Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Kom inn på andrevalget mitt i hovedopptaket og takket samtidig ja til venteliste på førstevalget. Nå etter suppleringsopptaket gikk jeg fra nr. 5 til nr. 2 på ventelisten på førstevalget. 

MEN jeg har funnet ut at jeg vil gå andrevalget i stedet og overhodet ikke vil inn på førstevalg! Ser ikke ut som jeg får endret noe inne på søkesiden. 

Er det sånn at jeg nå mister plassen jeg vil ha hvis jeg plutselig skulle komme inn på førstevalg eller kan jeg velge? 

Hilsen redd jente 

Anonymkode: 19fe5...e9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan velge. Hvis du har komme inn på andrevalget så takker du ja til det og da skal det vel være I orden? 

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du får tilbud på førstevalget takker du bare nei til den, da beholder du andrevalgplassen din.

Anonymkode: f45bc...72f

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom du får tilbud på førstevalget takker du bare nei til den, da beholder du andrevalgplassen din.

Det er vel feil.

Anonymkode: 3ade5...a86

Skrevet

«Til nokre studium kan lærestadene etterfylle frå 4. august og utover. I etterfyllingsopptaka mistar du ikkje automatisk tidlegare tilbod du har takka ja til, viss du får nytt tilbod. Du kan altså velje mellom gammalt og nytt tilbod, men takkar du ja til det nye tilbodet, fell det gamle tilbodet automatisk vekk.

I etterfyllingsopptaka blir det berre lagt ut svar til dei som får nytt tilbod. Du må svare på tilbod i søknaden din.»

https://www.samordnaopptak.no/info/tidsfrister/4-august.html

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får du førstevalget og takker nei, står du uten skoleplass til høsten. Med engang du får førstevalget mister du andrevalget ditt.

Skrevet

Kan du ikke ringe skolen som du står på venteliste til í morgen tidlig og be dem þá deg av ventelisten? 

AnonymBruker
Skrevet

Ta her 

Var riktig som en skrev over her at ETTER suppleringsopptaket kan man velge mellom den plassen man har fått og den nye man eventuelt blir tilbudt, altså det som heter etterfyllingsopptak 😏 

Men jeg trengte ikke vente for fant til slutt en lenke inne på søknaden på samordna hvor det stod "velge å takke nei til tilbud/venteplass" eller noe sånt og der kunne jeg endre svar fra ja til nei på ventelisten. Så fikk velkommen til studie mail i dag på den jeg ville, så fornøyd 🤩

Anonymkode: 19fe5...e9d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Sannaxi skrev:

Får du førstevalget og takker nei, står du uten skoleplass til høsten. Med engang du får førstevalget mister du andrevalget ditt.

Dette er feil, og riktig svar hadde allerede kommet da du svarte. Det er litt dårlig gjort å svare på så alvorlige spørsmål uten å vite at du har rett.

Anonymkode: 01551...723

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er feil, og riktig svar hadde allerede kommet da du svarte. Det er litt dårlig gjort å svare på så alvorlige spørsmål uten å vite at du har rett.

Anonymkode: 01551...723

Slike spørsmål får du som regel konkrete svar på inne på SO. Siden det er så viktig ville jeg heller lett bedre inne på SO eller ringt til dem, ikke tatt det her inne på KG. Må jo nesten regne med at ikke alle vet alt, men prøver å hjelpe. Eventuelt brukt google. 

Men jaja, bra du fant svaret.

Anonymkode: 0478c...989

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Sannaxi skrev:

Dette er helt feil. 

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slike spørsmål får du som regel konkrete svar på inne på SO. Siden det er så viktig ville jeg heller lett bedre inne på SO eller ringt til dem, ikke tatt det her inne på KG. Må jo nesten regne med at ikke alle vet alt, men prøver å hjelpe. Eventuelt brukt google. 

Men jaja, bra du fant svaret.

Anonymkode: 0478c...989

Det er ikke TS du svarer. Uansett er jeg enig i at man må være forsiktig å uttale seg så bastant når man ikke vet hva man snakker om. TS ville nok ikke ha tatt hva én tilfeldig forumbruker skriver for god fisk når brukeren er den eneste som skriver det, men samtidig er det nå veldig unødvendig da det kan skape litt ville tanker og bekymringer i øyeblikket. 

Anonymkode: 3d58a...b42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...