*AM* Skrevet 9. mars 2005 #1 Skrevet 9. mars 2005 Jeg er lei av den vanlige brødskiven med servlat, skinke eller ost. Noen andre som har noen kreative forslag til pålegg, også noe som er godt for en treåring
Gjest onyx, i.i. Skrevet 9. mars 2005 #2 Skrevet 9. mars 2005 hjemmelagde påleggsalater er kjempegody og enkelt! Lagde tunfisksalat idag, nam:) 1 boks tunfisk 1 stilk stangselleri 1 vårløk litt bladpersille 3 ss søt chilisaus 2 ss majones hadde tunfisken i en stor bolle, hakket grønnsaker fint og blandet med tunfisken. Hadde i chilisaus og masjoner, blandet godt. ferdig:) Kan varieres i det uendelige med forkjellige grønnsaker, krydder, kyllig, skinke, røkt makrell etc.
Amanja Skrevet 9. mars 2005 #3 Skrevet 9. mars 2005 Eggesalat! lett å lage og smaker nydelig.. kan brukes alene på brødet eller sammen med kjøttpålegg, grønnsaker osv. Jeg pleier å lage masse, det holder seg godt i kjøleskapet noen dager..ellers går det jo an å halvere oppskriften.. 9 egg (hardokte, deles på kryss og tvers med eggedeler) 1 pose majones litt salt litt hvit pepper litt sitronsaft (eventuelt noen reker) rør sammen - ferdig:-) (oppbevares helst i plastbokser i kjøleskapet..)
Arkana Skrevet 9. mars 2005 #4 Skrevet 9. mars 2005 * Kyllingsalat (kylling, løk, mais og majones) * omelett * egg og tomat * postei, løk, bacon, sylteagurker og rødbeter * smøreost, agurk, tomat, salt/pepper * egg og salami * ostesmørbrød
Gjest piaf Skrevet 9. mars 2005 #5 Skrevet 9. mars 2005 Jeg hadde følgende pålegg til lunsj idag: Rød ekebladsalat, ruccola, kokt egg, kaviar og kvernet pepper. Lenge siden jeg spiste kaviar sist - det var godt!
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2005 #6 Skrevet 9. mars 2005 Eggesalat! lett å lage og smaker nydelig.. kan brukes alene på brødet eller sammen med kjøttpålegg, grønnsaker osv. Jeg pleier å lage masse, det holder seg godt i kjøleskapet noen dager..ellers går det jo an å halvere oppskriften.. 9 egg (hardokte, deles på kryss og tvers med eggedeler) 1 pose majones litt salt litt hvit pepper litt sitronsaft (eventuelt noen reker) rør sammen - ferdig:-) (oppbevares helst i plastbokser i kjøleskapet..) I min variant av denne har jeg i tillegg til salt og pepper i ca 4-5 ss hakket purre til en oppskrift med 5 egg. Altså ca 1 ss purre pr egg. Jeg blander i så mye majones at konsistensen blir som i italiensk salat. Jeg bruker forresten svart pepper. Anbefales, men bør nytes i moderate mengder da dette er energirikt.
Elbereth Skrevet 10. mars 2005 #7 Skrevet 10. mars 2005 - Kjøttrull fra Thulefjord. Bare MÅ smakes - Makrell i tomat med purre og tomatskiver - Leverpostei (mange gode varianter fra Gilde, og så klassiker'n fra Stabburet) med litt salat og vårløk/purre eller rødbeter/sylteagurk - Ridderost med paprika eller druer - Røkelaks - Krydder-sursild - Tomatskiver, salat, rødløk og litt fetaost, salt og pepper Mmm, mine favoritter i alle fall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå