Gå til innhold

Hjelper det å ringe politiet...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

for å klage på nabostøy på nattestid? Altså ikke nødnummeret, men 02800.

Har ikke prøvd det selv, men flere bekjente sier at det ikke er noe vits og at de bare blir sure for at du "kaster bort tiden deres med bagateller". Det er snakk om Bergen sentrum. Noen som har erfaringer?

Anonymkode: 01dfd...100

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De kommer

Anonymkode: c96da...b36

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

De kommer hvis de har kapasitet, men hvis du bor midt i sentrum så spørs det jo også hva du mener med nabostøy. Å bosette seg vis-a-vis Fotballpuben for klage på bråk er nytteløst, likeså hvis du bor vegg i vegg med en kebabsjappe. Har selv bodd flere år i sentrum, det er mer bråk der enn i en bydel, og bystøy må du i stor grad regne med. 

Anonymkode: 7681e...c8a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

De kom når jeg ringte i natt. 

Anonymkode: c4a23...2c9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

I større byer skal du IKKE ringe politiet for dette.

Det går en alvorlighets-grense for hvilke saker politet skal bruke tid på. Den grensen ligger ved drap og ran. Utenom dette ringer man ikke politiet, men løser det på andre måter. Du kan for eksempel fnne et midlertidig bosted.

Anonymkode: b5502...8b1

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går en alvorlighets-grense for hvilke saker politet skal bruke tid på. Den grensen ligger ved drap og ran. Utenom dette ringer man ikke politiet, men løser det på andre måter. Du kan for eksempel fnne et midlertidig bosted.

Dette er bare tull. De aller fleste som bor i storby skiller mellom den normale bakgrunnsstøyen som kan forventes og spetakkelet som oppstår når noen herjer rundt kl 4 om morgenen.

AnonymBruker
Skrevet

Fungerer fint å ringe de og kun si du ønsker de skal loggføre tilfellet også :)

Anonymkode: 48eb4...a00

AnonymBruker
Skrevet
På 29.7.2018 den 10.33, AnonymBruker skrev:

De kommer hvis de har kapasitet, men hvis du bor midt i sentrum så spørs det jo også hva du mener med nabostøy. Å bosette seg vis-a-vis Fotballpuben for klage på bråk er nytteløst, likeså hvis du bor vegg i vegg med en kebabsjappe. Har selv bodd flere år i sentrum, det er mer bråk der enn i en bydel, og bystøy må du i stor grad regne med. 

Anonymkode: 7681e...c8a

Det er ute på Nordnes, et godt stykket fra nærmeste utested. Og det er snakk om naboen vegg-i-vegg som spiller så høyt at ting detter ned fra hyllene. Og ja, jeg har prøvd å snakke med ham (han bryr seg ikke) og sendt klage til styret (de bruker evigheter på foreta seg noe). Så å ringe politiet er siste utvei.

På 29.7.2018 den 11.35, AnonymBruker skrev:

De kom når jeg ringte i natt. 

Anonymkode: c4a23...2c9

I Bergen?

På 29.7.2018 den 13.35, AnonymBruker skrev:

Tenk at naboen min er på KG. Small world 😂

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Pisspreik. Man kan ringe politiet på 02800 for HVA som helst - og de vurderer selv hva de har kapasitet til og gidder å gjøre noe med ;) 

TS: jeg har ringt dem 2 ganger på naboen min. Bodde da i et rolig strøk med rolige naboer før én kødd flyttet inn og festet til 04/05 HVER eneste dag hele uken. De kom begge gangene. Men som en sier, hvis du bor slik at pub’er osv er naboene dine så er det ikke vits. Da må du finne et annet sted å bo 😛 

Anonymkode: d79aa...cd3

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Tull, du må ikke lure folk slik! Min kjære jobber i politiet, og de klarer helt fint å avgjør selv hva de kan og ikke kan bruke tid på og prioritere. Dette er også grunnen til at de har to forskjellige nr, nødnr. for de mest alvorlige sakene som ALLTID prioriteres først, og 02800 for andre saker som tas når og hvis de har kapasitet. Politiet VIL at folk skal varsle om nabobråk o.l, men dette tas da på 02800 nummeret.

Anonymkode: e8128...e60

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
On 7/29/2018 at 2:24 PM, AnonymBruker said:

Fungerer fint å ringe de og kun si du ønsker de skal loggføre tilfellet også :)

Anonymkode: 48eb4...a00

Politiet loggfører de henvendelser de får, uansett hva innringer sier. Hvorvidt de skal rykke ut, er i stor grad avhenging av hva innringer forteller, men likevel en vurdering som politiet må ta.

