Gå til innhold

kunne fått stor leilighet til 6,5 mill, men ender opp med en mindre til 3 mill..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann! :)

Hvordan hadde du følt det hvis typen/dama hadde sittet på en leilighet til 3,5 mill med litt resterende lån som hun ikke vil selge, men leie ut. Det at hun har litt lån på denne gjør at dere ikke kan kjøpe for like mye som hvis hun ikke hadde hatt den. Ergo ender dere opp med å kanskje få en liten leilighet til 3 mill istedenfor en lekker, stor leilighet til 6-6,5 mill. Kanskje dere ender opp med å bo i et trist rekkehus i fremtiden istedenfor et stort hus i hjembyen. Hadde du godtatt dette?

Anonymkode: 3103a...e6e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde i hvert fall ikke godtatt at kjæresten min hadde blitt sur fordi jeg ikke ville selge leiligheten min. 

Jeg syns det er smart av dama å beholde leiligheten og heller leie den ut. 

Det går fint an å finne noe til 3 mill som ikke er trist. Det er dine tanker om det som avgjør om det er trist eller bra. Og jeg syns det virker som du bare er misunnelig fordi kjæresten din eier noe fra før og ikke du. Kan ta feil, men det er det inntrykket jeg sitter igjen med etter det lille innlegget ditt.

Og en dag er lånet hennes betalt ut og hun får kun leieinntekter. Da kan dere kjøpe noe dyrere. 

Anonymkode: d3b4f...fee

• Liker 36
Skrevet

Ja, det hadde jeg. :)  

For jeg hadde heller ikke solgt min hvis jeg hadde vært så dum at jeg ville gått inn i et nytt samboer forhold. 

• Liker 5
Skrevet

Men nå stiller dere kanskje likt ved lån til ny leilighet? Jeg skjønner godt at dama ikke vil spytte inn 3 mill i en leilighet dere kjøper sammen dersom du har mye mindre... 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere bare kan kjøpe til 3 mill til sammen, med bare litt lån igjen på den andre leiligheten, høres det jo ikke ut som dere ville eid 50/50 ved kjøp av en leilighet til 6 mill. Det høres jo ut som om det er kjæresten din som har mest, og du vil bare være med på godene. Utfra hva du beskriver, høres det ut som du kan bidra med 1,5- 2 mill. Hvorfor skal du da få bo i en leilighet til 6- 6,5 mill?

Anonymkode: ef866...5e5

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Om jeg hadde godtatt å bo i rekkehus? Eller om jeg hadde godtatt at partner eier en bolig? 

Tuller du? 

Anonymkode: 0f7a0...327

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde i hvert fall ikke godtatt at kjæresten min hadde blitt sur fordi jeg ikke ville selge leiligheten min. 

Jeg syns det er smart av dama å beholde leiligheten og heller leie den ut. 

Det går fint an å finne noe til 3 mill som ikke er trist. Det er dine tanker om det som avgjør om det er trist eller bra. Og jeg syns det virker som du bare er misunnelig fordi kjæresten din eier noe fra før og ikke du. Kan ta feil, men det er det inntrykket jeg sitter igjen med etter det lille innlegget ditt.

Og en dag er lånet hennes betalt ut og hun får kun leieinntekter. Da kan dere kjøpe noe dyrere. 

Det er jeg som eier :) Bare lurer på hvilke tanker folk har rundt det

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da håper jeg du tenker deg om to ganger hvis din potensielle samboer reagerer på at du ikke har lyst til å selge. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Samboern min leier ut sin, jeg har solgt min og kjøpt ny som vi snart skal flytte inn i. Hadde foretrukket at han solgte sin så vi hadde hatt lavere lån. For leieinntekten på hans dekker så vidt over nedbetaling av lån og skatten på leieinntekt 

Anonymkode: a1c94...107

AnonymBruker
Skrevet

Alle bør jo beholde sin egen leilighet hvis de blir samboer. For forholdet blir jo slutt en dag og da er det mye styr med å flytte, kjøpe nye møbler etc. 

Anonymkode: d34ee...193

• Liker 3
Gjest HerrBæsjerumpehull
Skrevet

Syns generelt det er en uting å forsøke å grafse til seg andres eiendeler. 

