sadia Skrevet 29. juli 2018 #1 Skrevet 29. juli 2018 Hei jeg er høygravid og har risikofylt svangerskap. Mannen min måtte på jobbreise for hele 3 uker. Han ville avlyse reisen pga meg...men det var umulig for han. Så han måtte dra. Han ba min søster komme over til meg siden mannen min ville ikke at jeg skal være helt aleine nå som jeg er høygravid. Søstera mi kom til meg samme dag mannen min dro det var 15 juli. hun har et barn som er 2.5 år gammel. Det er slik at hun er vant til å gi barnet alt mulig rart i hånda av matvarer. Barnet hennes går rundt med mat i hånda. Det er greit at barnet spiser faste ting i sofaen eller kanskje fly rundt med mat noen ganger. Men det som er litt oljete matvarer for eksempel pannekaker..pommesfrites...nuggets osv burde spises ved spisebordet. Barnet hennes går rundt med vann flaske eller saft rundt i stua og kaster dråper her og der. Og for 2-3 måneder siden startet barnet hennes med do trening. Det har gått nesten bra så langt. Det gikk bra de første 2 ukene hun var her. Men nå siden 2-3 dager så har ikke barnet noe særlig kontroll på seg. Han tisser noen dråper i buksa før han sier ifra. Det er parkett i hele leiligheten og det er ingen problem hvis han tisser på gulvet. Det er bare å tørke opp men jeg er litt redd hvis han tisser på teppe som er i stua eller på sofaen. Min søster er veldig irritert på hvorfor jeg har slike regler hjemme. Hun sier til meg at bare vent å se når barnet ditt starter med fast føde så vil du se hvor vanskelig det er å la barnet sitte ved spisebordet. Men etter den tisse episoden så er hun sint på meg fordi jeg sa at barnet har ikke kontroll på seg nå og jeg redd for at han tisser på sofa eller på teppe i stua...nå har hun pakket tingene og er klar til å dra hjem selvom det fortsatt er noen dager igjen til mannen min kommer hjem... Har jeg sagt noe feil til henne? Ellers er stua mi full av lekene til barnet hennes. Jeg har aldri sagt noe om det. Barn får selvfølgelig lov til å leke men når det gjelder spising eller tissing så må man være litt forsiktig 1
Gjest Stella Rose Skrevet 29. juli 2018 #2 Skrevet 29. juli 2018 Ditt hus, dine regler, godtar hun ikke det, la henne furte og reise.
sadia Skrevet 29. juli 2018 Forfatter #3 Skrevet 29. juli 2018 (endret) Vil høre flere meninger? Jeg får enslags skyldfølelse nå..at kanskje det er jeg som er alt for streng... Er jeg det? Jeg sitter her og gråter siden søstera mi var snill som kom for meg men nå drar hun pga at jeg har strenge regler når det gjelder spising Ts Endret 29. juli 2018 av sadia
Sillyline Skrevet 29. juli 2018 #4 Skrevet 29. juli 2018 Nei, du har ikke sagt noe feil. Skjønner ikke at hun ble fornærmet over akkurat dét. 2
Gjest Bøff Eløff Skrevet 29. juli 2018 #5 Skrevet 29. juli 2018 Må du virkelig å ha barnevakt? La henne reise.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #6 Skrevet 29. juli 2018 Det er normalt med faste måltider - og direkte usunt å la barnet labbe rundt med mat i hendene til enhver tid! Det er fullstendig innafor å tilbringe måltider ved spisebordet SAMMEN med voksne, og da er det heller ikke noe problem å holde barnet der. Blir de satt der alene, vil de naturlig nok ikke! Vann på spillproof kopp er da ikke noe problem. Saft og kontinuerlig mat ødelegger tenner! Faste rutiner gjør det også mye enklere med dotrening og all annen atferd som skal tillæres. Høres ut som det er mere stress med søsterselskap enn å være alene... Lykke til med fødsel 😊 Hilsen trebarnsmor 😊 Anonymkode: c9765...81a 2
Glitnir Skrevet 29. juli 2018 #7 Skrevet 29. juli 2018 Tja, i utgangspunktet enig i «Ditt hus, dine regler». Og reglene dine er helt fornuftige. Men - siden søsteren din nå er der for din skyld siden du trenger det bør hun vel få litt mer slack. 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #8 Skrevet 29. juli 2018 Syntes ikke du er ufornuftig, men en ting skal du vite - barn som prøver å slutte med bleie har faktisk liten kontroll på når noe kommer ut, uhell kan skje. Hadde vært like frustrert som deg, om det gjaldt mitt teppe eller min sofa, men det er jo et lite barn det er snakk om. Nei, han har faktisk nesten ingen kontroll, det er jo derfor de prøver å lære h*n å gå på do? Anonymkode: d9ac2...904 1
sadia Skrevet 29. juli 2018 Forfatter #9 Skrevet 29. juli 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syntes ikke du er ufornuftig, men en ting skal du vite - barn som prøver å slutte med bleie har faktisk liten kontroll på når noe kommer ut, uhell kan skje. Hadde vært like frustrert som deg, om det gjaldt mitt teppe eller min sofa, men det er jo et lite barn det er snakk om. Nei, han har faktisk nesten ingen kontroll, det er jo derfor de prøver å lære h*n å gå på do? Anonymkode: d9ac2...904 Det forstår jeg selvfølgelig. Men hun kunne sagt til meg så vi kunne foreksempel fjerne tepper for noen dager.. eller at det går ann å bruke tisselaken der barnet sover. Noe hun ikke gjør...så kjenner jeg blir litt furustrert 1
Veslefrikk Skrevet 29. juli 2018 #10 Skrevet 29. juli 2018 4 timer siden, sadia skrev: Hei jeg er høygravid og har risikofylt svangerskap. Mannen min måtte på jobbreise for hele 3 uker. Han ville avlyse reisen pga meg...men det var umulig for han. Så han måtte dra. Han ba min søster komme over til meg siden mannen min ville ikke at jeg skal være helt aleine nå som jeg er høygravid. Søstera mi kom til meg samme dag mannen min dro det var 15 juli. hun har et barn som er 2.5 år gammel. Det er slik at hun er vant til å gi barnet alt mulig rart i hånda av matvarer. Barnet hennes går rundt med mat i hånda. Det er greit at barnet spiser faste ting i sofaen eller kanskje fly rundt med mat noen ganger. Men det som er litt oljete matvarer for eksempel pannekaker..pommesfrites...nuggets osv burde spises ved spisebordet. Barnet hennes går rundt med vann flaske eller saft rundt i stua og kaster dråper her og der. Og for 2-3 måneder siden startet barnet hennes med do trening. Det har gått nesten bra så langt. Det gikk bra de første 2 ukene hun var her. Men nå siden 2-3 dager så har ikke barnet noe særlig kontroll på seg. Han tisser noen dråper i buksa før han sier ifra. Det er parkett i hele leiligheten og det er ingen problem hvis han tisser på gulvet. Det er bare å tørke opp men jeg er litt redd hvis han tisser på teppe som er i stua eller på sofaen. Min søster er veldig irritert på hvorfor jeg har slike regler hjemme. Hun sier til meg at bare vent å se når barnet ditt starter med fast føde så vil du se hvor vanskelig det er å la barnet sitte ved spisebordet. Men etter den tisse episoden så er hun sint på meg fordi jeg sa at barnet har ikke kontroll på seg nå og jeg redd for at han tisser på sofa eller på teppe i stua...nå har hun pakket tingene og er klar til å dra hjem selvom det fortsatt er noen dager igjen til mannen min kommer hjem... Har jeg sagt noe feil til henne? Ellers er stua mi full av lekene til barnet hennes. Jeg har aldri sagt noe om det. Barn får selvfølgelig lov til å leke men når det gjelder spising eller tissing så må man være litt forsiktig Det du skriver her rimer jo ikke akkurat med at du tidligere har skrevet om at du har en treåring. Har du en på tre fra før av så har du vel vært igjennom en periode med bleieslutt for ikke så lenge siden og barnet ditt har vel også leker liggende både her og der.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #11 Skrevet 29. juli 2018 Man lører barn å sitte ved bord når ma spiser, ved å la det sitte ved bord når det spiser. Gå rundt med mat er en uting jeg selv hadde reagert på. Anonymkode: 77854...6e4 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #12 Skrevet 29. juli 2018 Syns søsteren din er et fantastisk fint menneske som er der for deg og tar vare på deg. Og hun har rett: du må nok bite i deg en god del kameler og senke standarden når du får barn, for det barnet har en sterk egen vilje. Anonymkode: bfcb9...d75
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #13 Skrevet 29. juli 2018 Kjeder du deg siden du oppretter flere tråder med helt motstridende opplysninger... Og nå denne...! Ikke kast bort tiden til andre som prøver å være greie og hjelpe deg og som bruker tid på å svare, på oppdiktede tråder og situasjoner. Anonymkode: 2986d...494 6
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #14 Skrevet 29. juli 2018 Sadia, Please. aese kaam maat kro. Ap ko pata hai ke saare log dekh sakhte hain ke ap flere tråder bana rahi he? med samme navn, og ulike opplysninger. Please mere dost. Chor do. For de som måtte lure: Jeg skrev en tilbakemelding på hennes språk:) Anonymkode: 3bc6b...96c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå