Gå til innhold

Hvorfor er kroppen større, nå som jeg veier mindre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

For ca tre år siden, så veide jeg 59 kg når jeg startet å trene. Jeg trente i 3.mnd og gikk ned til 50 kg. Da passet jeg i alle mine klær og var veldig fornøyd med kroppen min. (Var 20/21 år)

I år så startet jeg å trene i slutten av mars, har trent frem til den dag i dag og har gått ned 15,4 kg hittil. Jeg startet denne gangen på 63,6 kg og i starten mistet jeg mange kilo, etterhvert oppnådde jeg et platå, så justerte jeg kaloriene og vekta begynte å renne av igjen. Jeg veier i dag 48,2 kg. (153 cm høy, så helt innafor for mine lave høyde), men denne gangen så er jeg MYE større enn sist gang? Jeg passer ikke inn i klærne mine og ser også mye større ut når jeg sammenligner bilder fra i dag med de fra 3 år tilbake. Hva er greia med det? Får bare lyst til å gi opp treningen. Har jeg mer fett enn sist gang og er det mulig å bli kvitt det?

Anonymkode: c5950...ca6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

For ca tre år siden, så veide jeg 59 kg når jeg startet å trene. Jeg trente i 3.mnd og gikk ned til 50 kg. Da passet jeg i alle mine klær og var veldig fornøyd med kroppen min. (Var 20/21 år)

I år så startet jeg å trene i slutten av mars, har trent frem til den dag i dag og har gått ned 15,4 kg hittil. Jeg startet denne gangen på 63,6 kg og i starten mistet jeg mange kilo, etterhvert oppnådde jeg et platå, så justerte jeg kaloriene og vekta begynte å renne av igjen. Jeg veier i dag 48,2 kg. (153 cm høy, så helt innafor for mine lave høyde), men denne gangen så er jeg MYE større enn sist gang? Jeg passer ikke inn i klærne mine og ser også mye større ut når jeg sammenligner bilder fra i dag med de fra 3 år tilbake. Hva er greia med det? Får bare lyst til å gi opp treningen. Har jeg mer fett enn sist gang og er det mulig å bli kvitt det?

Kanskje du bare har fått mer former? Større hofter og bryster? Kanskje ligger fettet på andre steder. 

AnonymBruker
Skrevet

Du har fått mer muskler selv om kles str går ned. 

Anonymkode: 9abeb...877

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Tvist skrev:

Kanskje du bare har fått mer former? Større hofter og bryster? Kanskje ligger fettet på andre steder. 

Ja, har mye større bryster i år enn før, samt store hofter og lår også, ikke minst armer. Men det bør jo være mulig å slanke seg 🙄?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tja, har ganske store lår så tror det er mer fett enn muskler? 

Gjest LykkeligPer
Skrevet

Selvom du veier mindre, betyr ikke at du automatisk er mindre. Det virker ut som at du har mer fett på kroppen denne gangen enn tidligere. Vil anbefale deg å fortsette med treningen og kosthold. Spis mer proteiner og tren mer styrke. Det har bare gått 4.mnd hittil, gi det 2-3 til. Løp 30 min hver dag, tren styrke i 40 og spis riktig. Du må trene mer denne gangen, da du startet på et høyere tall (og var overvektig i følge bmi). Det kommer seg men 4.mnd er for lite!

Skrevet
På 29.7.2018 den 12.02, AnonymBruker skrev:

Dessverre så tror jeg ikke dette er tilfellet. Vekten din har svingt veldig mye, noe som i seg selv er usunt....

Du gikk fra 50 kilo til 63,3 i perioden du ikke trente, da er det nok rimelig å anta at dette har vært "fett". Så har fukus vært å slanke deg ned til din ideal vekt igjen. Min antagelse er at dette da har vært gjort med streng diett og utholdenhets trening.

Hadde du nå endret treningen din til styrke trening, og gjerne startet å spise litt mer. Da vil du se at kroppen din strammes opp, og du vil bli mindre selv om vekten kanskje øker litt. Du var nok bedre trent når du veide 50 kilo enn hva du er nå, og det er grunnen til at klærne oppleves stramme fortsatt selv om du har lavere vekt...

Om buksene er trange... knebøy og markløft er en god kur .-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...