TS: Jeg kjenner ikke til Bergen, men bor i hovedstaden, og det hender jeg ser meg nødt til å ringe politiet p.g.a. fyllebråk i nabolaget. Er veldig nøye med å understreke at det er festbråk det er snakk om, og ikke overdramatisere, bare si at det er veldig plagsomt. Vær saklig, og høflig. Hvis det er naboer jeg tidligere har levert klage på, nevner jeg dét for politiet(siden kan jeg sende ny naboklage å fortelle at jeg måtte ringe politiet p.g.a. bråk.). Min erfraring er at politiet kommer og får stanset bråket. Noen ganger kan det ta litt tid hvis de har mye å gjøre, men det pleier de å si fra om på telefonen.

Det som noen her oppe prøvde å påstå, at man ikke ringer politi i slike tilfeller, at de ikke bryr seg om det, er bare tull og tøys! De pleier å takke meg når jeg ringer - takk til dere, sier jeg da.

Politifolk vet at lar man slike "småting" som evinnelig bråk og uro bare være, skaper det grobunn for langt verre ting, langt verre kriminalitet. Et ryddig og ordentlig nabolag er i seg selv forebyggende mot kriminalitet. Så man er med på å hjelpe politiet i deres arbeid, hver gang man sier fra til dem.

Anonymkode: 685cb...1b0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Nå er narkisene i naboleiligheten i gang med bråket sitt igjen. Så nå har jeg ringt politiet, så får vi se om de kommer.

Snakket med de for 50min siden, så det ser mørkt ut.

Skrevet

Ring en gang til å mas på de

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Nå er narkisene i naboleiligheten i gang med bråket sitt igjen. Så nå har jeg ringt politiet, så får vi se om de kommer.

Snakket med de for 50min siden, så det ser mørkt ut.

Det er lørdag, kl. ca. alle-utesteder-stenger-nu, og alle skal sloss... De har  høst sannsynlig ALT for mye å gjøre til å komme å sjekke dette akkurat nå.

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å ringe på å be dem ta fyllerøret sitt på utesteder?

Anonymkode: c08cf...115

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å ringe på å be dem ta fyllerøret sitt på utesteder?

Anonymkode: c08cf...115

Man skal ikke ringe på og konfrontere. Risikoen for å bli knivstukket er reell.

Nordmenn er så ubeskrivelig naive.

Selv i 2018 tror de at alt er som på 50-tallet hvor alle var snille mot alle.

Ikke glem drapet på sørlandet hvor den eldre damen bare skulle "bryte inn og hjelpe til". Det endte med graven.

• Liker 3
  • 3 uker senere...
Skrevet

TS her. Kan i hvert fall bekrefte at politiet i Bergen ikke kommer når du ringer 02800.

Jeg har, i tillegg til den ovennevnte natt til søndag, ringt til dem 4 ganger i løpet av den siste tiden. Alle har vært i ukedagene. Sist nå i natt, da narkisene igjen vimset rundt på apedop.

Kan trøste meg med at han som er leietaker nå blir kastet ut, men det tar sin tid.

Skrevet

Min erfaring fra Drammen er at de svært sjelden har kapasitet til å komme natt til lørdag og søndag, da har de mer enn nok å gjøre i sentrum, men at de kommer de andre ukedagene. Noen ganger raskt, andre ganger har det tatt litt tid. Det avhenger av hva de har å gjøre og om de har patruljer i nærheten.

Jeg ringte om en nabo som drev med støyende anleggsarbeid med bl.a. gravemaskin og dumper på tomta si til tre-firetiden på natta en hel sommer, prøvde å snakke med ham før jeg ringte 02800, til ingen nytte. Det ble nattero etter et par besøk fra politiet. 

Anonymkode: 1aee8...25b

Skrevet

Jeg bor i Bergen sentrum og har et par ganger ringt politiet på 02800. De kommer hvis de har mulighet. Uansett så blir det loggført. I fadderuken så skal det dessverre litt mer til før de rykker ut. Husk at de har mye å gjøre og kan ikke rykke ut hver gang. 

Ring hver gang de bråker og så får politiet selv vurdere om de har kapasitet til å rykke ut. 

Anonymkode: f164a...335

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...