Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i så dårlig humør om dagen. Føler meg orntlig deprimert. Har ikke lyst til noe. Vil ikke spise, vil ikke legge meg om kvelden, vil ikke stå opp om morran, vil ikke dra noen plass, vil være hjemme men likevel ikke.

Er redd for at jeg skal bli rastløs og bryte ut av forholdet. Må gjøre no annet enn å bare være lamme kjæresten min for ellers VET jeg at jeg blir rastløs. Har ikke behov for å være sammen med andre men jeg må det for min egen del. Vet ikke hvor jeg skal begynne...

Har lite venner, og de jeg har, har jeg vanskelig for å ta opp kontakten meg igjen. Har lyst å trene, komme i form, men har ingen å trene lamme.

Alle er gravide... Ei god venninde, dama til x'n, 3 søskenebarn og svigersøster venter nr 2 på 2 år, men ikke jeg... Jeg blir ikke gravid. Jeg sitter her som en annen fjott og føler ikke jeg har utrettet noe i livet mitt.

Har ikke fullført noe. Tre bortkastede år på videregående.. Ikke studiekompetanse. Tre år med web utdanning der et år er bestått!! Hva er det med meg?

Hvorfor kan jeg ikke fullføre noe jeg har begynt på?

Jeg blir lei underveis og INGENTING er nok motivasjon for meg. Gir opp for fort. Bodde i Stavanger i 4 mnd, men flyttet hjem fordi jeg savna kjæresten min, fikk drømmejobben, men sa opp fordi det blei motgang. Så nå sitter jeg her 26 år gammel og har ikke utrettet noe i livet mitt. Alt jeg har, har jeg fått servert på sølvfat. Alt uten motgang, uten å jobbe for det. Bortskjemt.. Det er det jeg er. Er redd for motgang... Hadde alt for mye av det før og vil ikke tilbake dit. Derfor gir jeg opp når jeg får motgang.

Tenker så mye for tiden. På barndommen med alle de gode minnene og at jeg aldri mer skal få oppleve at mor pakker meg inn i et stikkende ullpledd med dyne over og aftenbøn. Stå opp om morran dagen etter å lukte den deilige lukten av nykokt kaffe og spise sirupskake med brunost og drikke Oboy. Deilige minner som gjør meg trist.

Vet ikke hvor jeg vil med dette. Måtte bare lufte hodet mitt litt.. er så fortvilt! :cry:

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

:klem:

Du føler nok at alt er motgang og negativt nå..

Men det blir nok bedre! prøv å tenk på det positive i livet ditt. Ta kontakt med venner, selv om det kjennes vanskelig. Bare DU kan bryte ut av den vonde sirkelen..

Du har sikkert bare en vanskelig periode akkuratt nå.

Skrevet

Takk for klemmen!

Jeg vet det er bare meg som kan bryte ut av den vanskelige sirkelen, men vet ikke hvor jeg skal begynne...

Gjest gjesta
Skrevet

Sliter du med å få jobb? Søk på andre ting også. Evt be om praksisplass. Jeg vet hvor vanskelig det er, jeg er utdannet grafisk designer. Jeg var deppa i en periode, men kom meg ut av det, for det går bare utover meg selv. Jeg er arbeidsledig ennå, men søker på masse hver dag. Skal på intervju snart. Og bare det å få tlf at du skal på intervju, pigger deg sikkert opp! Og det vil skje en dag :)

Begynn med å gå litt turer hver dag.. Det gjør at du blir i bedre humør, jeg lover! :)

Ring en venninne, eller send sms. Ta en tur på kafe, for det hjelper sikkert å komme ut blant folk. Du blir nok bare deppa hvis du sitter inne i leiligheten...

Ta noen øl/vin (hvis du drikker) og god middag en kveld med kjæresten & hør på musikk og kos dere.

