Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal på salong for å vokse legger, lår og bikinilinje for første gang. Grøss...:P Jeg er litt bekymret nå som timen nærmer seg, ikke pga. smerten men for resultatet. Jeg tror jeg har sensitiv hud, for når jeg barberer bikinilinjen får jeg alltid røde nupper, jeg har prøvd alle triksene som finnes uten noe særlig hell.

Når det er sagt har jeg forsøkt å vokse meg selv med sånne vokse-strips, både legger og bikinilinje. Jeg fikk røde prikker der hvor hårene var, men de forsvant etter ett døgn, og vips var jeg hårfri i lange tider. Det jeg egentlig er redd for er at jeg skal få slike røde prikker som IKKE går bort så raskt. Noen som har erfaring med dette?:S Jeg vokser meg på en mandag, og reiser på en torsdag, så har jo sånn sett litt tid.

Jeg prøver å tenke som så at de bruker jo varmvoks som sikkert er bedre enn sånne strips, og har sikkert mye bedre teknikk enn meg(jeg måtte jo samle mot i et minutt eller to før jeg turte å røske til:P)

En ting til; jeg leste på nettet at hårene bør være 1-1,5 cm lange, men jeg er faktisk usikker på om mine hår BLIR så lange uansett hvor jeg sparer. Har spart i 2 uker, og har 1 uke igjen til timen, og de er kanskje 0,5cm...

Anonymkode: b6a1e...c61

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bump

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får alltid nupper etter barbering! Og da mener jeg MYE. Aldri sett noen med så mye, og dette skjemmes jeg ekstremt over.. hverttall nå på sommeren.

Tok for første gang brasiliansk igår faktisk. Jeg har fått røde prikker - men ikke slike som jeg fikk tidligere som lignet mer på kviser. Disse er mer inni huden og det står at det kan gå vekk iløpet av 24 timer. Ikke gått 24 timer enda så kan oppdagere senere :) 

Hudpleieren fortalte meg at jeg hadde veldig sensetiv hud og at det er derfor og flere som "uansett" hva de gjør vil få disse nuppene. Men da er voks det beste alternative lg hun kunne nesten garantere meg at hvis jeg fortsetter vil det etterhvert ikke komme igjen! Jeg ble så glad! 

Har ingen kløe eller svie ( det hadde jeg hatt allerede dagen etter hvis jeg hadde barbert) 

Jeg gleder meg til å komme meg hjem for å sjekke om de er borte😍

Anonymkode: c6fb3...1a7

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg får alltid nupper etter barbering! Og da mener jeg MYE. Aldri sett noen med så mye, og dette skjemmes jeg ekstremt over.. hverttall nå på sommeren.

Tok for første gang brasiliansk igår faktisk. Jeg har fått røde prikker - men ikke slike som jeg fikk tidligere som lignet mer på kviser. Disse er mer inni huden og det står at det kan gå vekk iløpet av 24 timer. Ikke gått 24 timer enda så kan oppdagere senere :) 

Hudpleieren fortalte meg at jeg hadde veldig sensetiv hud og at det er derfor og flere som "uansett" hva de gjør vil få disse nuppene. Men da er voks det beste alternative lg hun kunne nesten garantere meg at hvis jeg fortsetter vil det etterhvert ikke komme igjen! Jeg ble så glad! 

Har ingen kløe eller svie ( det hadde jeg hatt allerede dagen etter hvis jeg hadde barbert) 

Jeg gleder meg til å komme meg hjem for å sjekke om de er borte😍

Anonymkode: c6fb3...1a7

Endelig et svar 😄 Takk for input, er spent på om nuppene er borte hos deg:) Dersom det blir vellykket hos meg så kanskje jeg må fortsette med hjemme-voksing av bikinilinjen. Akkurat nå er jeg mest bekymret for at jeg skal bli veldig nuppete på legger og lår og at det ikke skal gå bort i løpet av et par dager(har 4 dager mellom voksing og avreise) for det kan jeg ikke skjule i varmen dit jeg skal. Får jeg på bikinilinjen er det liksom ikke krise:P Er ikke bade-ferie men kjekt om jeg har kan om muligheten skulle by seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...