Shines Skrevet 29. juli 2018 #1 Skrevet 29. juli 2018 (endret) Hei. Jeg fødte for snart 6 uker siden, renselsen varte i ca 4 uker med ferskt blod dag nr 10. Resten av tiden var det bare brunt. Hadde et opphold på 1 uke, men for 3 dager siden startet en kraftig blødning som har blitt kraftigere hver dag. Nå er det så ille at på 30 minutter blør jeg gjennom et nattbind. Det renner hver gang jeg reiser meg opp og det er klumper i blodet. Tenkte å ringe føden i kveld, men har ikke mulighet til å komme meg nedover enda, så må derfor vente til samboeren kommer hjem ikveld. Lurer derfor på om noen vet hva det kan være, for det kan umulig være normalt? Oppdatering: Har snakket med føden, fikk ikke svar på hva det kunne være. Måtte ringe 113 om jeg følte ubehag, om ikke måtte jeg vente til morgen med å bli undersøkt. Så mitt spørsmål står fortsatt, noen som vet va det kan være? Spørr ikke om meningen til folk, spør etter folk med lignende erfaring som kanskje er mer behjelpelig enn føden. Endret 29. juli 2018 av Shines .
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #2 Skrevet 29. juli 2018 Tør ikke å svare på om det er normalt, men vet at skorpen fra morkaken ofte løsner ca 6 uker etter fødsel Men ring og hør du Anonymkode: 39ef0...940
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #3 Skrevet 29. juli 2018 Ring med en gang du. Jeg tror ikke du skal blø så mye. Mener de det er alvorlig sender de bil eller betaler taxi for deg. Anonymkode: a658f...739 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #4 Skrevet 29. juli 2018 57 minutter siden, Shines skrev: Hei. Jeg fødte for snart 6 uker siden, renselsen varte i ca 4 uker med ferskt blod dag nr 10. Resten av tiden var det bare brunt. Hadde et opphold på 1 uke, men for 3 dager siden startet en kraftig blødning som har blitt kraftigere hver dag. Nå er det så ille at på 30 minutter blør jeg gjennom et nattbind. Det renner hver gang jeg reiser meg opp og det er klumper i blodet. Tenkte å ringe føden i kveld, men har ikke mulighet til å komme meg nedover enda, så må derfor vente til samboeren kommer hjem ikveld. Lurer derfor på om noen vet hva det kan være, for det kan umulig være normalt? Når du blør så vidt mye, så sitter du verken på nettet og ber om råd, eller venter til i kveld. Føden er ikke rette stedet å ringe, du ringer lokal legevakt på nasjonalt nummer 116 117, nå. Har du i tillegg ansvar for et spebarn, og i denne varmen, så venter du ikke ett sekund mer med å be om hjelp. Anonymkode: 10cf6...065 6
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #5 Skrevet 29. juli 2018 Du mister for mye blod. Du skal kontakte lege dersom du blør mer enn ett nattbind i timen. Dra på legevakt eller ring sykehuset direkte. Anonymkode: a6bc5...e8c 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #6 Skrevet 29. juli 2018 Ring føden! Jeg fikk en sånn blødning på dag 12 etter fødsel. Det er da denne skorpen på livmor pleier å løsne. Tenkte ikke mer over det før jeg våkna opp på natta med senga full av blod! Det ble blålys og sirener inn til sykehuset. Jeg hadde rester av morkake inni meg enda og holdt på å blø ihjel. Jeg ble send rett på utskraping når jeg kom på sykehuset. Hadde en blodprosent på 4,7 dagen etter. Anonymkode: f175c...e09 1