Det er så mye positivt i dette livet, og jeg unner deg ikke å være deppa.. det er det verste som fins.. Men som sagt, jeg tror bare det er en litt kjip periode du er i nå. Tenk når sommeren kommer, da hjelper sikkert bare sola og varmen på humøret. Påvirker meg positivt vertfall! masse klemmer!

Skrevet

Jeg har ikke lyst til å jobbe... Har lyst til å være hjemme med hundene. Gidder ikke søke jobb. Jeg og samboeren min driver eget firma på fritiden og planen er at vi skal starte egen butikk. Men med egen butikk, kommer alt ansvaret, og det vet jeg ikke om jeg er klar for.

Jeg er ute hver dag med hundene, men nå når det har vært så kaldt har jeg holdt meg mest mulig inne. Det er også begrenset hvor mye kulde de to små kan tåle :wink:

Skal prøve å se framover.. mot sommeren som jeg gleder meg enormt til. Jeg ELSKER sommeren... Lange turer, hytteturer... Koselig!

Skal titte litt på den linken du sendte meg!

Takk for at du har tatt deg tid til å svare på innlegget mitt! :klem:

Gjest Gjesta
Skrevet
Jeg sitter her som en annen fjott og føler ikke jeg har utrettet noe i livet mitt.

Har ikke fullført noe. Tre bortkastede år på videregående.. Ikke studiekompetanse. Tre år med web utdanning der et år er bestått!!

Er ikke helt enig her jeg. Etter å ha sett på hjemmesiden din synes jeg virkelig du har noe å fare med for dette er jo tydeligvis noe du kan.

Synes den var kjempe lekker og likte spesielt godt bildene du har tatt.

De var kjempe fine :-D

Har du fått noe hjelp, snakket med noen om depresjonen din? For det virker som om du er/er på vei til å bli det, at det ikke er vanlig tristhet du sliter med.

Jeg har selv vært deprimert og langt nede et års tid og kom meg gjennom det på egen hånd.

Men hadde jeg skulle gått gjennom det en gang til hadde jeg definitivt oppsøkt noe jeg kunne snakket skikkelig med, fått luftet tankene ordentlig og kanskje fått et nytt perspektiv på det som så vanskelig ut da.

Jeg skjønner at det er vanskelig for deg å komme deg ut blandt folk, men tro meg, du har så godt av det. Ingen ting blir bedre av å sitte innendørs med egne tanker.

Og som Lady76 sier, gå deg en tur. Snakk med kjæresten om det og vær åpen om at du har det trasig.

Det høres ut som en klisje, men av motgang blir man sterk. Snakker av ærfaring :dagensrose:

Gjest Anonymous
Skrevet

Vanskelig å komme seg ut av en slik vond sirkel, ja og lett for andre å si at du må tenke positivt.

Vil råde deg til å tenke i bitte bitte små steg. Lag ultra små mål for selv de minste detajler. At du er ute på tur med hundene er en god start!!

Det viktigste er at du setter deg små mål som du vet du klarer å nå. Etterhvert som du når målsetningene dine, kan du lage større og mer langsiktige planer.

Mål for i morgen: stå opp, spise et knekkebrød til frokost, lufte hundene, lage logo til butikken. Klarer du 3 av 4 har du vært kjempeflink og er på god vei.

Gjest gjesta
Skrevet

Utrolig søt hund på hjemmesiden!

Jeg og sambo vil kjøpe hund etterhvert.

Hvordan er den dere har? Trenger den mye mosjon,

og ellers, er den rolig & kosete?

Lykke til vennen!

Det går bra skal du se :)

Skrevet
Er ikke helt enig her jeg. Etter å ha sett på hjemmesiden din synes jeg virkelig du har noe å fare med for dette er jo tydeligvis noe du kan.  

Synes den var kjempe lekker og likte spesielt godt bildene du har tatt.

De var kjempe fine  :-D  

Takk Alwa :D Jeg elsker å holde på med hjemmesidene mine, men som alt annet, så går jeg lei. Det er helt typisk meg. Jeg får noe for meg, blir helt fullstendig hekta for så å miste interessen helt.

Jeg har ikke pratet med noen andre enn kjæresten min om dette som raserer hodet mitt nå, og føler ikke jeg har behov for det heller. Det går sikkert over snart.

Det føles bare så umulig nå ... Bare så mange tanker om livet og alt. Føler på en måte at tiden renner fra meg.

De siste fem årene har liksom rast avgårde og etterlatt et stort hull der jeg husker ganske lite. Kan ha noe med å gjøre at jeg brukte mye dop i tre år. Jeg angrer ikke, men kunne selvsagt brukt tiden min på andre ting.

Nå ble det bare rot her.. hehe

Tusen takk for rosen Alwa, og takk for at du tok deg tid å skrive noen ord til meg. :klem:

Skrevet
Utrolig søt hund på hjemmesiden!

Jeg og sambo vil kjøpe hund etterhvert.

Hvordan er den dere har? Trenger den mye mosjon,

og ellers, er den rolig & kosete?

Lykke til vennen!

Det går bra skal du se :)

Vi har to Jack Russell Terriere. Timmy (den eldste) er en helt hærlig hund. Så unik at det finnes ingen liknende!

Så har vi Tiril som jeg hentet i Danmark for snart to mnd siden. Er hærlig hun også, men kan ingenting... Hun kan så vidt sitte, så vi må nok trene en del med henne.

JRT er ganske så krevende hunder. Mange mener at disse ikke er for førstegangs hundeeiere, men det er bare tull. Så lenge man oppdrar riktig, kan man ha hvilken som helst hund. De trenger rimelig mye mosjon, er rolige inne og elsker kos! Det er tøffe hunder som elsker utfordringer. Anbefales på det sterkeste!!

Gjest gjesta
Skrevet

Da skal jeg vurdere å kjøpe en sånn! Skal lese mer om de på nettet. :) Håper ting ordner seg for deg!

Gjest Anonymous
Skrevet

Litt på siden... .JRT er fantastiske dyr, men jeg vil faktisk advare førstegangseiere å anskaffe seg en slik en. I det hele tatt mener jeg at terrier- rasene krever eiere som har erfaring med hunder.

Vil kanskje anbefale bichon frise eller en (tib.) spaniel for førstegangseiere.

Skrevet
Litt på siden... .JRT er fantastiske dyr, men jeg vil faktisk advare førstegangseiere å anskaffe seg en slik en. I det hele tatt mener jeg at terrier- rasene krever eiere som har erfaring med hunder.  

Vil kanskje anbefale bichon frise eller en (tib.) spaniel for førstegangseiere.

Hverken jeg eller sambo har hatt egen hund før, men oppvokst med hunder. Og vi er veldig uenig i dette med førstegangseiere.

Jeg kunne ALDRI i livet tenkt meg en bichon eller tipetansk teppetisser. Synes dette er udugelige hunder, men det er meg...

Skrevet
Da skal jeg vurdere å kjøpe en sånn! Skal lese mer om de på nettet. :) Håper ting ordner seg for deg!

Det ordner seg garantert! Takk for mange gode råd Lady ;)

En :dagensrose: til deg!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hverken jeg eller sambo har hatt egen hund før, men oppvokst med hunder. Og vi er veldig uenig i dette med førstegangseiere.

Jeg kunne ALDRI i livet tenkt meg en bichon eller tipetansk teppetisser. Synes dette er udugelige hunder, men det er meg...

Hvis dere begge er oppvokst med hunder, har dere jo en viss erfaring. Som du selv sier JR er veldig krevende hunder som elsker/ trenger utfordringer.

Skjønner ikke hvorfor du skriver at spaniel er teppetissere. Om en hund tisser inne, er det eieren sin skyld. Har ikke noe med rasen å gjøre det da........

Skrevet

:hoho::hoho:

Du forsto visst ikke spøken....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...