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samboern min leier ut sin, jeg har solgt min og kjøpt ny som vi snart skal flytte inn i. Hadde foretrukket at han solgte sin så vi hadde hatt lavere lån. For leieinntekten på hans dekker så vidt over nedbetaling av lån og skatten på leieinntekt 

Kanskje han vil sikre seg hvis det blir slutt?;s 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og kanskje hun vil sikre seg. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge man betaler halvparten hver av den boligen man kjøper sammen. Så spiller det ingen rolle, om en har en egen leilighet til utleie. Men det blir noe annet, hvis den som vil beholde leiligheten sin, ikke kan bidra med like mye.

Anonymkode: 4c0fa...866

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1 minutt siden, FrøkenMånestråle skrev:

Og kanskje hun vil sikre seg. :) 

Blir det slutt så får en av oss kjøpe ut den andre. Hadde jo vært mye bedre å halvere levekostnadene våre synes jeg. Nå eier vi jo hver vår leilighet. Han betaler halvparten av bokostnadene der vi skal bo, så han betaler jo ned på mitt lån, som ikke akkurat er å sikre seg hvis det blir slutt. (Jeg gjorde det samme når jeg bodde i hans leilighet btw. Vet at det er et stort nei-nei her på kg)

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Heisann! :)

Hvordan hadde du følt det hvis typen/dama hadde sittet på en leilighet til 3,5 mill med litt resterende lån som hun ikke vil selge, men leie ut. Det at hun har litt lån på denne gjør at dere ikke kan kjøpe for like mye som hvis hun ikke hadde hatt den. Ergo ender dere opp med å kanskje få en liten leilighet til 3 mill istedenfor en lekker, stor leilighet til 6-6,5 mill. Kanskje dere ender opp med å bo i et trist rekkehus i fremtiden istedenfor et stort hus i hjembyen. Hadde du godtatt dette?

Det er ikke "litt resterende lån" du snakker om dersom "litt resterende lån" utgjør differansen mellom bosted til 6 - 6,5 mill og bosted til 3 mill.

Da betyr det at typen/dama har sånn omtrent 3 mill i "litt resterende lån".

Det er kanskje "litt" for deg, men ikke for meg.

Om typen/dama hadde ment at 3 mill i lån var "litt" så ville jeg vurdert forholdet en gang til gitt.

Utenom det så er det alltid smart å snakke sammen for å finne en enighet om hvor man ønsker å bo, og max. lånebeløp man ønsker å bruke.

Anonymkode: c3a88...3d3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor begrenser det? 

Parten som ikke eier fra før kan ikke kreve at den som eier fra før kan gå inn med større eierandel. Parten som ikke eier fra før kan (og bør) gå fullt inn i ny bolig, eventuelt med høyere eierandel. 

Anonymkode: 24060...995

• Liker 1
Skrevet

Det er bedre å skaffe seg noe passiv inntekt via utleie og heller avvente den luksus livsstilen til man har råd til det ;)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Svaret mitt er det samme. Det er smart å holde på den leiligheten og leie den ut og så får du og kjæresten kjøpe noe som er litt mindre en periode. 

Og når du har betalt ut lånet så har du fine leieinntekter.

Og - det er da din kjærestes tanker som avgjør om det er trist eller fint å bo i en rekkehusleilighet eller en mindre leilighet vs. en stor leilighet eller hus. :) 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke "litt resterende lån" du snakker om dersom "litt resterende lån" utgjør differansen mellom bosted til 6 - 6,5 mill og bosted til 3 mill.

Da betyr det at typen/dama har sånn omtrent 3 mill i "litt resterende lån".

Det er kanskje "litt" for deg, men ikke for meg.

Om typen/dama hadde ment at 3 mill i lån var "litt" så ville jeg vurdert forholdet en gang til gitt.

Utenom det så er det alltid smart å snakke sammen for å finne en enighet om hvor man ønsker å bo, og max. lånebeløp man ønsker å bruke.

Anonymkode: c3a88...3d3

Ts er forøvrig den med leilighet fra før, har det kommet fram. Og du har misforstått, problemet er ikke at Ts har for mye lån igjen på leiligheten. Det er jo den andre i forholdet som ikke har råd til å eie halvparten av en leilighet til 6- 6,5 mill. Hvis Ts selger sin nesten nedbetalte leilighet, så får de til sammen råd til en leilighet til 6- 6,5 mill. Uten at Ts gjør dette, har de råd til en leilighet på 3 mill.Det vil si noe sånt som at Ts' kjæreste er god for 1,5 mill(inkludert lån.)

Anonymkode: ef866...5e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...