AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #1 Skrevet 29. juli 2018 Har bodd i 4 dager i Cannes , Frankrike. Leide en liten leilighet gjennom Airbnb. Har leid den til tirsdag. Har kontaktet verten gjentatte ganger fordi strømmen går hele tiden. Man kan ikke bruke vaskemaskinen eller lage mat. For å få ovnen til å fungere må man skru av AC og til og med taklyset. Må stå med lommelykt for å lage mat.. skrudde av alt her i går for å prøve å vaske klær. Men det går ikke sikringen bare går. Da var ALT annet av, til og med alt av lys. Så nå har vi skitne våte klær som selvfølgelig ikke tørker i dette klamme klimaet. Verten har hele tiden bare sagt «sorry har ikke skjedd før», men ikke gjort noe for å fikse det. Så vi ringte Airbnb. Nå smalt hun på døra her og var flyyyy forbanna. Skrek av vi skulle ut innen 12. Men vi har betalt til tirsdag og vi har Inget annet sted å bo. Ringte Airbnb men venter på at de skal ringe oss opp. Hva faen gjør vi?? Har kjøleskapet fullt av mat også 😕 Anonymkode: 5c3fb...b8b
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #2 Skrevet 29. juli 2018 Ser ut som hovedsikringen er justerbar og den er stilt på det laveste (15). Mistenker at dette er for å spare penger/strøm Anonymkode: 5c3fb...b8b
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #3 Skrevet 29. juli 2018 Gå på Trivago og se etter hoteller/overnattingssteder i nærheten. Det pleier å være store rabattfordeler ved å bestille på kort varsel. Anonymkode: 2a156...5fb
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #4 Skrevet 29. juli 2018 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser ut som hovedsikringen er justerbar og den er stilt på det laveste (15). Mistenker at dette er for å spare penger/strøm Anonymkode: 5c3fb...b8b Hvordan kan den justeres opp? Anonymkode: 57c0c...5a9
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #5 Skrevet 29. juli 2018 1) søk etter nytt sted å bo 2) aksepter å flytte om dere får refundert forskuddsbetalingen. Om ikke må hun gjerne ringe politiet. 3) meld inn til AirBnb, og skriv anmeldelser på nett. Ryktet har alt å si mtp utleie. Anonymkode: aebd0...fbf 26
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #6 Skrevet 29. juli 2018 Er så lei av kravstore nordmenn på ferie som tror alt skal være som hjemme, men de vil betale minst mulig for det. Må du virkelig vaske klær på en firedagers ferie? Du har klagt og mast flere ganger, verten har gjerne ikke råd til å fikse et sikringsskap på stående fote, ikke alle ville hatt råd til det her heller. Når du har forsøkt å ta det opp uten effekt, og det helt ærlig går fint an å leve sånn i et par dager til, så burde du heller tatt opp refusjon med airbnb i etterkant og skrevet et dårlig review. Du får leite opp et hotell med minibar da vettu, og ta med maten din til kjøleskapet der. Anonymkode: b7615...637 14
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 Populært innlegg #7 Skrevet 29. juli 2018 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er så lei av kravstore nordmenn på ferie som tror alt skal være som hjemme, men de vil betale minst mulig for det. Må du virkelig vaske klær på en firedagers ferie? Du har klagt og mast flere ganger, verten har gjerne ikke råd til å fikse et sikringsskap på stående fote, ikke alle ville hatt råd til det her heller. Når du har forsøkt å ta det opp uten effekt, og det helt ærlig går fint an å leve sånn i et par dager til, så burde du heller tatt opp refusjon med airbnb i etterkant og skrevet et dårlig review. Du får leite opp et hotell med minibar da vettu, og ta med maten din til kjøleskapet der. Anonymkode: b7615...637 Idiot. Dette har ikke med kravstore nordmenn på ferie å gjøre. Leier man en leilighet i stedet for et hotellrom er det gjerne fordi man ønsker å kunne gjøre ting som å lage mat og vaske klær. Noe som ikke er mulig i leiligheten TS har leid. Og har man et så skrøpelig sikringsskap at dette ikke er mulig skriver man det i annonsen, eller lar være å leie ut. Tar man penger for utleie skal leiligheten tilsvare det som står i annonsen, ellers er det ren svindel. Anonymkode: 4a661...969 51
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #8 Skrevet 29. juli 2018 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er så lei av kravstore nordmenn på ferie som tror alt skal være som hjemme, men de vil betale minst mulig for det. Må du virkelig vaske klær på en firedagers ferie? Du har klagt og mast flere ganger, verten har gjerne ikke råd til å fikse et sikringsskap på stående fote, ikke alle ville hatt råd til det her heller. Når du har forsøkt å ta det opp uten effekt, og det helt ærlig går fint an å leve sånn i et par dager til, så burde du heller tatt opp refusjon med airbnb i etterkant og skrevet et dårlig review. Du får leite opp et hotell med minibar da vettu, og ta med maten din til kjøleskapet der. Anonymkode: b7615...637 Når vi leier en leilighet er det nettopp fordi vi vil vaske klær og lage mat. Når vi er to stykker som trener 1-2 ganger om dagen - JA, klær må vaskes. Anonymkode: aebd0...fbf 25
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #9 Skrevet 29. juli 2018 Skriv en dårlig anmeldelse så er denne verten ferdig på AirBNB. Regner mange er som meg når de velger å leie noe via den kanalen. Velger stort sett kun «superhost” og styrer unna de med dårlige tilbakemeldinginger. Anonymkode: 293e9...522 11
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #10 Skrevet 29. juli 2018 Er derfor man ikke bør bruke AirBNB. Har hørt om mye sketchy utleiere. Og folk som har blitt voldtatt. Anonymkode: 8a274...fe5 2
Gjest Overrasket Skrevet 29. juli 2018 #11 Skrevet 29. juli 2018 12 minutter siden, AnonymBruker said: Er derfor man ikke bør bruke AirBNB. Har hørt om mye sketchy utleiere. Og folk som har blitt voldtatt. Anonymkode: 8a274...fe5 Det er ikke noe problem å bruke AirBnB. Jeg er ikke Norges største AirBnB-tilhenger selv, men jeg har kun hatt en dårlig opplevelse etter å ha brukt siden fra de startet opp. det er ingen grunn til å kategorisk utelukke å bruke tjenesten. Man bør bare være litt smart, vite hva man vil ha og skjønne hva det man vil ha koster i det akutelle markedet. Det er akkurat det samme som man bør gjøre for å bestille hotell. TS, jeg ville bare søkt opp alternativ overnatting, flyttet og klagd til AirBnB etter å ha flyttet, ikke sittet og ventet på at ting skulle ordne seg.
Stina234 Skrevet 29. juli 2018 #12 Skrevet 29. juli 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er derfor man ikke bør bruke AirBNB. Har hørt om mye sketchy utleiere. Og folk som har blitt voldtatt. Anonymkode: 8a274...fe5 Jeg har brukt Airbnb flere ganger og har bare gode erfaringer. Man kan selvfølgelig være uheldig. Jeg hadde skrevet en klage til AirBNB og deretter flyttet til et alternativt sted. 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #13 Skrevet 29. juli 2018 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når vi leier en leilighet er det nettopp fordi vi vil vaske klær og lage mat. Når vi er to stykker som trener 1-2 ganger om dagen - JA, klær må vaskes. Anonymkode: aebd0...fbf Så la vær å tren de fattige 4 dagene det er snakk om? Anonymkode: 0ac27...594 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #14 Skrevet 29. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så la vær å tren de fattige 4 dagene det er snakk om? Anonymkode: 0ac27...594 Kutt ut nå. TS har betalt for en tjeneste hun ikke har fått. Så enkelt er det. Anonymkode: 2c523...818 38
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #15 Skrevet 29. juli 2018 Vi har allerede vært på roadtrip gjennom Europa i over en uke. Er jævlig klamt og leide dette stedet for å vaske klær og tilberede mat selv. Vi dro derifra, tok masse bilder/film fordi utleier snakka om at hun skulle ha bilder og at sønnen var advokat osv.. så skal ikke ha noe om at vi har ødelagt ting osv.. airbnb holder på å fikse oss et sted nå. Men det tar jo lang tid og i en bil uten AC og 30+ grader er det helt forferdelig. Fikk tilbake pengene for 2 netter, men jeg vil nok klage ytterligere da vi handlet inn mat for 1000 kr i går som ligger i bilen og blir ødelagt Anonymkode: 5c3fb...b8b 5
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #16 Skrevet 29. juli 2018 Mister jo også en hel dag.. Anonymkode: 5c3fb...b8b
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #17 Skrevet 29. juli 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Så la vær å tren de fattige 4 dagene det er snakk om? Anonymkode: 0ac27...594 Så du finner deg i at ting ikke er som du betaler for? "Åja, hotellet har ikke utsikt, da får jeg bare sitte her og se på bakhagen.". "Oi, her var det ikke vannkoker slik det stod i annonsen, jaja, da får babyen klare seg med kald grøt denne uka" Velger jeg et sted med vaskemaskin er det fordi jeg vil vaske klær. Om du lar det tråkke på slik må du jo være en drøm å leie ut en leilighet til. Anonymkode: aebd0...fbf 29
Lycka Skrevet 29. juli 2018 #18 Skrevet 29. juli 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Så la vær å tren de fattige 4 dagene det er snakk om? Anonymkode: 0ac27...594 Jeeez, hva er problemet ditt? 14
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #19 Skrevet 29. juli 2018 Herregud.. visste dette kom til å skje.. vi forlot leiligheten og fortsetter bare til Paris som planlagt. Så får jeg et krav på Airbnb av de jeg bodde hos. De sier vi har ødelagt sovesofaen deres. Jeg tok bilde av alt før jeg dro fordi jeg var redd for dette. Men sovesofaen var nede så tenkte ikke på denne. Den er tydeligvis ødelagt sånn at man ikke kan låse den i oppreist stilling. Vet dette er tull fordi vi brukte den i dag morges. Men de har bilder der den ser ødelagt ut, men jeg er ikke i tvil om at de har gjort dette selv. De vil ha 3000 kr av oss. Dette blir jo ord mot ord og de har bilder så stygt redd jeg taper dette.. herregud så simpelt.. kan Airbnb kreve inn dette? For jeg nekter å betale noe jeg ikke har gjort. De er mest sannsynlig sure fordi Airbnb ba de betale tilbake for 2 netter. Anonymkode: 5c3fb...b8b 1
Merovingian Skrevet 29. juli 2018 #20 Skrevet 29. juli 2018 5 hours ago, AnonymBruker said: Er så lei av kravstore nordmenn på ferie som tror alt skal være som hjemme, men de vil betale minst mulig for det. Må du virkelig vaske klær på en firedagers ferie? Du har klagt og mast flere ganger, verten har gjerne ikke råd til å fikse et sikringsskap på stående fote, ikke alle ville hatt råd til det her heller. Når du har forsøkt å ta det opp uten effekt, og det helt ærlig går fint an å leve sånn i et par dager til, så burde du heller tatt opp refusjon med airbnb i etterkant og skrevet et dårlig review. Du får leite opp et hotell med minibar da vettu, og ta med maten din til kjøleskapet der. Anonymkode: b7615...637 Er så lei av idioter som deg som skal mene så my om hva andre foretar seg. Hadde du godtatt å bo slik som det når du har betalt for en tjeneste? Er sikker på at du er en av de som klager om flyet er forsinket 5 minutt, buss setet er for varmt eller at en eller annen unge så stygt på deg. De har betalt for en tjeneste, de har informert utleier som tydeligvis ikke vil eller ikke kan gjøre noe med det. Det betyr ikke at de skal akseptere dette uten en form for kompensasjon eller at det blir forbedret. AirBNB sier at man skal kontakte dem dersom en tvist mellom utleier og leier ikke kan løses, noe disse har gjort. Der er ikke kravstore, du er bare rett og slett en idiot og lirer av deg møkk bak tastaturet som anonym. 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå