Gå til innhold

Da dere gikk på skolen, fikk dere gjensitting som straff? Og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet

På barneskolen fikk en gang omtrent hele klassen gjensitting fordi vi gikk med utesko inne. Lærerne delte ut ark og ba oss om å skrive 100 ganger "Jeg skal ikke gå med utesko inne". Synes det er ganske komisk å se tilbake på😂

Er det noen her som fikk gjensitting for noe dere husker? Hva måtte dere gjøre? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har, men husker ikke for hva. Sikkert alt for mye snakking og gule lapper for småtteri. Aldri lengre enn 10 min vil jeg tro

Anonymkode: 30afd...b1c

AnonymBruker
Skrevet

Vi satt aldri etter skoletid på barneskolen, men husker vi måtte holde oss inne i friminutt som straff 

AnonymBruker
Skrevet

Burde begynne med dette igjen da mange barn i 2018 er helt uoppdragelig. 

Anonymkode: accef...eeb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fikk aldri igjennsitting,  men mange andre i klassen fikk der pga mobbing av meg!

De fikk som regel et par timer etter skolen de måtte sitte i klasserommet å glo.

Anonymkode: 4925b...484

• Liker 1
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi satt aldri etter skoletid på barneskolen, men husker vi måtte holde oss inne i friminutt som straff 

Dette hadde vært drømmen for min del! Hatet friminutt, spesielt om vinteren da det var iskaldt.

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet (endret)
På 29.7.2018 den 12.17, AnonymBruker skrev:

Burde begynne med dette igjen da mange barn i 2018 er helt uoppdragelig. 

nei

Endret av Jegskulleønskeat
Skrevet

Gjensitting ble aldri brukt da jeg gikk på skolen (er i slutten av 40-årene). Mange av elevene var avhengig av skolebuss, så det kunne blitt problemer å få elevene hjem. Jeg tror heller ikke lærerne eller vaktmester hadde lyst til å jobbe overtid for å passe eventuelle elever som satt igjen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Jegskulleønskeat said:

Jeg spurte søstera mi om noen i hennes klasse hadde hatt gjensitting, men hun sa at de ikke drev med dette lenger. Trodde de hadde det enda, men tydeligvis ikke

Fordi foreldrene dukker opp på skolen og kjefter på lærene da deres lille søte prins og prinsesser er bare snille flinke barn.  Burde egentlig tatt en steg videre og begynt med ris igjen og.  

Gjest Stella Rose
Skrevet

Aldri vært igjensitting da jeg gikk på skolen, men vi kunne bli sent ut på gangen i timene.

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet (endret)
På 29.7.2018 den 12.23, AnonymBruker skrev:

Fordi foreldrene dukker opp på skolen og kjefter på lærene da deres lille søte prins og prinsesser er bare snille flinke barn.  Burde egentlig tatt en steg videre og begynt med ris igjen og.  

Gjensitting kan man godt ha, men ikke ris. Å slå barn kan gi traumer. Ingen fikk dermed traumer av å måtte sitte igjen. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk parade . Om vi feks kom for sent til timene gjentatte ganger ble det parade. Måtte vi møte opp en halvtime før skolen startet dagen etterpå ..

Anonymkode: e0b26...e85

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet (endret)
På 29.7.2018 den 12.26, AnonymBruker skrev:

Vi fikk parade . Om vi feks kom for sent til timene gjentatte ganger ble det parade. Måtte vi møte opp en halvtime før skolen startet dagen etterpå ..

Anonymkode: e0b26...e85

Dette fikk faktisk storesøstera mi ei gang 

Skrevet

Vi hadde aldri gjensitting på min skole, jeg begynte der i '91, var ferdig i 2000. De har ikke hatt det siden heller. Rent praktisk ville det vært vanskelig da de fleste er avhengig av skolebussen for å komme seg hjem.

Skrevet

Jeg var et englebarn og fikk aldri kjeft eller konsekvenser 😇 Kan ikke huske hva andre fikk. Måtte hvertfall bli igjen for å snakke f.eks. 

Jeg gikk egentlig på en ganske grei skole med greie mennesker. Det var ikke de svære problemene der slik jeg leser om andre steder. De elevene med arferdsproblemer og utfordringer i vanlig klasse ble plassert i en egen klasse med eget opplegg. Det funket fint for dem og fint for oss andre.

Skrevet

På ungdomskolen måtte jeg og noen andre sitte igjen. Husker faktisk ikke hva jeg hadde gjort, men vi ble satt til å gjøre lekser mens en lærer passet på

Så ble jeg sendt ut på gangen et par ganger. 

Skrevet

Selv var jeg et skikkelig englebarn og veldig opptatt av å oppføre meg skikkelig. Jeg fikk aldri noen straff selv, men en gang måtte jeg ut på gangen for å skvære opp med en gutt som hadde vært slem mot meg. 

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet (endret)
På 29.7.2018 den 12.36, applestories skrev:

Vi hadde aldri gjensitting på min skole, jeg begynte der i '91, var ferdig i 2000. De har ikke hatt det siden heller. Rent praktisk ville det vært vanskelig da de fleste er avhengig av skolebussen for å komme seg hjem.

Vi fikk gjensitting. Kanskje det varierer fra skole til skole?

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Har aldri fått gjensitting som straff. Det var en gang på ungdomsskolen at læreren tok meg med ut på gangen for å gi meg en skjennepreken for noe jeg hadde gjort, men jeg tror ikke jeg ble innkalt til rektor en gang da. :)

Samme lærer hadde også et par setninger i sin avslutningstale til oss som kull, der hun sukket oppgitt over noe annet jeg hadde gjort, hun sa jo ikke i talen at det var meg, men jeg forstod jo selvsagt det. Hun håpet at vi skulle slutte med det, og så frem til en ny klasse å oppdra. 🤪

Skrevet (endret)

Gikk på skolen fra '82 og utover, kan ikke huske noe gjensitting (men så er det mye som går meg hus forbi, da :P ). Eneste straffen jeg kan huske var at alle en gang måtte skrive "Jeg skal aldri bråke mer" 30 ganger på grunn av én kødd som ikke kunne være rolig. En svært mild straff naturligvis, men allikevel surt for alle andre som var uskyldige. 

Endret av FrankDrebin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...