Shines Skrevet 29. juli 2018 Forfatter #7 Skrevet 29. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ring føden! Jeg fikk en sånn blødning på dag 12 etter fødsel. Det er da denne skorpen på livmor pleier å løsne. Tenkte ikke mer over det før jeg våkna opp på natta med senga full av blod! Det ble blålys og sirener inn til sykehuset. Jeg hadde rester av morkake inni meg enda og holdt på å blø ihjel. Jeg ble send rett på utskraping når jeg kom på sykehuset. Hadde en blodprosent på 4,7 dagen etter. Anonymkode: f175c...e09 Men er det normalt at det kan skje så mange uker etter? For dag 10 etter fødsel kom det friskt blod og klumper, det varte i 3 dager så kun brunt igjen.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #8 Skrevet 29. juli 2018 11 minutter siden, Shines skrev: Men er det normalt at det kan skje så mange uker etter? For dag 10 etter fødsel kom det friskt blod og klumper, det varte i 3 dager så kun brunt igjen. Jeg sliter med å ta deg seriøst når du sitter fortsatt på nettet og spør, fremfor å spørre helseperaonell om det du tydelig trenger hjelp med. Anonymkode: 10cf6...065 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #9 Skrevet 29. juli 2018 Noen ganger kan jeg ikke forstå hvordan mennesker tenker. Der sitter du, på nettet og spør fremmede om råd, som i tillegg ikke er helsepersonell, i stedet for å ringe et legevakt eller sykehus. Klarer heller ikke ta deg seriøs nok. Når du blør såpass mye som du sier du gjør, vil du snart mangle blod. Og du sitter der med en baby?? Tenk på om noe skjer, hva med baby da? Mannen din får komme seg hjem fra jobb. Anonymkode: 6cb75...d76 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #10 Skrevet 29. juli 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen ganger kan jeg ikke forstå hvordan mennesker tenker. Der sitter du, på nettet og spør fremmede om råd, som i tillegg ikke er helsepersonell, i stedet for å ringe et legevakt eller sykehus. Klarer heller ikke ta deg seriøs nok. Når du blør såpass mye som du sier du gjør, vil du snart mangle blod. Og du sitter der med en baby?? Tenk på om noe skjer, hva med baby da? Mannen din får komme seg hjem fra jobb. Anonymkode: 6cb75...d76 Babyen er sammen med bestemoren sin, og jeg har snakket med helsepersonell. De hadde ingen svar over telefon, og jeg får ikke undersøkes før i morgen med mindre jeg får hjertebank eller blir svimmel, da skulle jeg ringe 113. Mitt spørsmål var om noen kunne vite va dette var, eller har opplevd det samme siden helsepersonelle ikke ga meg svar på det. Anonymkode: 75260...32d
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #11 Skrevet 29. juli 2018 Tenkte det kunne være mensen som hadde kommet tilbake, men det høres jo litt vel heftig ut! Jeg tror jeg hadde tatt meg en tur på legevakta i kveld uansett, høres skummelt ut om det ikke gir seg og du legger deg.. Lykke til og god bedring, krysser fingrene for at det er mens og allerede er på vei til å gi seg😊 Anonymkode: fbc75...906 1
Edie Skrevet 30. juli 2018 #12 Skrevet 30. juli 2018 Minner om muligheten for å stille spørsmål gratis til gynekologekspert: Edie,adm.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #13 Skrevet 4. august 2024 On 7/29/2018 at 3:34 PM, AnonymBruker said: Tør ikke å svare på om det er normalt, men vet at skorpen fra morkaken ofte løsner ca 6 uker etter fødsel Men ring og hør du Anonymkode: 39ef0...940 Så lenge etter? Trodde det var ofte 1–2 uker etter Fødsel? Anonymkode: 5aefb...4a3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #14 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så lenge etter? Trodde det var ofte 1–2 uker etter Fødsel? Anonymkode: 5aefb...4a3 Holder det ikke å ha de to andre trådene om sårskorpen? Anonymkode: 43265...05b
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #15 Skrevet 4. august 2024 15 minutter siden, AnonymBruker said: Holder det ikke å ha de to andre trådene om sårskorpen? Anonymkode: 43265...05b Nei, synes fortsatt det er litt lite informasjon om dette, så derfor søkte jeg opp eldre tråder. Anonymkode: 5aefb...4a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå