasjonen. 😊 Da hadde jeg bare solgt og kjøpt ny sofa! 👍🏼 Anonymkode: 5bff2...8c8 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #9 Skrevet 29. juli 2018 Du får sende den hit, kan få en ektorp 3 seter med katteklor i bytte😂 Anonymkode: 9c592...ce3 10
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #10 Skrevet 29. juli 2018 Bruke sofaen på hytta? Anonymkode: 71f11...9c2 2
ArneA Skrevet 29. juli 2018 #11 Skrevet 29. juli 2018 Hadde angret hvis jeg kjøpte sofa til 50'. Uavhengig om jeg hadde råd til det eller ikke, så tenker jeg at så mye penger for en sofa hadde jeg ikke gitt. Får selge den da og kjøpe en som passer bedre inn. Kan sikkert regne med noen lapper i tap, men ville nok heller det enn å ergre seg hver gang en ser på sofaen. Angreretten er jeg usikker på. Kan ikke se for meg at den kan returneres uten videre. Ville sjekket kjøpsloven. 8
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #12 Skrevet 29. juli 2018 Jeg kjøpte en sofa etter et feilkjøp en gang. Nypris var 80 000, ble lagt ut for 60 000 helt ny. Både jeg og selger var strålende fornøyd. Så er nok mer lønnsomt å selge nå enn som brukt. Men et tap må du regne med. Det er lov å angre. Men dette har ingenting med ferie å gjøre, så forstår at mannen låser seg om dette er utgangspunktet ditt. Anonymkode: 105cb...a4c 6
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #13 Skrevet 29. juli 2018 1 minutt siden, ArneA skrev: Angreretten er jeg usikker på. Kan ikke se for meg at den kan returneres uten videre. Ville sjekket kjøpsloven. Det er forbrukerkjøpsloven som gjelder. Man har ikke angrerett på spesialproduserte varer. Anonymkode: 105cb...a4c 11
EbbaGrønn Skrevet 29. juli 2018 #14 Skrevet 29. juli 2018 Hvordan skjer det at man bommer så grundig? Lurer mest da jeg snart skal bestille ny sofa selv, og ser på noe i den prisklassen. Har tenåringsbarna og hytteferie, men kommer ikke til å ta meg råd til å bytte ut om det blir feil 😱
isw Skrevet 29. juli 2018 #15 Skrevet 29. juli 2018 (endret) 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har angrerett så lever den tilbake om du ikke vil ha den allikevel. Anonymkode: 637eb...5a1 Det er ingen angrerett på spesialtilpassede varer. Jfr. Angrerettloven paragraf 22 bokstav e) Endret 29. juli 2018 av isw 9
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #16 Skrevet 29. juli 2018 1 minutt siden, EbbaGrønn skrev: Hvordan skjer det at man bommer så grundig? Lurer mest da jeg snart skal bestille ny sofa selv, og ser på noe i den prisklassen. Har tenåringsbarna og hytteferie, men kommer ikke til å ta meg råd til å bytte ut om det blir feil 😱 Jeg har gjort det selv en gang... Så kan bare svare for meg selv. Målene var dobbeltsjekket. Men da sofaen kom inn i rommet var proporsjonene helt feil. Du så ikke noe annet enn sofa. Så jeg har deretter faktisk spandert på meg interiørarkitekt ved større og dyrere endringer i huset. Det er en veldig lønnsom tusenlapp når møblene kommer og passer helt perfekt i størrelse, stil og farger. Mange butikker som selger i den prisklassen tilbyr gratis hjelp om det ender med kjøp. Anonymkode: 105cb...a4c 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #17 Skrevet 29. juli 2018 Hei. Takk for alle innspill. Forstår jeg ikke har angrerett, ble spesialbestillt, så det har man ikke angrerett på. Argumentasjonen min rundt feriepenger/budsjett...vet jo at det ikke kan sammenlignes. Poenget mitt til mannen var nok at verdien av sofaen er ikke så mye høyere enn det mange allikevel bruker på ferie, og vi har ingen ferieutgifter og har ikke det til vanlig, så selv om det ble bomkjøp så har vi ikke brukt så mye mer penger enn det som er vanlig (som innebærer at alle er fornøyd med ferien). Jeg vet vi taper penger, men mindre nå som sofaen er splitter ny enn om 2 år. Vi har nok sofaer på hyttene, og den vil i allefall ikke passe inn der. Forstår jeg burde tenkt bedre når jeg handlet, men bestemte oss litt raskt da det var salg.. Anonymkode: b0289...5f8
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #18 Skrevet 29. juli 2018 Hvis du skal selge så er det mye bedre å gjøre det nå. Anonymkode: fb6f4...7bd
Drakan Skrevet 29. juli 2018 #19 Skrevet 29. juli 2018 Hva med å få hjelp av en interiør designer, fremfor å bestile på måfå bare fordi den sofaen så så leker ut. Du kan jo ikke kjøpe ting på måfå om du ikke klarer å tenke hvordan rommet ser ut. 😕 Kan gjøre det jeg, send meg plan på hytten, så kan jeg designet det for en sum penger. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #20 Skrevet 29. juli 2018 Jeg brukte 50 000 på 1 ukes ferie all inklusive, men jeg angrer ikke på det i det hele tatt. Tvert i mot. Å kjøpe en sofa til samme pris, hadde jeg aldri gjort🤷🏼♀️ Anonymkode: 0ba7a...7f1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå